IZ UTROBE PLANINE

Bušenje druge cijevi Učke ide punom parom, prokopan prvi kilometar: ‘Radi se u tri smjene, čak i noću‘

Koncesionar Istarskog ipsilona Bina Istra cijeli ovaj posao financira zajmovima iz sedam komercijalnih banaka

Radovi na drugoj cijevi tunela Učka s riječke strane snimljeni u srpnju 2021. godine

 Matija Djanjesic/Cropix

Već je prokopano gotovo tisuću metara druge cijevi tunela Učka, javlja HRT. Investicija u tunel vrijedna 1,5 milijardi kuna trenutačno je najveća investicija u našu cestovnu infrastrukturu koja se ne financira ni iz proračuna ni europskim sredstvima.

Prva cijev tunela Učka bila izgrađena na autocesti A-8 davne 1981. godine. Nakon 26 godina od izgradnje kroz tunel je prošlo 40-milijuntno vozilo.

Radovi na drugoj cijevi tunela Učka prilično su odmaknuli. Kad sve bude gotovo, Istra i Kvarner bit će spojeni s autocestom u punom profilu i iz Zagreba će se do Istre stizati za malo više od dva sata.

Druga cijev duga 5.634 metra trebala bi biti puštena u promet u lipnju 2024. uoči ljetne turističke sezone.

Koncesionar Istarskog ipsilona Bina Istra cijeli ovaj posao financira zajmovima iz sedam komercijalnih banaka koji se moraju vratiti do kraja koncesijskog razdoblja 2040. godine.

Druga cijev kopa se u tri smjene i noću, a posao karakterizira jako puno miniranja. U jednom danu obave se do četiri miniranja. Iz "utrobe" Učke mora se ekstrahirati 550 tisuća prostornih metara materijala. Miniranja prate seizmografi. Sve zbog sigurnosti postojećeg tunela.

- Znači bušimo čelo trase. Imamo na čelu jumbo bušilice pa nakon toga punimo rupe eksplozivom i miniramo ih. Tada odvozimo materijal. Evo, trenutno je ta faza radova - kaže Tomislav Vinski, inženjer gradilišta tunela Učka.

U ovom trenutku probijeno je 600 metara s istarske i gotovo 400 metara cijevi s kvarnerske strane. U jednom danu, s istarske i kvarnerske strane može se probiti do 25 metara tunela.

- Cilj nam je, ako geološki uvjeti budu dobri i prihvatljivi, negdje 6. kolovza 2023. godine probiti drugu cijev tunela - ističe generalni direktor Bine Istre Dario Silić.

Tunel Učka iznimno je važan za cirkulaciju prometa u sustavu Istarskog ipsilona, javlja HRT.

- Preko 10.000 vozila imamo na ovoj dionici. Godišnje 10 milijuna korisnika, od kojih pet milijuna turista - dodaje Dario Silić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 16:24