SCHENGENSKI RAŠOMON

DUBROVNIK OSTAJE BEZ BENZINA I PLINA ZBOG KAOSA NA GRANICI! Inine cisterne zapele u Neumu

Transport preko mora je nemoguć jer se opasni teret ne smije prevoziti trajektom
 Denis Jerković / Cropix

Nakon problema s odvozom pelješkog smeća na deponij u Neum prvog dana članstva u Europskoj uniji, Dubrovnik je pred nestašicom goriva i plina. Naime, na Ininim crpkama u utorak je nedostajalo benzinskoga goriva eurosuper 98, a skladište plina za kućanstva na benzinskoj crpki u Kuparima bilo je prazno, javlja Slobodna Dalmacija.

Plina se moglo naći na Ininu prodajnom mjestu u Komolcu, no ne zna se do kada će zalihe potrajati. Kako doznajemo, prijevoz goriva i plina preko graničnih prijelaza Bistrina i Klek moguć je jedino uz posebne dozvole koje, kako nam je rečeno, u Ini nisu na vrijeme pribavili.

FOTO: I DALJE KILOMETARSKE KOLONE NA AUTOCESTI Granicu prešlo oko 400 kamiona

− Problem je bio u plombama koje cisterne nisu imale. Sada su one stavljene pa je situacija normalizirana − doznajemo od našeg izvora iz Ine. Da problem nije benigan, govori i podatak da je za opskrbu samo skladišta i crpki u Dubrovniku dnevno potrebno najmanje šest cisterni, a u ljetnim mjesecima količina potrebnoga goriva još je u veća. Iako se tijekom dana spekuliralo da će se gorivo transportirati trajektom od Ploča do Trpnja na Pelješcu, takvo rješenje bilo je malo izgledno.

Naime, opasne tvari poput goriva i plina ne smiju se prevoziti redovitim trajektnim linijama, nego za to treba osigurati zaseban prijevoz. Probleme zbog EU granica imat će i drugi dobavljači robe koja se smatra opasnim teretom, poput kemikalija za bazene.

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić, koji se trenutno nalazi u Bruxellesu, te dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić poručuju da pozorno prate situaciju, te se nadaju da će Ina problem riješiti na odgovarajući način u što kraćem vremenu s obzirom na to da je turistička sezona u punom jeku. Vlahušić smatra da će za takve terete, poput goriva i plina koji zbog sigurnosti zahtijevaju poseban prijevoz, trebati osigurati stalnu trajektnu liniju, javlja Slobodna Dalmacija.

Cisterne za BiH i Crnu Goru zatečene u Pločama

Problem s gorivom zbog schengenskih granica oko Neuma nemaju jedino Dubrovčani. Naime, nekoliko desetaka autocisterni punih goriva još od ponedjeljaka ujutro stoji u luci Ploče i ne zna se kada će se uputiti prema svojim odredištima. Riječ je o autocisternama koje trebaju opskrbiti gorivom kupce u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, zbog čega nekim benzinskim crpkama na tim tržištima prijeti nestanak benzina i eurodizela.

Naime, pojedine cisterne, koje su napunjene još jučer ujutro, već su trebale iskrcati gorivo i u utorak se vratiti zbog drugih kupaca. Ogorčenim vozačima, koje zanima kad će završiti ova agonija, nitko ne može ponuditi pravu informaciju. Neslužbeno smo doznali da je glavni razlog prekida isporuke goriva kolaps izvoznog carinskog sustava (ICS), iako i uvozni carinski sustav (UCS) radi smo djelomično, što znači da nije osiguran kontinuitet izravnih povratnih elektroničkih poruka sa serverom Carinske uprave.

INA: Opskrba je normalizirana

Uslijed preopterećenja elektroničkih carinskih sustava jučer je došlo do zastoja u provjeri carinskih dokumenata na graničnom prijelazu Neum, gdje su zadržane i cisterne INA - Industrija nafte, d.d. S obzirom da su carinski elektronički sustavi jučer ponovno vraćeni u funkciju, došlo je do normalizacije provoza kroz Neumski koridor, a time i nastavka regularne opskrbe dubrovačkog područja. Sve benzinske postaje u Dubrovniku su, stoga, opskrbljene svim vrstama goriva koja i inače imaju u svojoj ponudi, kao i plinom za kućanstva, priopćio je u srijedu INA-in sektor korporativnih korporacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 09:37