VELIKI USPJEH

Čak 74 dana prije roka uspješno probijen tunel na pristupnoj cesti Pelješkom mostu

‘Za nas u Hrvatskim cestama ovo je velika stvar i jedna u nizu pobjeda u trci s vremenom‘, rekao je šef uprave Josip Škorić
Proboj tunela
 Hrvatske ceste

Radnici austrijske tvrtke Strabag na Pelješcu danas su uspješno probili tunel Debeli brijeg dužine 2.467 metara. Objekt se nalazi na drugoj dionici pristupne ceste Pelješkom mostu i jedan je od najkompleksnijih objekata na ovoj prometnici. Radovi na probijanju tunela započeli su 7. travnja ove godine a tvrtka Strabag završila ih je 74 dana prije roka koji je bio postavljen za 28. veljače iduće godine.

Na probijanju tunela u prosjeku je dnevno radilo 100 ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a ukupno je iskopano 113.959 kubnih metara materijala.

- Za nas u Hrvatskim cestama ovo je velika stvar i jedan u nizu bitnih događaja i pobjeda u trci s vremenom koju svakodnevno vodimo zajedno s izvođačima i nadzorom. Često govorimo o Pelješkom mostu pa građani možda nisu svjesni koliko je zahtjevan ovaj dio priče preko samog poluotoka, a samo ovaj tunel koji je danas probijen je peti najduži tunel u Hrvatskoj. Usprkos svim izazovima, od trajanja samog javnog nadmetanja do dobro poznatih komplikacija s pandemijom, mi smo na putu da maksimalno smanjimo odstupanje u rokovima između završetka mosta i ove dionice. Čestitam svima i vjerujem da ćemo zadržati ovaj tempo jer pravo svjetlo na kraju tunela će biti tek kad ova, izrazito zahtjevna i bitna dionica bude gotova, kazao je predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

image
Proboj tunela
Hrvatske ceste

Ovaj tunel rađen je prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM) koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a pored glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu s kojom je povezana kroz devet pješačkih i dva poprečna prolaza za interventna vozila.

- Današnje probijanje tunela čini nam veliko zadovoljstvo jer smo s radovima počeli u jeku lockdowna početkom travnja i uspješno se suočili sa svim izazovima koje je donijela pandemija te ostvarili zacrtane ciljeve daleko prije roka. Realizacija iskopa i proboja ovog tunela bila je posebna, ne samo zbog važnosti koju cijeli projekt ima za prometnu povezanost Hrvatske, već i zbog svih dodatnih napora koje smo uložili u organizaciju nesmetanog rada gradilišta u novonastalim okolnostima. Čestitam svim kolegama koji su dio ove uspješne priče i vjerujem kako ćemo s istim uspjehom nastaviti daljnju izgradnju“, rekao je Veljko Nižetić, direktor tvrtke Strabag d.o.o.

Zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o. izvodi radove na drugoj fazi izgradnje pristupnih cesta ukupne duljine 12,04 kilometra, koja obuhvaća dionicu od mjesta Duboka do Pelješkog mosta dugu 2.140 metara sa kopnene strane i dionicu od mosta do mjesta Zaradeže na Pelješcu dugu 9.898 metara.

Uz tunel Debeli brijeg, izvodi se i Tunel Kamenice dužine 499 metara na kojem su već počeli radovi na miniranju, Vijadukt Doli dužine 156 metara, Most Dumanja jaruga I dužine 488 metara te Most Dumanja jaruga II dužine 80 metara. Drugi dio ceste od Zaradežda do mjesta Doli gradi grčka tvrtka Avax. Izgradnja mosta Pelješac trebala bi biti završena u kolovozu sljedeće godine, a nova cesta preko Pelješca bi trebala biti završena početkom 2022. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 07:05