ZET PRED SLOMOM

Bandić ne plaća, dug se penje na 900 milijuna kuna

Najveća i najzaduženija gradska tvrtka Bandićevom odlukom ostala bi bez 95 milijuna kuna subvencija iz proračuna

ZAGREB - Prije točno sto godina prvi je električni tramvaj počeo voziti zagrebačkim ulicama, a ova okrugla obljetnica danas nije proslavljena nimalo svečarski: predsjednik Uprave Zagrebačkog holdinga Ivo Čović izvijestio je medije o teškom financijskom stanju u kojem se nalazi Holdingova podružnica ZET, a zastupnicima Gradske skupštine poručio je da ne prihvate odluku gradonačelnika Milana Bandića o smanjenju subvencija za ionako posrnulog gradskog megagubitaša.

Grad protiv Holdinga

Najveća i najzaduženija gradska tvrtka Bandićevom odlukom ostala bi bez 95 milijuna kuna subvencija iz proračuna, što bi rezultiralo, upozorio je Čović, godišnjim gubitkom od preko 250 milijuna kuna, umjesto dosadašnjih 130 milijuna, koliki je ZET-ov minus svake godine.

Još veći je problem nepoštivanje ugovora između Holdinga i Grada, gdje je definirano financiranje ZET-a iz proračuna, jer Grad ne poštuje svoje obveze, pa potraživanja ZET-a iznose nekoliko stotina milijuna kuna. Pretpostavlja se da će do kraja ove godine ona iznositi gotovo 900 milijuna kuna! U to spadaju neplaćeni računi za nove tramvaje, autobuse, kombije za invalide, održavanje pruga i druge investicije. Sve to Holding je obavio, ali novce od Grada nikada nije dobio, tvrde u Upravi tvrtke.

Novi tarifni sustav

Financijskom krahu ZET-a pripomogla je i situacija gdje oko 400 tisuća Zagrepčana ima pravo na besplatan javni gradski prijevoz, zbog čega je Holding osnovao tim za izradu prijedloga novog tarifnog sustava. Nije isključeno da će se rezati prava nekih socijalnih skupina, međutim, bez Bandićeva potpisa neće se moći ništa mijenjati.

Čović je opovrgnuo napise o bankrotu Holdinga, jer većina podružnica posluje pozitivno, osim ZET-a, Zagrebačkog velesajma i Upravljanja sportskim objektima. Ipak, u prvih šest mjeseci 2010. Holding bilježi minus od 51 milijun kuna. Krediti se dižu za investicije, a sa sindikatima se želi pregovarati o smanjenju troškova osoblja za deset posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 14:51