POGLED IZA KULISA

EKSKLUZIVNO: BUDUĆNOST HRVATSKOG TURIZMA Ovaj čovjek želi dati 100 milijuna eura za obiteljske ploveće hotele!

Reporter Nedjeljnog dobio je ekskluzivni pogled iza kulisa stvaranja najambicioznijeg plana za razvoj hrvatskog turizma čiji kreator Robert Pende otkriva kako će plovećim hotelima i zabavnim parkovima dovući još više bogatih turista

Upornost, upornost i upornost. Bez toga nema ti kruha - kaže mi Božena Rakuljić iz Krila Jesenica. Njezina obitelj u svojem vlasništvu ima pet brodova. Grade i šesti. U onaj peti, čije je ime President, koji je lani prvi put zaplovio Jadranom, uložili su oko milijun i pol eura. Njezina obitelj bavi se organizacijom kružnih putovanja po Jadranu i u taj posao uključena je cijela obitelj.

Suprug Ante je zapovjednik na brodu, čisti ih i preuređuje, sin Špiro najmlađi je kapetan i upravlja Presidentom, kći Ana, koja upravo priprema magisterij iz područja turizma, pomaže ocu i vodi turističke grupe po otocima, dok najmlađa Lucija, još srednjoškolka, ljetne praznike provodi s ocem poslužujući goste. Božena, kao i svaka žena i majka, vodi sve ostalo.

- Da nije cijela obitelj uključena u ovaj posao, bilo bi teško. Ovako sve ostaje u naša četiri zida - objašnjava mi. Upravo zbog toga obožava ovaj posao, iako su prije 30 godina, kada su krenuli u biznis, stvari izgledale nešto drugačije. Početkom 80-ih imali su mali ribarski brod u koji su postavili kabine i u svaku od njih ugurali jedan krevet na kat. Ormari su umjesto vrata imali zavjese, a klima-uređaj je bio vjetar koji je svježi zrak u kabinu unosio kroz prozorčić. Gost koji je u svojoj kabini imao umivaonik bio je od posebnog značaja.

Danas to izgleda ovako. Brod President, kralj njihove flote, koji je u potpunosti sagrađen hrvatskim rukama - od stolarije do dizajna - bijeli je ljepotan dug 47 metara i širok 9 metara. Ima 20 soba s klima-uređajima, televizorom i toaletom s tuš-kabinom te mini barom, na jednoj od paluba je bazen, a gosti na raspolaganju imaju i fitness dvoranu....

Sa svojih pet brodova, pet stalno zaposlenih i oko 25 sezonaca lani su svojim krstarenjem i dalmatinskom spizom oduševili oko 700 putnika iz Velike Britanije, Australije i Austrije, turiste uglavnom dubljeg džepa. Naime, jedno krstarenje koje traje tjedan dana i u kojem se obiđu Split, Makarska, Mljet, Dubrovnik, Hvar i Korčula po osobi stoji oko 800 eura.

Takvih malih plovećih hotela u Hrvatskoj je trenutačno oko 200, trenutačno se nalaze usidreni u Krilu Jesenica pokraj Omiša, a ako se ostvare planovi Ministarstva turizma, objedinjeni u Strategiji razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine, moglo bi ih biti još barem stotinjak.

Cilj je strategije, koju je podržala Vlada, u sljedećih sedam godina ostvariti investicije od oko 7 milijardi eura , prije svega u gradnji novih hotela i resorta, pansiona, kampova, luka za nautički turizam, otvaranju tematskih parkova, kongresnih centara i, naravno, malih plovećih hotela. Isto tako, do 2020. godine predviđa se povećanje ukupne turističke potrošnje za šest milijardi eura, a koja bi za sedam godina trebala iznositi 14,3 milijardi eura. U prijedlogu strategije planira se i povećanje broja zaposlenih za 30 tisuća. U Ministarstvu se nadaju da će se u sljedećim godinama u Hrvatskoj sagraditi još plovećih hotela vrijednih 100 milijuna eura.

O kakvom se sektoru turizma radi, najbolje govore brojke. U Hrvatskoj 150 vlasnika posjeduje 200 brodova, od čega se 100-tinjak brodova odnosi na ploveće hotele, dok ostatak brodova služi za jednodnevne izlete. Direktno se zapošljava oko 1000 ljudi na brodovima, dok ih oko 2000 radi na održavanju, pripremi hrane i bookingu. Zaposlenost traje pet mjeseci, od svibnja do listopada, godišnje prevezu oko 70.000 gostiju, a prosječan aranžman od sedam dana po hrvatskim otocima i gradovima uz obalu iznosi 600 eura po gostu, u kabinama s tri kreveta i punim pansionom te uključenim jednim izletom.

Ovisno o platežnoj moći gosta, izleta može biti više pa se tako nude posjeti slapovima Krke, adrenalinski parkovi, obilazak konoba i vinskih cesta, kao i partyji i noćni izlasci. Brodaru pripada oko 60 posto cijene, dakle oko 360 eura po gostu. Izvan broda gost potroši oko 100 eura u tjedan dana. Po ovoj računici, u ovom biznisu u samo pet mjeseci okrene se oko 49 milijuna eura. Ako bi se ostvarile najave ministarstva turizma, Hrvatska bi u sljedećih sedam godina mogla ostvariti dodatnih 25 milijuna eura prihoda.

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 14:33