ORDENJE U REFORMI

DOK UČENICI DOBIVAJU OCJENE, UČITELJI SKUPLJAJU - ZNAČKE 'Skupljanje nas umara, privatni život nam pati, ali drži nas humor'

 
Milana Arbutina

Milana Arbutina, učiteljica matematike i fizike u zagrebačkoj Osnovnoj školi Zapruđe, za ovogodišnje se maškare prerušila u generala Škole za život s klaunovskom kapom.

Specifičnost maske je to što čitavu generalsku uniformu krasi 50-ak značaka, simbola uspješno svladanih tema na online edukacijama za reformu škola. Dio ih se odnosi na edukacije za e-školu, dio za Školu za život, a većina zadataka položena je u elektroničkoj platformi Loomen.

Ključni faktor

Sudeći po brojkama, učitelji su vrlo revni u prikupljanju znački. Prema podacima Ministarstva obrazovanja, 36.499 učitelja dosad je dobilo 53.412 znački.

- U školi me zovu Loomenka. Kako sam profesorica matematike i fizike, moj je zadatak paralelno na Loomenu obavljati dvostruke zadatke iz dva predmeta. Po svakoj je temi tri do sedam zadataka, neki su jednostavniji, neki teži, ima ih i glupljih, ali u pravilu sve štima. Problem je vrijeme. To je ključni faktor koji nas koči u edukaciji - objašnjava 42-godišnja prosvjetarka sa 16 godina staža u školi.

Sve značke na njezinom generalskom odjelu ipak nisu “originali” digitalnih znački, nego ih je Arbutina dobila od kolega za “dobro ponašanje”. Ima tu i duplića, no Milaninih je originala ukupno 20-ak.

Virtualna učionica

Da je riječ o zdravom humoru na račun mukotrpne edukacije za reformu potvrđuje ravnateljica OŠ Zapruđe Ružica Vitman Sović.

- Primijetila sam da su učitelji toliko opterećeni Loomenom, toliko umorni, neispavani i nemaju vremena za privatan život da nam svima treba humora. Stalno se bavimo rješavanjem zadataka ne bismo li postigli što bolje kompetencije. Zato se međusobno zovemo Loomenke i Loomeni, to nam je interna šala koja je rezultirala skupljanjem značaka koje se nakon obavljenih webinara, seminara, radionica, kvizova i vježbi dobivaju u našem elektroničkom sučelju koje učitelje prati u napretku. U cijeloj priči nalazimo puno pozitivnog - objašnjava ravnateljica.

Potvrđuje, učitelji rade zadatke u Loomenu i noću.

- Društveni život sveo im se na to da što prije sjednu uz računalo i obave zadatke. Ne tvrdim da su to beskrajno teški zadaci, no ne baratamo svi istom količinom znanja da bismo ih automatski rješavali, nego zahtijevaju promišljanje. Neki učitelji kod kuće nemaju računalo, pa sjede dokasno u školi. Ljudi se vrlo ozbiljno i sustavno pripremaju za Školu za život, iako još nemaju odgovore na konkretna pitanja. Što da kažem, humor nas drži - objašnjava Vitman Sović.

Kakve sve zadatke i kvizove rješavaju nastavnici u virtualnim učionicama u sklopu priprema za reformu, teško je u potpunosti shvatiti. Prve tri ovogodišnje teme edukacije bile su: kurikulumski pristup poučavanju - od ishoda do vrednovanja; učiti kako učiti - uporaba digitalne tehnologije i kurikulum predmeta - razrada ishoda i planiranja aktivnosti. Do kraja lipnja čekaju ih još tri teme.

Inspiracija

Sudeći prema fotografijama po nastavničkim grupama, edukacija i značke nisu inspirirale samo Milanu Arbutinu. Maskiranih Loomenovaca bilo je i u Splitu, Varaždinu i Osijeku.

Od više od 53 tisuće dosad dodijeljenih znački najviše su ih zaradili učitelji razredne nastave. Za predmet informatika 1127 nastavnika dobilo je 1999 znački, za biologiju u osnovnoj školi njih 905 dobilo je 1266 znački, za fiziku 630 učitelja skupilo je 808 znački, za povijest njih 985 ukupno 1388. A značke će im se isplatiti jer će se, kažu u Ministarstvu, uzimati u obzir prilikom napredovanja.

Prema riječima Žaklin Lukše, mentorice Škole za život i učiteljice iz Gimnazije Josipa Slovenskog u Čakovcu, svaki nastavnik aktivan je onoliko koliko želi, no brojevi su pokazali da je u Loomenu aktivno više nastavnika nego što se očekivalo.

- Digitalne značke zapravo su inačice potvrda koje dobijete za određeni oblik položene edukacije. To je potvrda uz koju stoji koliko ste sati edukacije obavili i koje su stečene kompetencije - objašnjava Lukša.

Kako izgleda edukacija za reformu

Računalno razmišljanje i programiranje

● trajanje: 6 sati

● uvjeti za značku: popunjena anketa, odgovoreno na forumu, pozitivno ocijenjen zadatak računalno razmišljanje i programiranje

E-društvo

● trajanje: 6 sati

● uvjeti za značku: pozitivno ocijenjena dva zadatka

Rad s darovitim učenicima (uvodno)

● trajanje: 4 sata

● uvjeti za značku: sudjelovanje u raspravi na forumu

Razrada odgojno-obrazovnih ishoda

● trajanje: 20 sati

● uvjeti za značku: odabir prijedloga za razradu i sudjelovanje u timu, sudjelovanje na forumu, pozitivno ocijenjena zadaća razrade ishoda

Vrednovanje

● trajanje: 20 sati

● uvjeti za značku: riješen test, predana zadaća, objava primjera zadataka

Kurikulumski pristup poučavanju

● trajanje: 16 sati

● uvjeti za značku: ispuniti četiri zadatka - riješen test od 12 zadataka, osvrt na temu, kviz sa 14 pitanja, komentirati na forumu tri scenarija

Učiti kako učiti

● trajanje: 16 sati

● uvjeti za značku: ispuniti četiri zadatka - zadaća o procesu učenja, komentar na forumu o stripu, prijedlog aktivnosti i strategija učenja, komentar o samovrednovanju učenika

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:22