
Tri godine od stravične prometne nesreće koja je šokirala žitelje Klokovca i u kojoj je život, zbog pijanih vozača za volanom, izgubio Matija S. T., na optuženičku klupu Županijskog suda u Zagrebu sjeli su pokojnikovi prijatelji, bivši zagorski policajac Goran P. (34) i prijatelj Karlo P. (30).
Riječ je o prometnoj nesreći koja se dogodila 20. siječnja 2022. godine pola sata nakon ponoći na državnoj cesti 507 kod Klokovca u općini Krapinske Toplice. Goran P. je, prema optužbama, imao najmanje 1,57 promila alkohola u krvi kada je u BMW-u X5 vozio Matiju S. T. Karlu P. su, pak, osim što je bio alkoholiziran (0,94 g/kg), u krvi pronašli i kokain te njegove metabolite, a u nesreći je uništen njegov Porsche Taycan u kojem je vozio dvojicu prijatelja, T. P. i T. T.
Na upit sudskog vijeća kakav stav zauzimaju o krivnji, bivši se policajac posuo pepelom i grijeh priznao, za razliku od suoptuženog Karla P. koji je krivnju negirao.
- O samoj nesreći ne znam ništa jer je se ne sjećam. Ne sjećam se deset dana koje sam proveo u bolnici, ni mjesec dana nakon izlaska iz nje, kad mi se tek počelo vraćati sjećanje. Bio sam ozlijeđen opasno po život, imao sam probijeno plućno krilo, 11 puknutih rebara, na tri mjesta slomljenu zdjelicu, kao i teške kontuzije glave, te sam pet dana bio u komi.
U posjet su mi došli bivši šef i kolega i ispričali mi što se dogodilo, tako da sam počeo slagati kockice. Jer prvo čega se sjećam prije nesreće su događaji kad sam se vratio s terena iz Korenice, gdje sam radio deset dana na zaštiti granice kao interventni policajac. Nakon otpuštanja iz bolnice odmah sam se javio obitelji oštećenog, izrazio sućut, iskazao žaljenje zbog pogibije i ponudio im svoju pomoć - rekao je u svoju obranu optuženi Goran P., otkrivši i da je zbog nesreće, odnosno teže povrede službe završio na disciplinskom sudu MUP-a.
Budući da je uvidio da je jedini ishod u tom postupku otkaz i da bi do okončanja kaznenog postupka bio suspendiran sa znatno smanjenim prihodima, pristao je odmah na otpust iz službe kako bi se mogao zaposliti bilo gdje drugdje jer je skrbio o teško bolesnoj majci i dvjema bakama.
PROČITAJTE VIŠE Detalji strave kod Krapinskih Toplica: Suvozač je ispao iz automobila, vozilo ga zdrobilo
Odgovarajući na upit svoje odvjetnice Višnje Drenški Lasan je li tijekom službe u policiji bio testiran na drogu i na alkohol, kao i što je otkriveno tijekom disciplinskog postupka te kako se nosi s posljedicama nesreće, Goran P. je rekao da je deset dana prije prometne nesreće bio testiran na drogu i na alkohol, da je to česta procedura i da je uvijek sve bilo u redu.
- Vezano za disciplinski postupak, krim-policija je utvrdila da je pokojni na rođendan na kojem smo bili uoči nesreće donio kokain. S posljedicama nesreće teško se nosim, trudim se oporaviti i teško mi je što je Matija poginuo. Grawe osiguranje poslalo mi je zahtjev tražeći od mene 13.700 eura s osnova regresnog potraživanja jer su obeštetili obitelj. I taj sam novac već uplatio. Inače, nakon nesreće išao sam psihijatru i konstatirano je da postoji amnezija i da mi se sjećanje nestalo u toj ‘rupi‘ možda nikad neće vratiti. U međuvremenu sam izgubio i majku koja je bila teško bolesna, a trenutno skrbim o dvije bake - zaključio je za kraj optuženi Goran P., koji se u međuvremenu zaposlio u jednoj slovenskoj tvrtki te zasnovao i vlastitu obitelj.
A policija je nakon očevida u razgovoru sa svjedocima rekonstruirala kobnu noć i otkrila da su slavili prijateljev rođendan u pivnici u Humu na Sutli, nakon čega su odlučili nastaviti slaviti u jednoj klijeti u Krapinskim Toplicama. No, dotle nisu stigli jer su, kako je pokazao policijski očevid, navedenom dionicom jurili suludom brzinom. Policajac je vozio brzinom od 185 km/h, a iza njega je bio vozač Porschea, koji ga je odlučio preteći.
