KAKO 'ODERATI' GOSTA

'DVIJE PORCIJE RIBE HTJELI SU MI NAPLATITI TISUĆU KUNA! ALI TADA SAM PROGOVORILA HRVATSKI' Iseljenica sjela u restoran pa se šokirala računom

Ilustracija
 Damjan Tadić / CROPIX

Iako je Vlada smanjila stopu PDV-a na dio ugostiteljskih djelatnosti, malo tko vjeruje da će to navesti ugostitelje da snize cijene svojih usluga, piše Glas Istre, a prenosi Slobodna Dalmacija.

- Jednostavno, ogromna većina u sektoru turizma i ugostiteljstva, poučena činjenicom da će davanja prema državi uvijek biti velika, stalno kuka, a kad kuknjava da rezultat, brže-bolje nastoje što više zaraditi jer, osjećaju, neće takvo stanje dugo potrajati pa je bolje što prije zaraditi koju paru - piše Marinko Krmpotić za Glas Istre

Osim što poduzetnici, kao uostalom ni dobar dio građana općenito, nemaju povjerenja u državne institucije, domaći turizam muči još jedna boljka - česta neprofesionalnost ugostitelja, što u kafićima i restoranima, što u iznajmljivanju smještaja.

Mnogo ih, naprosto, nastoji „oderati gosta” pa su cijene često dobrano prenapuhane.

- Jedino novine možeš kupiti po cijeni koja je svuda ista - požalila se za Glas Istre gospođa koja je s bratićem iz Australije svratila u, kako kaže, običan restoran na makarskoj rivijeri.

Naručili su dvije porcije lubina i pola litre vina, a račun koji je pristigao iznosio je više od 1000 kuna. Međutim, kada je gospođa, koja je s bratićem razgovarala na engleskom, progovorila hrvatski te zatražila objašnjenje tako visokog računa cijena je naglo pala.

- A dečko je mislija da ste Amerikanci, e - odgovorio je vlasnik restorana dajući naslutiti da je Amerikancima sasvim uobičajeno napumpati cijenu.

Slično se, prema pisanju Glasa Istre, sve češće može doživjeti i u smještaju. Autor daje primjer festivala Ultra u Splitu te astronomskih cijena kojekakvih sobičaka koje mladi partijaneri tih nekoliko dana plaćaju.

- Tko im je kriv, reći će netko, a drugi će dodati da je sve to stvar kretanja na tržištu, odnosno vjekovnih zakona ponude i potražnje. I u pravu su, ali bez obzira na tu čistu logiku u svim tim i sličnim slučajevima "deranja" gostiju nekako nam fali ona moralna strana, strana ljudskosti i poštovanja gosta - upitao se Krmpotić.

Čini se kao da nam je sve manje stalo da našim gostima, što u apartmanu što u restoranu, doista bude lijepo. Kao da im tek ovlaš želimo dobrodošlicu, zapravo samo onoliko koliko će biti dovoljno da isprazne džepove na obali. Sve to gosti osjete. Sjetite se samo kako ste se vi osjećali kada bi na nekom vašem putovanju naletjeli na neljubaznog konobara, ili loš smještaj koji vam je naplaćen daleko previše.

Možda je turista ovog ljeta manje i zato. Možda nam, zaključuje Glas Istre, treba i rast poštovanja prema gostu i njegovoj želji da baš u Hrvatskoj provede svoj godišnji odmor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 21:52