Ime Marka Lončarevića, 35-godišnjeg vanjskog prometnika vlakova, treba biti otisnuto na ploči dugoselskog željezničkog kolodvora kao i u brošuri Hrvatskih željeznica, ali i ući u obrazovni program Tehničkih škola.
Jer riječ je o bivšem manevristi koji je u utorak oko 23.20 sati odmah po dolasku teretnog vlaka 48911 na dugoselski kolodvor iz smjera Koprivnice, učinio hvale vrijedan i hrabar potez te spriječio ogromnu katastrofu. Čim je vidio da vlak, inače težak 2000 tona, iskače iz tračnica zadnjim vagonom i pritom trga infrastrukturu, bez zadrške je skočio na stepenicu tog iskočenog vagona i počeo u vožnji odvrtati ručicu. Cilj mu je bio jedan - ispustiti zrak iz kočionog voda pa je automatski došlo do kočenja svih kočnica. I to na čudo strojovođe. Vlak je konačno stao, Lonačerević nabijen adrenalinom je odahnuo, a dugoselski kolodvor odmah je postao poprištem policijskog očevida.
Iz Sindikata prometnih vlakova Hrvatske izrazito su ponosni na svog člana kojem je, smatraju, prijašnje radno mjesto uvelike pomoglo da se odvaži na ovako jedan priseban i hrabar potez. Jer da nije tako reagirao i snašao se u nevolji u koju gleda, šteta bi bila daleko veća, a dugoselski kolodvor uništen i zatvoren do daljnjega.
- Čekamo Marka da nam se javi, jer trenutno spava. Možda ni sam još nije svjestan kakvu je katastrofu spriječio. Bio je na dolaznom peronu kod prometnog ureda gdje se inače dočekuje vlak. Vlakovi obično kroz kolodvor prometuju brzinom od 20 km/h pa je tako, pretpostavljamo, bila brzina i toga. Vlak je pored njega uredno prošao te je najednom počeo trgati peron, asfalt, tračnice... Bila je to kaotična scena i nesnosna buka jer je u pitanju 2000 tona koje trgaju sve pred sobom. Strojovođa ništa nije primijetio te je ostao iznenađen kad je izašao. A našem Marku su pomogli u toj kritičnoj situaciji u kojoj je nužno odmah reagirati i učiniti najbolji potez, stečena iskustva na ranijem radnom mjestu manevriste - kažu za Jutarnji list iz Sindikata prometnih vlakova Hrvatske.
‘Morao sam reagirati‘
Na upit što bi bilo da Lončarević nije povukao navedeni potez u ovom slučaju i da je vlak produžio dalje, kaže da bi kolodvorska infrastruktrura na izlazu bila skroz potrgana a što bi dovelo i do zatvaranja kolodvora na kojem su, inače, u tijeku radovi. Riječ je o kolodvoru kroz koji se, zaključuje sugovornik, odvija 95 posto prometa.
- Obavljao sam poslove prometnika vlakova u kolodvoru Dugo Selo. Stajao sam na mjestu predviđenom za dočekivanje vlaka kad sam začuo alarm. Ubrzo sam primijetio da je zadnji vagon vlaka iskočio iz tračnica te da se ne smanjuje njegova brzina. Signalizirao sam znak STOP, ali me strojovođa više nije vidio. Morao sam brzo reagirati jer vremena za isključenje napona u kolodvoru nije bilo. Trčeći sam uskočio na predzadnji vagon u pokretu i prisilno zaustavio vlak. Sve se odvilo jako brzo, no najbitnije je da je sve na kraju dobro završilo - opisao je kratko junak dana Marko Lončarević napominjući skromno da je "samo radio svoj posao".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....