SLUČAJNOST ILI...?

Nesreća u Novskoj gotovo je identična onoj iz Križevaca prije godinu dana. Evo što je tada utvrđeno...

U petak navečer Hrvatsku je potresla vijest o teškoj želejzničkoj nesreći u kojoj su poginule tri osobe

Sudar vlakova kod Križevaca

 Zeljko Hajdinjak/Cropix

Šest vagona smrskano je u teškoj željezničkoj nesreći koja se 11. kolovoza 2021., nešto prije 5 sati dogodila na prugi između Križevaca i Koprivnice.

Uzrok sudara teretnih vlakova kod Križevaca je nepoštivanje crvenog svjetla.

Naime, prema našim informacijama, strojovođa vlaka ENNA Transporta koji je dolazio iz smjera Rijeke nije zaustavio vlak na signal crvenog svjetla te je udario u kompoziciju HŽ Carga koja je zbog kvara na lokomotivi stajala kod pružnog prijelaza.

U sudaru je strojovođa HŽ Carga lakše ozlijeđen dok je strojovođa ENNA Transporta zadobio prijelom noge.

O jačini udarca govori podatak da je teretni vlak udario u vlak ispred sebe, a onda ga gurao još tristotinjak metara.

Udarac se dogodio prije pružnog prijelaza Majurec, ujedno i granici između križevačkih sela Majurec i Lemeš.

U mnogočemu ova je nesreća gotovo identična onoj koja se u petak navečer dogodila u mjestu Rajići, na pruzi između Novske i Okučana. Također je sudjelovao vlak Enna transporta, no ovog puta je stajao u kvaru dok se u njega zabio putnički vlak tvrtke HŽPP.

Vjeruje se da je i ovog puta strojovođa Mario Gusak ignorirao crveno svjetlo, vjerujući da se radi o kvaru na signalnom uređaju. Podsjećamo da se radi o izuzetno iskusnom strojovođi koji je bio vrlo odgovoran, no uvijek je ukazivao na probleme u stanju vlakova kao i željezničke infrastrukture.

Na žalost, tri osobe izgubile su život, među kojima je i on, a jedanaest ih je ozlijeđeno.

Agnecija za istraživanje nesreća objavila je izvješće o prošlogodišnjoj nesreći, kao i sigurnosne preporuke. Priopćenje prenosimo u cijelosti.

Dana 11. kolovoza 2021. godine u 04:40 sati između kolodvora Križevci i kolodvora Lepavina, na međunarodnoj pruzi oznake M201 u KM 484+490 došlo je do naleta vlaka broj 41990 na kraj vlaka broj 45902.

Vlak broj 41990 prošao je pored prostornog signala broj 142 koji je pokazivao signalni znak "Stoj". Uslijed naleta, u vlaku broj 41990 iskliznula je i prevrnula se van kolosijeka lokomotiva broj 91 80 6193 271-4, vagoni serije Sggrs broj 31 80 495 0702-9, 33 54 495 0193-1, 33 54 495 0202-0 iskliznuli su van kolosijeka, a vagon broj 33 54 495 0702-9 iskliznuo je s prvom osovinom u smjeru kretanja vlaka i ostao na kolosijeku.

U vlaku broj 45902 iskliznuli su van kolosijeka vagoni serije Rilns broj 33 56 355 2223-0, Rijmmns 31 56 353 6029-2, Rils 31 56 353 7059-8, Rilns 31 56 355 2191-9, Rilns 31 56 355 2083-8, dok je vagon Rilns 31 56 355 2069-7 iskliznuo s oba postolja s tračnica.

U nesreći je teže ozlijeđen strojovođa vlaka broj 41990 i lakše je ozlijeđen strojovođa vlaka 45902, te je nastala veća materijalna šteta na željezničkim vozilima i infrastrukturi.

Uzročni čimbenik predmetne nesreće je prolazak vlaka broj 41990 pored prostornog signala broj 142 koji je pokazivao signalni znak "Stoj" te nalet na kraj vlaka broj 45902 koji je bio zaustavljen uslijed prolaznog kvara (poglavlje 3.1.7 i 3.2.1.).

Čimbenici koji doprinose:

kvar vlaka broj 45902 (poglavlje 3.2.1.),

nekomunikacija preko RDU sustava, komunikacija van službenog zatvorenog sustava koja se ne bilježi (poglavlje 3.2.1.),

smanjena vidljivost uslijed noći (poglavlje 3.1.3.).

Sistemski čimbenici:

postupci vožnje vlaka broj 41990 nakon prolaska pored prostornog signala koji je pokazivao signalni znak "Stoj" (poglavlje 3.1.7).

Sigurnosne preporuke

Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, temeljem provedenog istraživanja ove nesreće, u cilju povećanja sigurnosti željezničkog sustava izdaje Agenciji za sigurnost željezničkog prometa sljedeće sigurnosne preporuke:

AIN/06-SR-06/2022: Uključeni željeznički prijevoznik, ENNA, trebao bi na redovitim poučavanjima strojovođa u sadržaju poučavanja obraditi postupak kod zaustavljanja vlaka na pruzi kada su sredstva za sporazumijevanje sa susjednim kolodvorima ili TK dispečerom nedostupna, sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom ("Narodne novine", broj 107/16).

AIN/06-SR-07/2022: Uključeni željeznički prijevoznik, ENNA, trebao bi na redovitim poučavanjima strojovođa u sadržaju poučavanja uključiti veću pozornost oko poučavanja postupaka dokazane komunikacije u željezničkom prometu sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom ("Narodne novine", broj 107/16). kako u teoretskom dijelu tako i u praktičnom dijelu ostvarivanja dokazane komunikacije.

AIN/06-SR-08/2022: Uključeni željeznički prijevoznik, ENNA, trebao bi ponovno procijeniti rizik/hazard koju stvara opasnost prolaska vlaka pored signala koji pokazuje signalni znak "Stoj" i ukloniti ga usvajanjem dodatnih mjera.

AIN/06-SR-09/2022: Upravitelj infrastrukture trebao bi sukladno Priručniku za održavanje radio dispečerske mreže redovito provoditi mjerenja u skladu s propisanim vremenskim rokovima te za isto voditi uredne evidencije.

AIN/06-SR-10/2022: Upravitelj infrastrukture trebao bi obavijestiti sve željezničke prijevoznike da komunikacija putem mobilnih uređaja koji posjeduju željeznički prijevoznici, a isti su van službenog zatvorenog sustava komunikacije nije način propisane dokazane komunikacije

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 23:15