PORAŽAVAJUĆE BROJKE

CRNA RUPA EUROPSKIH VLAKOVA Od Zagreba do Splita traje isto kao od Pariza do Berlina

U usporedbi sa zapadom, istočni dio Europe jako zaostaje u razvoju svoje željezničke infrastrukture

Turistima koji posjećuju Europu često se savjetuje da radije putuju vlakom nego zrakoplovom ili automobilom. Vlakovi se smatraju pouzdanim, brzim i relativno jeftinim prijevoznim sredstvom.

Međutim, najnoviji istraživački projekt Petera Kerpedjieva, studenta na doktoratu na Sveučilištu u Beču, pokazuje kako postoje značajne razlike u kvaliteti željezničkog prometa. Na primjer, od Londona do Pariza željeznicom možete stići u manje od četiri sata dok će vam za istu udaljenost u istočnoj Europi trebati punih 22 sata!

Kerpedjievo istraživanje prenosi Washington post i donosi nevjerojatne podatke o europskoj željezničkoj mreži. Odabravši 28 europskih gradova, Kerpedjiev je ilustrirao koliko će daleko turist doći ukoliko putuje vlakom.

Mape u kojima su ilustrirane informacije dobivene istraživanjem zorno pokazuju naprednost to jest zaostalost željezničkog prometa u Europi.

Ako volite putovati brzo, odaberite London, Pariz ili Bruxelles

Najbrža željeznička mreža nalazi se u zapadnom dijelu Europe. London, Pariz i Bruxelles formiraju trokut koji je izvrsno povezan vlakovima velike brzine.

- Ostao sam iznenađen koliko je zapravo Pariz dobro povezan. I London i obala Sredozemlja udaljeni su manje od četiri sata - izjavio je Kerpedjiev za Washington Post.

Parižani ne samo da imaju odličan pristup svojoj zemlji i Londonu, već i Njemačkoj.

- Do Kölna je manje od tri sata dok je regija Sjeverna Rajna-Vestfalija udaljena manje od šest sati. Riječ je o ogromnom području koje možete posjetiti za manje od pola dana puta - navodi Kerpedjiev.

Istočna Europa ima užasnu povezanost

U usporedbi sa zapadom Europe, istočni dio kontinenta jako zaostaje u razvoju svoje željezničke infrastrukture.

- Treba nešto više od osam sati za put od Pariza do Berlina dok ćete sličnu udaljenost, recimo od Sofije do Sarajeva, vlakom proći tek kroz 46 sati - Kerpedjiev objašnjava. I dok je Beograd u Srbiji još donekle dobro povezan, Podgorica u Crnoj Gori je gotovo odsječena od ostatka Europe.

Slična je situacija i sa Zagrebom odakle do Budimpešte (300 km) ili Beograda (368 km) treba manje od osam sati.

Skandinavija je iznenađujuće dobro povezna

Unatoč rijetkoj naseljenosti i velikoj udaljenosti između gradova, skandinavska željeznička mreža je iznenađujuće brza. Od švedskog Stockholma do norveškog Osla kao i danskog Kopenhagena trebat će vam manje od osam sati puta.

Većina podataka bazirana je na informacijama koje je Kerpedjievu dala Švicarska agencija za javni prijevoz.

- Jedan od nedostataka je, međutim, činjenica da nisu svi vozni redovi u Europi dostupni te neke veze između gradova nedostaju - priznaje Kerpedjiev.

Unatoč tome, Kerpedjiev budućim turistima predlaže da svoje putovanje u Europi započnu u Londonu, Bruxellesu ili Parizu te brzim vlakovima istraže okolne gradove. Nakon toga, on bi se uputio u Ženevu ili na sjever prema Kölnu, Hamburgu ili Berlinu te putovanje završio u Kopenhagenu.

Isto tako, Kerpedjiev i noćnu rutu, iz Pariza prema sredozemnoj obali ili iz Kölna za Prag ili Beč.

- Iako su sporiji od vrlo brzih vlakova, noćne rute imaju prednost da se možete naspavati tijekom puta i odmorni stići u željenu destinaciju.

Kerpedjieve detaljne karte možete pronaći OVDJE .

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 14:43