Ako ne želite biti među online kupcima koji su povjerovali lažnim kritikama proizvoda, trebate slijediti preporuke britanskog Vijeća za standarde trgovanja, koje savjetuje kako prepoznati lažne recenzije, posebno aktualne u vrijeme božićnog shoppinga.
Prvo, provjerite postoji li za proizvod više identičnih recenzija, s istim tipfelerima, jer to su najčešće pogreške njihovih autora, a pogledajte i koliko je dugo aktivan profil autora recenzije. Ako je on otvoren neposredno nakon navodne kupnje, moguće da je lažan, a ako je potom i pisan na neosoban način, uz korištenje puno generičkih izraza, velika je vjerojatnost da iza njega ne stoji stvarni kupac.
Svakako treba provjeriti i kontakt-detalje autora recenzije - ako je dostupan za komunikaciju i pristupačan, veća je vjerojatnost da je riječ o stvarnom čovjeku i recenziji, a za analizu sadržaja recenzije možete upotrijebiti i neki od online alata koji prepoznaju generičke tekstove, kao što su Fakespot i ReviewMeta.
I vjerujte da je problem raširen - statistika kaže da iznos trgovanja koji je posljedica lažnih recenzija samo u UK iznosi 23 milijarde funti godišnje.
A Hrvati baš i nemaju novca na bacanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....