TURISTIČKA SLIKA SVIJETA 2030. GODINE

U Hrvatsku će za 20 godina dolaziti 20 milijuna gostiju

Sljedeće godine broj turističkih dolazaka na svjetskoj razini prvi će put prijeći milijardu, a za 20 godina svijetom će putovati 1,8 milijardi turista.

Najveći turistički rast u sljedećih 20 godina ostvarit će Azija i Pacifik, a odmah iza njih je južni europski Mediteran, regija u koju spada i Hrvatska.

Točne projekcije

Predviđanja su to Svjetske turističke organizacije, koja radi ovakve projekcije od devedestih godina prošlog stoljeća i u njima zasad griješi u vrlo malom postotku. Studiju je na Danima hrvatskog turizma u Šibeniku predstavio izvršni direktor UNWTO Marcio Favilla, koji smatra da je Hrvatska turistički hit ne samo u granicama Europe već i u cijelom svijetu, te stoga mora na vrijeme poduzeti mjere kako bi uzela dio mediteranskog turističkog kolača.

Udio europskih zemalja u svjetskim turističkim dolascima u sljedeća dva desetljeća će se smanjivati, no u apsolutnim brojkama rast dolazaka turista bit će kontinuiran. Prošle su godine u Europi ostvarena 473 milijuna turističkih dolazaka, a u mediteranskoj regiji 169 milijuna. Za dvadeset godina Europa će bilježiti 744 milijuna dolazaka, a južna mediteranska regija čak 264 milijuna.

- Riječ je o optimalnom scenariju bez većih potresa, s predviđenim rastom turističkog prometa od 4,2 posto do 2020. godine, a potom 3,3 posto od 2020. do 2030. godine. Postoji i pesimističan scenarij, prema kojem se događa spori ekonomski oporavak, rastu cijene goriva, no i u tom scenariju broj svjetskih dolazaka do 2030. godine raste na 1,35 milijardi - objašnjava Favilla.

Kako bi Hrvatska privukla što veći dio novih turista koji stižu na Mediteran u sljedeća dva desetljeća, najvažije je povećanje hotelskih smještajnih kapaciteta, smatra direktor Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić.

Zapušteni objekti

- Dva glavna aduta Hrvatske, prirodnu i kulturnu baštinu, moramo upakirati i od njih stvoriti turistički proizvod. Nadalje, nužno je povećanje smješajnih kapaciteta u hotelima ako želimo biti aktivni mediteranski igrač. Trenutno imamo 110.000 hotelskih kreveta, a potrebno nam je još barem 50.000 - otkrio nam je Niko Bulić i dodao da imamo napretek zapuštenih objekata koji se mogu pretvoriti u hotele.

- Hrvatska je zadnji nepotrošeni dio Mediterana i za dvadeset godina mogli bismo udvostručiti današnji turistički promet - optimističan je Niko Bulić.

Masovni je turizam poguban za Jadran

- Ne smijemo ići na masovni turizam, ali moramo stvoriti veliku bazu kvalitetnog konfekcijskog smještaja, dakle onog od tri zvjezdice, kvalitetnu ponudu više kategorije i kao šlag na vrhu kolača, odnosno naše ponude, de luxe smještaj najviše kategorije - objašnjava Bulić svoju viziju hrvatskog turizma, koja će se dogoditi samo ako se provedu dva do tri velika investicijska ciklusa, te barem desetak, kako ih on naziva, “šok projekata” veličine Brijuni Rivijere.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. rujan 2024 05:44