NOVI DOBAVNI PRAVAC

Brod ‘LNG Croatia‘ uplovio u Omišalj, Ćorić: ‘Hrvatska je ucrtana na energetsku kartu svijeta!‘

Na upit ima li što poručiti stanovnicima Omišlja, ministar je rekao da će LNG terminal i nadalje poštivati najviše ekološke standarde
 Srdjan Vrancic/Cropix

Brod "LNG Croatia" u utorak je uplovio u Omišalj s prvim količinama ukapljenog prirodnog plina (LNG), koje su potrebne za probni rad LNG terminala, a ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić tom je prigodom ocijenio kako je osiguran novi dobavni pravac i Hrvatska ucrtana na energetsku kartu svijeta.

Ministar Ćorić rekao je da je osiguran alternativni dobavni pravac, koji će u idućim godinama i desetljećima osigurati opskrbu plinom te da je "ono o čemu se sanjalo od 1993. danas konačno ostvareno".

"S obzirom da su kapaciteti LNG Hrvatske za naredno razdoblje prilično popunjeni, držimo da će upravo ovaj dobavni pravac omogućiti stabilnu opskrbu plinom ne samo Hrvatske nego i naših sjevernih susjeda te utjecati i na povećanje konkurencije i na cijenu plina za korisnike u Hrvatskoj", ustvrdio je Ćorić.

image
Ministar gospodarstva i odrzivog razvoja dr. sc. Tomislav Ćorić prisustvovao je dolasku broda LNG Croatia, plutajuće jedinice za prihvat, skladištenje i uplinjavanje (FSRU) u Omišalj
Srdjan Vrancic/Cropix

Rekao je i kako realizaciju projekta treba zahvaliti izvrsnom timu, svima koji su u različitim fazama sudjelovali, pri čemu je apostrofirao bivšu direktoricu tvrtke LNG Hrvatska Barbaru Dorić i sadašnjeg direktora te tvrtke Hrvoja Krhena.

Na upit o transportnim naknadama, ministar je rekao da će što se tiče tarifa, ne samo transporta, Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA) sljedećih dana, temeljem zahtjeva Plinacro-a i tvrtke LNG Hrvatska, odrediti tarife za iduće razdoblje, u skladu sa svojim kalendarom.

Ćorić je podsjetio i da je Vlada sufinancirala projekt sa 100 milijuna eura te da je osigurano i bespovratnih 101,4 milijuna eura europskog novca. Cijeli projekt izgradnje LNG terminala i nabavke broda LNG Croatia stajao je ukupno 233,6 milijuna eura, a ostatak novca osigurali su HEP i Plinacro.

image
Srdjan Vrancic/Cropix

Na upit ima li što poručiti stanovnicima Omišlja, ministar je rekao da će LNG terminal i nadalje poštivati najviše ekološke standarde. Vjeruje, kaže, da stanovnici Omišlja ni na koji način neće osjećati prisutnost LNG terminala na Krku, "osim u činjenici da će Omišalj uživati svojevrsnu naknadu na osnovi rada terminala".

Direktor LNG Hrvatska Hrvoje Krhen naveo je da će terminal sutra početi s probnim radom, a 1. siječnja s komercijalnim operativnim radom.

"Ovo je bio izuzetno složen zahvat, ali je unatoč svim okolnostima uspješno realiziran. Do početka siječnja bit će obavljena testiranja pojedinih sustava na brodu, komunikacija brod-kopno i signala, uplinjavanje kreće u narednih tjedan dana, instalacije će se puniti plinom, a operativni rad kreće u početku siječnja", rekao je.

image
Srdjan Vrancic/Cropix

Brod "LNG Croatia" je 21. studenoga isplovio iz brodogradilišta "Viktor Lenac" prema španjolskoj luci Sagunto, u kojoj je ukrcao LNG potreban za probni rad terminala u Omišlju.

Brod je dugačak 280,17 metara, širok 43 metra te bruto tonaže 96.576 tona. Skladišni prostor sastoji se od četiri skladišna spremnika ukupnog skladišnog kapaciteta 140,206 prostornih metara.

FSRU brod - plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje sastavni je dio plutajućeg LNG terminala. Uz FSRU brod, plutajući LNG terminal čine pristan, uz koji će moći pristati i najveći LNG tankeri, pomoćna postrojenja i priključni plinovod do novog plinovoda Omišalj -Zlobin, kojim je terminal povezan s hrvatskim plinskim transportnim sustavom.

image
Srdjan Vrancic/Cropix

Tehnički kapacitet terminala je uplinjavanje 2,6 milijarde kubičnih metara ukapljenog plina na godinu. Svi kapaciteti zakupljeni su za sljedeće tri godine, do 2027. zakupljeno je 80 posto kapaciteta, a u sljedećim godinama, zaključno s 2035., oko polovice kapaciteta.

Povrat investicije očekuje se već kod zakupa 0,52 milijardi prostornih metara prirodnog plina na godinu, a godišnji operativni troškovi terminala procjenjuju se na 13 milijuna eura.

image
Srdjan Vrancic/Cropix
image
Srdjan Vrancic/Cropix
image
Srdjan Vrancic/Cropix
image
Srdjan Vrancic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 02:03