NOVOSTI IZ MINISTARSTVA

DJECU ĆE VOZITI ŽUTI ŠKOLSKI AUTOBUSI Država izbija novac iz ruku privatnih prijevoznika

Ostvare li se te zamisli i posegne u EU fondove, država bi mogla izbiti iz ruke unosan posao privatnim prijevozničkim poduzećima, koji samo iz državnog proračuna dobivaju više od 300 milijuna subvencioniranih kuna godišnje za prijevoz nešto više od 70 tisuća srednjoškolaca.
 Getty Images

Hoće li za koju godinu hrvatske ceste preplaviti žuti (ili možda neke druge boje) školski autobusi, specijalizirani isključivo i jedino za prijevoz školske djece, znat će se uskoro kada u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta dovrše projekt kojim planiraju smanjiti troškove učeničkog prijevoza, piše Slobodna Dalmacija.

- Radi se na projektu pomoću kojega bi se smanjili troškovi prijevoza učenika, a na način da se iz europskih fondova kupe prijevozna sredstva poput autobusa i kombija za prijevoz djece – poručili su iz Ministarstva.

Ostvare li se te zamisli i posegne u EU fondove, država bi mogla izbiti iz ruke unosan posao privatnim prijevozničkim poduzećima, koji samo iz državnog proračuna dobivaju više od 300 milijuna subvencioniranih kuna godišnje za prijevoz nešto više od 70 tisuća srednjoškolaca.

I prije nego je država, koja prijevoz srednjoškolaca subvencionira u visini 75 posto cijene mjesečne učeničke karte za vlak i autobus, počela s tom mjerom, iz sindikata su upozoravali kako treba biti oprezan jer neki ovlašteni privatni prijevoznici zloupotrebljavaju državu kao “zlatnu koku” i pumpaju cijene karata, a da im, zapravo, nitko ne može stati u kraj.

Već početkom ove školske godine pobunili su se, primjerice, crikvenički roditelji jer su cijene mjesečnih autobusnih karata tamošnjeg prijevoznika za njihove srednjoškolce putnike premašile cijenu radničkih pokaza.

Ministar Jovanović također je nedavno upozorio kako je njihova procjena bila da će državi za sufinanciranje prijevoza 71 tisuće srednjoškolaca putnika (ili 41 posto od ukupnoga broja učenika srednjih škola) mjesečno trebati 26 milijuna kuna, „no već sada je iznos došao do 32 milijuna kuna i postoji stalni trend povećanja“.

Da bi se tome stalo u kraj, država planira kupnju autobusa i kombija iz EU fondova te time dugoročno, pa tako i, primjerice, za djecu poput one iz okolice Zagvozda, trajno riješiti problem dovoza do škole. Budući da konkretnih pojedinosti još uvijek nema, spram ovih planova skeptični su u sindikatima:

- To je još jedan dokaz da ova Vlada baulja i da ne zna ljevica što radi desnica. Dok s jedne strane tjeraju 20 tisuća pomoćnih službenika iz državnog u privatni sektor i državnu tvrtku Pleter, ovime rade obrnuto i stvaraju nove zaposlenike na trošak države. Netko mora voziti te autobuse, održavati vozni park, a tko će ih plaćati ako ne država? Opet je na djelu ono što nazivam „pedagoškim konzumerizmom“ – optužuje Željko Stipić, čelnik školskog sindikata Preporod.

On smatra da se apetiti privatnih prijevoznika, za koje kaže da na učeničkom prijevozu „reketare državu“, prije mogu smanjiti tako da se uspostave jasni kriteriji tko ima pravo na subvencionirani prijevoz.

- To prije svega trebaju biti socijalni kriteriji. Također, zašto bi se prijevoz plaćao i onim učenicima koji u svome mjestu imaju srednju školu određenog smjera, a istu takvu školu upisuju u većem i udaljenijem mjestu u koje svaki dan putuju? – pita se Stipić, piše Slobodna Dalmacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:05