PLENKOVIĆ NA OTVORENJU

Autocesta došla i u Baranju: Otvorena dionica Osijek - Beli Manastir, jedan detalj oduševit će vozače

‘Ostalo nam je još 5 km do granice s Mađarskom i to ćemo završiti u 2024. godini‘, najavio je direktor HAC-a Boris Huzjan

Naplatna postaja

 Marko Mrkonjic/Cropix

Baranja je od ovog petka s ostatkom Hrvatske povezana i autocestom, nakon što je otvorena i u promet puštena pretposljednja dionica Koridora 5C kroz Hrvatsku, odnosno autoceste A5 popularno zvane Slavonika, od Osijeka do Belog Manastira.

image

Ivan Anušić i Andrej Plenković

Marko Mrkonjic/Cropix

- Koridor 5C ovdje je dobio svoju punu europsku dimenziju. Ovime šaljemo još jednu snažnu poruku dovršetka infrastrukture mreža hrvatskih autocesta, ali to govori i da su ravnomjerni regionalni razvoj Hrvatske, prometna povezanost, gradnja infrastrukture strateški prioritet naše Vlade. Ovo je bio zajednički pothvat, hvala i HBOR-u i EBRD-u čijim sredstvima je i po izuzetno povoljnim kamatama realiziran ovaj projekt – rekao je Andrej Plenković, predsjednik Vlade Republike Hrvatske, koji je dionicu Osijek – Beli Manastir i službeno proglasio otvorenom. Riječ je o dionici ukupne dužine 24,5 km, a radovi koji su sada završeni odnose se na poddionicu od mosta Halaševo do Belog Manastira. Vrijednost radova je, prema riječima Borisa Huzjana, direktora HAC-a, preko 500 milijuna kuna.

image

Oleg Butković, Andrej Plenković

Marko Mrkonjic/Cropix

- Koridor 5C je kroz Hrvatsku dugačak 88,6 km i do sada je izgrađeno 83,6 km. Ostalo nam je još 5 km do granice s Mađarskom i to ćemo završiti u 2024. godini – najavio je Huzjan, što je potvrdio i Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, kazavši i kako sada vidi "koliko je bila dobra odluka Vlade 2017. godine da odustanemo od prodaje autocesta i da cijeli taj procese refinanciramo, čime smo HAC-u omogućili da može nastaviti raditi i graditi, unatoč prezaduženosti, a rezultat toga je i ova dionica." Butković je dodao i kako se "od 25 milijardi kuna koje trenutno ulažemo u prometnu infrastrukturu, veliki dio odnosi se na istočnu Hrvatsku." Zadovoljstvo nije krio ni Ivan Anušić, župan osječko-baranjski koji je bio inicijator i glavni lobist slavonskih političara kod premijera Plenkovića i Vlade da se ova dionica autoceste izgradi u punom profilu.

image

Oleg Butković

Marko Mrkonjic/Cropix

- Jedna Vlada prije (SDP-ova, op.p.), ovdje je htjela graditi brzu cestu, ali ni nju nisu imali u planovima, što znači da ni to nisu planirali graditi. Drago nam je što su premijer i ova Vlada prepoznali važnost izgradnje ove dionice u punom profilu, a nadam se da i dalje nastavljamo s takvim razumijevanjem raditi na novim velikim projektima u istočnoj Hrvatskoj – istaknuo je Anušić, koji je posebnu zahvalio uputio braniteljima 3. gardijske brigade HV-a, kako se zove i novi most na ovoj autocesti preko rijeke Drave nedaleko od Osijeka. Zadovoljni su bili i gradonačelnici Osijeka i Belog Manastira, Ivan Radić i Tomislav Rob, koji su naglasili važnost autoceste za gospodarski i turistički razvoj njihovih gradova.

image

Naplatna postaja

Marko Mrkonjic/Cropix
image

Naplatna postaja

Marko Mrkonjic/Cropix

Radić je kazao i da je ovo najljepši poklon Osijeku za Dan grada koji se slavi upravo 2. prosinca. Potpunim završetkom autoceste kroz Hrvatsku, udaljenost između Osijeka i Budimpešte smanjit će se na otprilike dva sata vožnje. Inače, do kraja godine na dionici Osijek – Beli Manastir neće se naplaćivati cestarina, pa je ministar Butković pozvao sve "da dođu vidjeti ove ljepote Slavonije, ovu autocestu, ali i najduži most u Hrvatskoj koji se nalazi na ovom prometnom koridoru preko rijeke Drave nedaleko od Osijeka."

image

Goran Ivanović i Stipan Šašlin

Marko Mrkonjic/Cropix
image

Andrej Plenković

Marko Mrkonjic/Cropix
image

Ivan Anušić, Oleg Butković, Andrej Plenković

Marko Mrkonjic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 10:11