SINDIKAT STROJOVOĐA

‘Ne vjerujemo da bi strojovođa sam išao kroz crveno, dobio je nalog. Brine nas jedan čovjek u istrazi‘

Kazao je da je kod strojovođe sve vjerojatno bilo u redu, ali da je na pruzi bila druga situacija
























 

 Vlado Kos/Cropix

Zašto je strojovođa koji je stradao u sudaru putničkog i teretnog vlaka kod Novske prošao kroz crveno, zašto mu netko nije rekao da stane, je li signalizacija bila ispravna ili nije, što se to dogodilo u vlaku broj 2506. Sve to u RTL Direktu je komentirao Nenad Mrgan, šef Sindikata strojovođa Hrvatske.

Mrgan je kazao kako je strojovođa dobio nalog da iz kolodvora Okučani pokrene vlak pored signalnog znaka koji pokazuje zabranjenu vožnju, da je vozio dijelom pruge gdje je lagana vožnja, da se vidi da je poštivao brzinu te da je stao ispred neosiguranog cestovnog prijelaza.

"Imao je u nalogu napisano da kasnije postupa prema signalnim znacima. Ne vjerujemo da bi iskusni strojovođa s 30 godina staža sam od sebe prolazio pokraj signalnih znakova koji pokazuju zabranjenu vožnju, jedan, drugi, treći i zabio se sa sto kilometara", kazao je.

image

Nenad Mrgan

Goran Mehkek/Cropix

Kazao je i da sindikat misli da je u pitanju nalog ili da se dogodilo nešto takvo kada je nastavio voziti pokraj signala za zabranjenu vožnju.

Kazao je da je kod strojovođe sve vjerojatno bilo u redu, ali da je na pruzi bila druga situacija.

"Stvarno izgleda da signalizacija nije u redu. Da je strojovođa uobičajeno vozio u tom režimu kroz prostorne signale, prvi mu je trebao biti slobodan, idući prije naleta na vlak trebalo mu je biti žuto svjetlo koje ga upozorava da mora stati i mora se zaustaviti ispred crvenog. Kod njega je bilo sve crveno", kazao je.

Komentirao je i mogućnost zaustavljanja svih vlakova i je li ta procedura trebala biti pokrenuta.

"Mogućnost je da u lokomotivama koje imaju to, da strojovođe dobiju informaciju da se svi vlakovi moraju zaustaviti. Da je dežurni prometnik vidio, i da su kod njega bila crvena svjetla kako je bilo kod strojovođe na pruzi, on bi reagirao i zaustavio vlak. To je radio-dispečerska veza, sad je samo pitanje gdje ona radi i tko bi dobio tu informaciju. Ona radi tako kako radi", kazao je.

Osvrnuo se i na navode da se nešto zataškava.

"Ne mislimo da se nešto zataškava i da će se zataškati. Vjerujemo da će istraga krenuti u dobrom smjeru. Žao nam je što na mjestu nesreće nije spriječen dolazak civila ili ostalih ljudi da se sačuvaju svi tragovi, da se pronađu nalozi što je strojovođa dobio, a to nije učinjeno. Zabrinjava nas da je u povjerenstvo za istrage uključen čovjek s kojim nemamo dobra iskustva, to je gospodin Nuić (Vedran), poznat iz nesreće u Rudinama, gdje dan danas nikad istraga nije završena. Doznali smo što je, čovjek je pravomoćno osuđen, ali istraga nije završena. On je opet u takvim povjerenstvima i to zabrinjava kao način rada Agencije za istraživanje izvanrednih događa", kazao je.

Mrgan je ponovno kazao da je strojovođa morao s nekim razgovarati te da ne vjeruju da bi čovjek s tolikim iskustvom prošao pored signala koji pokazuju zabranjenu vožnju.

"Nešto se događalo na tom vlaku po izjavi strojovođe koji je vozio taj teretni vlak. Ako je to netko vidio, a morao je vidjeti, onda je upitno zašto je pokrenut vlak iz kolodvora Okučani, zašto se nije pričekalo da teretni vlak stigne. Situacije su izvanredne i svašta se može dogoditi", kazao je za RTL Direkt.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:28