Tri austrijska i jedan njemački državljanin poginuli su u padu malog aviona Cirrus SR20 u četvrtak poslijepodne na području Passeggena, otprilike na polovici puta između Klagenfurta i Salzburga u Austriji, objavili su austrijski mediji. Avion je u četvrtak oko 13.55 sati poletio s aerodroma Pleso u Zagrebu i letio je prema Salzburgu, a krajnja destinacija trebao mu je biti aerodrom Schärding-Suben koji se nalazi između Linza i njemačkog Passaua.
No, oko 15.30 sati policija i spasilačke službe dobile su dojavu građana o padu aviona. U letjelici su bila dva pilota i dva putnika. Avion je imao registarsku oznaku D-ESFB, a prema neslužbenim informacijama, u vlasništvu je jednog aerokluba iz Njemačke.
Od trenutka polijetanja do pada let je trajao oko sat i pol vremena. Sugovornici Jutarnjeg lista tvrde da je s obzirom na vremenske prilike u Austriji potpuno nevjerojatno da je taj mali avion uopće poletio iz Zagreba. Uz jak vjetar, na području pada aviona konstantno je padala kiša te su se nadvili gusti oblaci, a temperatura je bila oko nule. Ukratko - gotovo nemogući uvjeti za vizualno letenje.
Jedan očevidac tvrdi da je avion prvo letio naprijed-natrag relativno nisko između lokalnog uzletišta Mauterndorf i Tamswega, potom je odletio gotovo okomito u nebo, tamo se zaustavio te zatim pao na tlo gotovo u liniji pada. Dojam je da je pilot pokušavao naći izlaz iz gustih oblaka i orijentirati se.
Na kraju se avion nosom zabio u tlo i ostao ležati na krovu u gustoj šumi na strmom i neprohodnom području. Prije pada pilot nije aktivirao avionski padobran za hitne slučajeve. Riječ je o padobranu koji se otvara aktiviranjem eksplozivnog punjenja. Zbog činjenice da to eksplozivno punjenje nije aktivirano, akcija spasilačkih službi bila je odgođena dok na mjesto nesreće nisu stigli policijski pirotehničari iz Graza. Spasilačka ekipa najprije je uočila dva mrtva tijela, ali je njihovo izvlačenje uslijedilo tek nakon deaktivacije eksploziva za padobran.
Težak teren
Postojala je nada da su ostali putnici ispali iz letjelice i da su živi. No, kada se spasilački tim nakon uklanjanja eksploziva probio do samog zrakoplova, ispod ostataka su pronađena još dva mrtva tijela. Cijela operacija potrajala je do iza ponoći, jer se najprije čekao specijalni pirotehnički tim ministarstva unutarnjih poslova koji je morao doći iz Graza, a zbog teških vremenskih uvjeta i nepristupačnog terena satima je trajalo i izvlačenje ostataka letjelice.
Mjesto pada nalazi se na nadmorskoj visini od 1270 metara. Regionalni upravitelj gorske službe spašavanja Hannes Kocher novinarima je rekao da je u operaciji traganja i spašavanja sudjelovalo više od stotinu vatrogasaca, spasilaca i policajaca. No, spasa za za pilote i putnike u avionu nije bilo.
Obdukcija i vještačenja
"Mjesto pada bilo je jako nepristupačno. Do njega se moglo doći samo uskim planinskim stazama. Zahvaljujući dobroj suradnji s vatrogascima, uspjeli smo se probiti do tamo. Nadali smo se da ima preživjelih, nažalost nije bilo tako", izjavio je Kocher.
Avion koji je u četvrtak pao u Austriji proizveden je 2000. godine u Duluthu u američkoj saveznoj državi Minnesota i spada među pouzdanije zrakoplove ove vrste. Kapacitet aviona je četiri osobe. Većinu vremena bio je stacioniran upravo u Schärdingu.
Državno odvjetništvo iz Salzburga naložilo je obdukciju mrtvog tijela pilota kako bi se rasvijetlilo je li možda imao zdravstvenih problema. Također je naloženo provođenje vještačenja radi utvrđivanja svih detalja vezanih uz vremenske uvjete, ali i vještačenje ostataka zrakoplova kako bi se provjerila njegova ispravnost, odnosno da bi se utvrdio točan uzrok nesreće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....