KAMPANJA ZA OZBORE 2011.

Plakati koje nitko ne primjeću i poruke koje ništa ne govore: 'Kakvi plakati? Mislite na onu podlogu na kojoj nešto piše?'

Pula, 081111. Poneki izborni plakati na pulskim ulicama mogu biti dosta nedoreceni. Foto: Goran Sebelic / CROPIX
 Goran Sebelic / CROPIX

- Kakve predizborne plakate? Mislite na onu plavu podlogu na kojoj nešto piše? Vidio sam, ali nisam obratio pažnju na to. Mislio sam da je to najava za Dinamovu utakmicu, a s obzirom na to da igraju loše, nije me ni zanimalo - rekao je duhovito slikar Željko Kipke kad smo ga zamolili za komentar predizbornih jumbo plakata.

Predizborni rat

- Ako su to doista plakati, onda smo konačno ušli u fazu štednje. To su samo neke poruke koje nisam ni primijetio i drago mi je zbog toga. Barem se neću zamarati obećanjima koja ionako neće biti ispunjena - dodao je Kipke.

Iako službena kampanja još nije počela, ako je suditi po zagrebačkim ulicama, rat predizbornim plakatima očito jest.

Pokušaj duhovitosti

I dok HDZ uz svoj glavni slogan “ Čuvajmo Hrvatsku” građanima na plakatima jamči gotovo sve što može - od rodiljnih naknada do novih investicija, Kukuriku koalicija odlučila je pokušati biti duhovita u kampanji.

U plusu tri plaće, a ne u minusu da ti se plače” ili “ Dug život, a ne život na dug” - samo su neki od slogana oporbene koalicije kojima želi privući birače. U Kukuriku koaliciji nisu željeli previše komentirati svoje plakate koje potpisuje marketinška agencija Bruketa&Žinić.

Tajanstveni HDZ

U HDZ-u su, kad je o tome riječ, puno tajanstveniji. Iva Kutle, direktorica Digitela, rekla je da ne može sa sigurnošću kazati koliko će plakata plasirati HDZ. No, jedan od glavnih ciljeva poruka bio je podsjetiti na uspjehe stranke.

A što o tim porukama kažu stručnjaci? Politolog Višeslav Raos kaže da su HDZ-ove poruke s jedne strane sažetak njihova programa, a s druge da su usmjerene na to da svoje birače uplaše onim što oni smatraju da im prijeti od Kukuriku koalicije. Nešto slično kao na prošlim izborima.

- HDZ u porukama uglavnom nabraja svoje zasluge. Dizajn je pomalo hladan, no možda je lukavo to što su zbog svih tih afera izbjegli ljude na plakatima. Postoji samo njihova plava boja, poruka i stranka. Nema čak ni Jadranke Kosor iako se očekivalo da bi se ona mogla pojaviti na plakatima - kaže Raos. Za predizborne plakate Kukuriku koalicije ističe da su lako pamtljivi te s jedne strane na razini doskočice.

- HDZ uglavnom ide na svoje biračko tijelo, dok Kukuriku zna da mora obuhvatiti što više birača. Poruke su im jednostavne, a uz to ide i dizajn. Nitko im ne može prigovoriti da imaju ideološki obojen plakat - kaže Raos.

Nepotpisani plakati

Nešto pomutnje u tu predizbornu priču unio je u petak HSLS. U Zagrebu je, naime, osvanuo niz nepotpisanih plakata u crveno-plavoj boji s provokativnim i ciničnim parolama: “ Ukinut ćemo poduzetništvo i obrtništvo!”, “ Do 2013. svi ćemo raditi u državnoj upravi i županijama”. Autor HSLS-ovih plakata je Boris Malešević, direktor tvrtke Designsystem.

- HSLS ide na provokativnu kampanju. Ti će plakati poslije biti kontekstualizirani porukom ‘ HSLS - za sve one koji misle drugačije’ - pojasnio je Malešević. No, Višeslav Raos kaže da je izostao efekt koji su željeli postići.

- Imalo bi smisla da su napali i lijeve i desne i da su ispod toga potpisali HSLS. Ako to misle napraviti u kasnijoj fazi, tu je riječ o razbacivanju novca. Trebali su to učiniti odmah - smatra Raos. HSS-ovu kampanju vodi agencija McCann Erickson.

- Istraživanja su pokazala da birači nisu dovoljno upoznati s ulogom HSS-a u koalicijskoj Vladi i rezultatima HSS-ovih ministara. Iz toga je proizašla temeljna poruka - ‘ HSS - odgovornost i rezultati’ - pojasnio je Edvin Jurin iz McCann Ericksona.

HSS svojom odgovornošću smatra to što je ostao u Vladi kako bi se mogli završiti pregovori s EU. A rezultati se odnose na ono što su napraviministri, prije svih Damir Bajs.

Za njihove plakate politolog Raos kaže: Klasični su i u skladu s rejtingom stranke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 05:20