No, dolaskom do blagog zavoja BMW je skrenuo u lijevu traku, gdje se lijevim bočnim dijelom sudario s desnim bočnim dijelom Porschea. Od siline udarca BMW je izletio s ceste na travu. Pritom se prevrnuo, a iz njega je ispao suputnik Matija, koji je pao u potok, nakon čega ga je vozilo poklopilo i ubilo. Mjesto na kojem se dogodio sudar bilo je neosvijetljeno, bez javne rasvjete, a kolnik je bio vlažan.
Putnici iz Porschea otkrili su tijelima progona da je T. T. slavio rođendan u pivnici i da ih je bilo šest u društvu.
- U lokal smo došli oko 15.30 sati, nakon posla, i ostali do kasno navečer. Na proslavi se pio alkohol, bilo je tu vina, piva i žestice. A je li itko konzumirao drogu, ne znam. Na kraju smo odlučili nastaviti druženje u klijeti, prema kojoj smo krenuli s dva automobila. Ja sam bio na suvozačevu mjestu u Porscheu s Karlom, a T. P. je sjedio straga. Drugi auto vozio je Goran i s njim je bio Matija. Oni su vozili ispred nas. Ne mogu se sjetiti kolika je bila udaljenost između dva vozila, ali se sjećam da je vožnja bila brza.
Nijedan od njih nije nigdje skretao i ne znam kako je došlo do nesreće. Bio sam pijan i gledao sam u mobitel. Ali sjećam se da sam nazvao Gorana rekavši mu neka prepusti Karlu da preuzme vožnju jer je on znao gdje je klijet. U trenutku nesreće aktivirali su se zračni jastuci. Nakon udara i šoka izašao sam i shvatio da imam porezotinu na glavi.
U Goranovu BMW-u nije bilo nikoga. Bio je na padini u kanalu. Gorana sam uočio preko potoka na travi, pa sam kroz vodu došao do njega i okrenuo ga na bok, a kako je davao znakove života, vikao sam Karlu i T. P. da zovu Hitnu. Ali nisam vidio gdje je Matija - opisao je T. T. trenutke kobne večeri, otkrivši tužiteljstvu da Gorana poznaje od djetinjstva, a ostalu trojicu dugi niz godina, te da se s optuženicima i dalje druži.
PROČITAJTE VIŠE Teška prometna nesreća kod Krapinskih Toplica: U sudaru poginula jedna osoba, četvero ozlijeđenih
Ni drugi suputnik, T. P., nije vidio cijeli tijek nesreće jer je u vožnji gledao u mobitel. Nije znao reći kojom su brzinom vozili jer nije gledao u brzinomjer, no procijenio je da su "vozili normalnom brzinom, ali i da su na ravnoj dionici ceste obojica vozila brže".
- Nakon udara dvaju automobila Karlov se počeo nekontrolirano kretati. Kad smo izašli iz auta, tražili smo Gorana i Matiju. Gorana je pronašao T. T., a ja sam uporno tražio Matiju. Tek kad su stigle policija i Hitna, shvatio sam da je njegovo tijelo ispod Goranova auta u kanalu. Matija mi je bio najbolji prijatelj i njegova me smrt jako pogodila - opisao je tužiteljstvu T. P.
U Porscheu je bila tzv. crna kutija, koja je zabilježila niz podataka o stanju vozila u trenutku sudara. I upravo se iz nje iščitalo a je brzina u trenutku kontakta BMW-a i Porschea bila 214 km/h! Prilikom drugog udara brzina je iznosila čak 217 km/h! Na sve to otkriveno je i da je Karlo P. pet sekundi prije kontakta ubrzao sa 181 na 214 km/h, i to na državnoj cesti gdje je ograničenje brzine 90 km/h. BMW je, pak, u trenutku kontakta vozio 185 km/h.
Analizirajući sve podatke, prometni je sudski vještak zaključio da bi se nesreća izbjegla da se Goran P. kretao sredinom svoje, desne trake jer bi Karlo P. u tom slučaju mogao neometano izvršiti započeto pretjecanje po lijevoj traci. Jednako tako, zaključio je da do nesreće ne bi došlo ni da je drugooptuženi odustao od pretjecanja i kroz zavoj prošao u svojoj desnoj traci vozeći se iza BMW-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....