BAGEROM U PLIĆAK

DUBROVČANI U NEVJERICI GLEDAJU KAKO NA KORAK OD MORA NIČE VILA Otkriveno tko je investitor, riječ je o sinu moćnog poduzetnika

 
 Branka Mumalo

Mario Slezak, poslovni čovjek iz BiH i suvlasnik tvrtke koja u središtu Dubrovnika gradi grandiozan kompleks Gravosa, vlasnik je zemljišta u Štikovici, zapadno od Dubrovnika, na kojem traje izgradnja nove vile uza samu obalu mora.

Investitor radi u skladu s građevinskom dozvolom nadležnog gradskog odjela Grada Dubrovnika, iako se građani čude kako je moguće ozakoniti gradnju s obzirom na toliku blizinu mora piše Slobodna Dalmacija.

Gradilište u Štikovici je početkom ožujka pohodila inspekcija Lučke kapetanije Dubrovnik kako bi utvrdili je li bilo zadiranja u pomorsko dobro.

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture potvrdili su nam kako je još 5. ožujka Odjel inspekcijskih poslova Lučke kapetanije Dubrovnik proveo nadzor na neospornom dijelu pomorskog dobra, u naravi stjenovite obale u Štikovici.

Branka Mumalo

Bez odobrenja

– Nadzorom je utvrđeno da je investitor tijekom radova na susjednoj čestici (u vlasništvu investitora) odložio iskopani materijal s gradilišta bez odobrenja nadležnog tijela, što je protivno odredbama Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama – ističu iz Ministarstva mora i potvrđuju da je investitor 6. ožujka 2019. godine pozvan u Lučku kapetaniju Dubrovnik, gdje mu je nakon potpisivanja inspekcijskog zapisnika izdano pismeno rješenje o zabrani daljnjih radova, i to u smislu zabrane daljnjeg odlaganja iskopnog materijala na predmetnoj čestici pomorskog dobra.

– Također mu je naloženo vraćanje pomorskoga dobra u prvobitno stanje uklanjanjem svog odloženog materijala s pomorskog dobra. Lučka inspekcija izdala je za investitora i prekršajni nalog, na koji nije iskoristio pravo prigovora te je odmah platio propisanu kaznu – kažu u Ministarstvu.

Dubrovčani se ne prestaju čuditi smještaju gradilišta.

– Nevjerojatno je da ova građevina po svim informacijama ima potrebne dozvole, s obzirom na to da se gradi u samom moru. Već dvadesetak dana otkada su počeli radovi zaustavlja se promet na Jadranskoj magistrali, zbog čega smo i vidjeli da se gradi na tako čudnom mjestu.

Naravno, područje je malo i usko, pa kamioni ne mogu ni prići bez zaustavljanja prometa. Ne znam kako je moguće da je sve to legalno, s obzirom na pomorsko dobro – rekla nam je Mariela Marković, susjeda i nekadašnja dubrovačka gradska vijećnica.

Branka Mumalo

Niska građevina

O gradnji u Štikovici, na koju su mještani upozorili novinare ovog ponedjeljka, iz gradske uprave kažu:

– Nakon što je u Upravnom odjelu za izdavanje i provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje utvrđeno da se radi o čestici zemlje 1874/1, možemo izvijestiti da je na predmetnoj parceli dozvoljena gradnja niske samostojeće stambene građevine s jednom stambenom jedinicom i vanjskog bazena.

Građevina je etažnosti prizemlje i kat, a u potkrovnom dijelu upisana je lift kućica s pristupnim stubištem i dva parkirališna mjesta.

Prema Prostornom planu uređenja Grada Dubrovnika, predmetna čestica nalazi se u uređenom građevinskom području, zoni M1 mješovite namjene, pretežito stanovanje.

U postupku je traženo utvrđenje granice pomorskog dobra, čemu je udovoljeno pa je Povjerenstvo za granice Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH utvrdilo tu granicu, a prema njihovu rješenju, predmetna čestica nalazi se izvan utvrđene granice. Na predmetni glavni projekt pozitivno su se očitovale i Hrvatske ceste – tumače iz Grada Dubrovnika.

Potvrdili su kako su u ponedjeljak na teren izišli i komunalni redari Grada Dubrovnika i utvrdili da za česticu zemlje 1874/1. postoji uredno izdana građevinska dozvola.

– Isto tako, zatečeni su građevinski radovi u smislu nalivenih temelja, ali se neposrednim očevidom komunalnih redara nije mogla, bez geodeta, utvrditi točna granica između navedene čestice i pomorskog dobra, odnosno ne može se sa sigurnošću utvrditi je li se izvođenjem radova zašlo u pomorsko dobro.

Ako jest, to je pitanje u nadležnosti inspektora pomorskog dobra Ministarstva prometa, pomorstva i veza, te inspektora Lučke kapetanije, sukladno članku 94. Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama – govore iz dubrovačke gradske uprave.

Mjesni odbor: Uredna dozvola

Predsjednik Mjesnog odbora Zaton Emilio Puljizević, koji je ujedno i HDZ-ov gradski vijećnik, potvrdio je kako je gradilište otvoreno u skladu s građevinskom dozvolom mjerodavnih iz Grada Dubrovnika.

– Provjerili smo, građevina ima građevinsku dozvolu, a radi li se u skladu s projektom, to bi trebala provjeravati Građevinska inspekcija. Nitko od nas nije stručan da bi procijenio koliko je građevina udaljena od mora i kako to po dozvoli treba izgledati.

Moj je osobni stav da nije najsretnije rješenje da se kuća gradi tako blizu mora, ali Odjel Grada Dubrovnika izdao je građevinsku dozvolu. Je li objekt u gabaritima kakvi su u dozvoli, opet utvrđuje taj isti odjel prije izdavanja uporabne dozvole – kaže Puljizević.

Tko su Slezaci? Bliski s Čovićem

Mario Slezak jedan je od dvojice sinova mostarskog poduzetnika Dinka Slezaka, koji se u susjednoj BiH, osim kladioničarskim biznisom i kockarnicama, bavi i građevinarstvom.

Vežu ga bliski odnosi s predsjednikom HDZ-a BiH i bivšim hrvatskim članom Predsjedništva BiH Draganom Čovićem, koji je nedavno posjetio Dubrovnik. Portali su tada zabilježili kako je Čović nepropisno parkirao službeni automobil na Pločama, na ulazu u povijesnu jezgru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:11