NIJE JEDINA ŽRTVA

ISPOVIJEST 25-GODIŠNJEG LEA: KAKO ME OTEO SERIJSKI LOVAC NA TAKSISTE Mislio sam da će mi pobjeći a da ne plati, ali onda sam čuo repetiranje pištolja

Leo M. (25) prije tjedan dana u Folnegovićevom naselju pokupio je putnika koji mu je uperio pištolj u glavu i ukrao novac i taksi vozilo. Sutradan navečer isti je pljačkaš napao drugog taksista Cammea u Travnom
 Bruno Konjević / CROPIX

Četiri taksista napadnuta su u posljednja dva tjedna u Zagrebu na sličan način. Napadnuta su dva taksista Cammea i dva vozača Ubera. Počinitelj? Prema svemu sudeći je isti, no policija još ne zna o kome je riječ.

Naime, dok su policajci izuzimali tragove s Cammeovog vozila, koje je prije tjedan dana ukradeno vozaču u Mičevcu kod Velike Gorice, naoružani je razbojnik isplanirao novu pljačku. Već sutradan kasno navečer okomio se na drugog taksista Cammea i to u naselju Travno i to čim ga je dovezao na traženu lokaciju. Umjesto da plati vožnju, izvadio je pištolj i zaprijetio mu: “Pucat ću ti u rame”. Iako je vozač uspio stisnuti gumb za paniku, što je bio poziv u pomoć, po dolasku policije i vozača Cammea, lopov je uspio pobjeći s taksistovim novčanikom. U srijedu smo razgovarali s Leom M., 25-godišnjim vozačem Cammea, kojeg je 22. veljače oko 13 sati nepoznati razbojnik oteo i potom izbacio iz njegovog vozila u Mičevcu.

- Kad sam započeo smjenu u 6 sati nije mi bilo ni na kraj pameti da će mi u pola bijela dana klijent prisloniti pištolj na potiljak. Naime, dan je tekao mirno sve dok nisam došao na taksi stajalište u Folnegovićevom naselju. Čovjek je sjeo meni dijagonalno na stražnje sjedište i rekao: “Može u Mičevac? Kad dođemo, pokazat ću ti gdje točno”.

Izbacio ga van

- Krenuli smo preko Mosta mladosti te skrenuli na Jakuševac, a dolaskom do zavoja za Mičevac kazao je da produžim ravno, na makadam, do prve kuće. Cijelo vrijeme imao sam neki loš osjećaj jer kuća nigdje nije bilo. Iskreno, mislio sam da će mi pobjeći a da ne plati, no odjednom sam čuo repetiranje pištolja i riječi: “Stani, daj pare” - ispričao je Leo.

Kada se našao na osami, na snijegu, shvatio je da je i bez mobitela koji mu je ostao u taksiju pa je otrčao do prve ceste i zaustavio prvog prolaznika. Svega 90 sekundi nakon što je ukraden taksi, nestao je njegov GPS signal.

- Bilo je hladno taj dan, pa mi nije bilo čudno što je bio sasvim zabundan, s kapom na glavi i šalom preko lica. Sreća da sam ostao smiren i hladan kad sam začuo škljocanje pištolja. U glavi mi je samo bilo kako da ga se riješim, a kad mi je rekao da izađem iz auta, cijelo vrijeme dok on nije sjeo za volan, držao je pištolj uperen u mene. Slušajući loša iskustva svojih kolega, uvijek sam mislio kako će mene to zaobići, ali bio sam u krivu – zaključio je taksist Leo M. kojem je ovo prvo negativno iskustvo.

Alarm

Kad je odaslao poziv u pomoć u dispečerski centar Cammea, prva ekipa je u 120 sekundi stigla do mjesta gdje je izbačen iz svog taksija, a odmah su se na noge digle i unutarnja kontrola te operativni centar jer se, čim dulje od tri sekunde neko vozilo ostane bez GPS signala, svi alarmiraju i kreće prvo provjera na mobitel. Ali kako se Leo nije javljao ni na pozive, bio je to alarm za paniku!

Sami si pomogli

- Deset timova se našlo odmah na ulici, a kad su utvrdili da je vozač u redu, krenulo se u potragu za vozilom. U isto vrijeme analitički se slagala karta područja, kojim je sve cestama mogao pobjeći i gdje se sakriti. Locirali smo dvije ceste. Na jednoj je nađen dio branika, a kasno navečer toga dana kad sam nosio na policiju neke dokumente, prošao sam drugom rutom i u krugu od 1,5 kilometara od mjesta krađe našao naš novčanik s logom. Interna istraga je pokazala da je auto jedino mogao biti negdje u Dugavama. I doista, oko 23 sata jedan stanar Dugava nazvao je naš centar te zamolio da maknemo naš auto ispred njegove garaže. Bila je to ukradena Dacia Logan - opisuje nam Marko Župa, glasnogovornik Cammea.

U 12 godina poslovanja Cammea, ovo je prva krađa njihovog vozila, a s obzirom na uložene milijune kuna u vlastiti analitički sigurnosni sustav koji poput Big Brothera prati apsolutno sve, napadi na njihove vozače smanjeni su za 80 posto.

Uložili puno novca u sigurnosni sustav

Po Zagrebu vozi oko 180 vozača Cammea, od kojih su većina bivši policajci i vojnici koji itekako znaju reagirati u izvanrednim situacijama. Cammeova unutarnja kontrola i dispečerski centar 24 sata prate sva vozila i pružaju podršku vozačima. Svaki auto ima i famozni tajni gumb za uzbunjivanje u slučaju da bilo što pođe po zlu. Njihov analitički sustav koristi se u 12.000 vozila, i to u 13 zemalja od jugoistočne Europe pa do Katara.

- Taksisti su, kao i niz drugih zanimanja, najizloženiji dok su na poslu, pa bi se napad na njih trebao okarakterizirati kao napad na službenu osobu. Čim izađu iz svojeg kruga vožnje, alarmira se naš sustav sigurnosti, u koji je uloženo mnogo jer je vrijeme dolaska na mjesto ključno kad se nešto dogodi - poručuje Marko Župa, najavljujući skorašnji dolazak Cammea u Slavonski Brod, Maribor, Beograd...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 22:10