DOSSIER JUTARNJEG (1) >>> SUTRA SVE O ŠTREBANJU NA FILOZOFSKOM

Čitatelji Jutarnjeg o školstvu: Zašto da se patim na studiju kad se posao dobiva preko veze

Najčešći komentar u raspravi na portalu Jutarnji.hr i Facebooku bio je 'znanje se više ne cijeni' te 'vrednuju se sasvim pogrešne vrijednosti'

ZAGREB - Uz reportažu objavljenu u Jutarnjemlistu ' Alarmantni podaci s FER-a: Ova generacija brucoša najlošija je u proteklih šest godina! ' pokrenuli smo raspravu s tematikom ' Tko je kriv za katastrofalno stanje u hrvatskom školstvu? '.

Reakcije čitatelja bile su raznovrsne, no većina smatra kako je problem slabog znanje učenika i brucoša u obrazovnom sustavu, ali i samom stanju uređenosti Hrvatske. Najčešći komentar bio je 'znanje se više ne cijeni' te 'vrednuju se sasvim pogrešne vrijednosti'.

Donosimo vam pregled nekoliko najzanimljivijih komentara:

Matea Draganovna Lacmanović - Mi, studenti, jesmo demotivirani iz razloga što vidimo koliko je nezaposlenih visokoobrazovanih osoba u RH. Stoga je nekima u cilju malo si produžiti akademsko obrazovanje kako bi se što kasnije trebali početi brinuti o kruhu na stolu i krovom nad glavom. Ipak, smatram kako je većinom kriva država, počevši od državne mature, pa sve do "bolonje".

Ivan Pavlović - Postoji nekoliko ključnih problema u školstvu. Prvo je nasilno i naglo uvođenje reformi. Drugo, zašto the se patim 6-7 godina i studiram za koga, kada sam i sam svjedok da se posao ovdje dobiva preko veze? Ne vrednuje se rad niti trud i većina školovanih ljudi ostaje na birou ili radi potplaćena. Treći,veliki problem države su kvote. Ako državi fali doktora, omogućite medicinskim fakultetima da upisuju više studenata. A ne da se na birou grcamo sa ekonomistima i pravnicima. Također, apsurdno je očekivati da se uz 18 predmeta u gimnaziji učenik stigne pripremiti za maturu koja ispituje sve četiri godine gimnazijskog programa. Ovo što sada maturanti proživljavaju je čisto iživljavanje.

Davor Turkalj - Učenici i studenti su demotivirani zato što je ova kao i sve dosadašnje vlade u Hrvatskoj stvorila atmosferu da je učenje i pošten rad samo za budale. Mediji su nam prepuni kojekakvih zvijezda i zvjezdica koje ne mogu složiti jednu smislenu rečenicu, a puni su love. Svi kradu pljačkaju, nestaju milijuni eura i nikome ništa. To su vrijednosti koje se promoviraju u RH i što onda očekujete od studenata i djece. A što se tiče školstva; SAD ima definitivno preusko obrazovanje, oni nauče čovjeka jednu stvar i za sve ostalo je glup. A naše školstvo te tjera the učiš sve moguće i naravno da onda znaš od svačega pomalo i ništa konkretno. Generalni rezultat: preopterećeni profesori, preopterećeni studenti. Znanje, hmmm...pogubilo se negdje po putu.

Tajana Dobek - Krivi su i učenici i profesori. Prvi jer jednostavno nisu naučili učiti, a drugi jer ih nisu tome naučili. Od profesora se samo traži the mehanički reproduciraju gradivo, bez ikakve kreativnosti ili kritičkog mišljenja. S druge strane, ti isti koji od njih traže da 'misle svojom glavom' ponekad im previše izlaze u susret. Dovoljan primjer koliko odlikaša izlazi iz osnovne škole.

Filip Zoričić - Učenici i studenti su u Hrvatskoj danas, od strane politike i sustava, promatrani samo kao prolazna još jedna generacija bez ikakve podrške, bez planskog stipendiranja i vizije potreba našega društva. Istovremeno su te iste generacije svjedoci vremena u kojemu obrazovanje više nije dio elitizma ili životne potrebe i želje za napredovanjem već čak i sramota ponegdje jer se brzi život i brzi novac "nude na tanjuru".

Love - Maturirao sam lani i mislim da je ovo zapravo rezultanta dva velika problema. Prvi je katastrofalno stanje u Hrvatskoj (u obrazovanje se ništa ne ulaže, pametni su budale, a vladaju seljačine i kriminalci) koje svakog imalo perspektivnog tjera na emigraciju. Studenti su demotivirani the završe faks i rade za 3-4000kn (maximalno) dok njihovi jednako sposobni kolege zarađuju 3-4 tisuće eura (nemojte s onim parolama o troškovima života, troškovi života u Hrvatskoj su VISOKI).

U tiskanom izdanju Jutarnjeg od petka čitajte o stanju na Filozofskom fakultetu

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 15:37