OBITELJ ZUBAK ŠIRI AUTOBIZNIS

‘Moj punac Pavo Zubak povjerio mi je novi obiteljski biznis: 300 mil. kuna za lanac salona rabljenih auta’

Nakon što je Pavo Zubak prodao Porsche Holdingu 50% tvrtke P.Z. Auto, zadužio je Dimitrija Trbovića, muža svoje kćeri Žakline, za provedbu ambicioznog plana

Računica je prilično jednostavna i porazna. Bavite li se 2013. godine u Hrvatskoj pretežno prodajom novih automobila, perspektiva rasta, pa i dugoročnog opstanka zasnovana na tome nije nimalo sjajna. Do prije nekoliko godina Hrvati su godišnje kupovali 90 tisuća automobila, a sada kupuju njih 30 tisuća, što prodavačima limenih mezimaca garantira samo žestoku bitku za svaku kunu u kojoj ne mogu svi opstati. Prema procjenama stručnjaka, tržište bi trebalo okrenuti najmanje 60 tisuća novih automobila godišnje da bi prodavači bili koliko-toliko mirni.

Četiri stupa

Nakon što je Pavo Zubak Porsche Holdingu iz Salzburga ljetos prodao 50 posto udjela u P.Z. Autu, kompaniji zaduženoj za uvoz brendova Volkswagen grupe, u Auto Zubaku našli su se pred pitanjem u što uložiti planiranih 300 milijuna kuna u sljedećih osam godina, a da kompanija ostane u biznisu s automobilima i da joj se omogući rast koji bi doveo do toga da za osam godina ima oko dvije milijarde kuna prihoda u odnosu na današnjih 680 milijuna.

Smislili su plan, a Pavo Zubak je njegovo provođenje povjerio Dimitriju Trboviću, svom zetu, mužu svoje kćeri Žakline Zubak koja, baš kao i njezin mlađi brat Ivan Zubak, cijelu karijeru radi u obiteljskom biznisu.

- Novac možete staviti u banku i čekati kamatu ili njime možete učiniti nešto smislenije, poput ulaganja u biznis, odnosno u našem slučaju u repozicioniranje - kaže Trbović koji ipak ne želi otkriti za koliko je novca njegov punac prodao Porsche Holdingu udio u biznisu uvoza i veleprodaje automobila.

Ambiciozan plan Zubakovih sastoji se, kako za Nedjeljni otkriva Trbović, od četiri stupa, a to su rebrendiranje, servis i prodaja rabljenih automobila, upravljanje kompanijskim voznim parkom te online prodaja novih automobila.

Za rebrendiranje su angažirali poznatog kreativca Davora Bruketu da promijeni njihov stari logotip pa su crvene zastavice s kraja naziva AutoZubak završile na njegovu početku, i to u krugu jer to je, pojasnio je Bruketa, najuočljiviji među svim simbolima. Pod novim sloganom “Ljudi se vraćaju onima kojima vjeruju”, Zubakovi se iz biznisa prodaje novih automobila i imidža koji im je donijelo zastupanje jakih brendova poput VW-a i Audija žele repozicionirati na tržište rabljenih automobila, biznisa u kojem posluju već dugo, ali koji bi sada trebao preuzeti težište poslovanja.

- Pod brendom Neostar istodobno ćemo na cijelom teritoriju Hrvatske na proljeće otvoriti 12 salona rabljenih vozila, a u to ulažemo 50 milijuna kuna - otkriva Trbović dok Bruketa dodaje da se novi brend Neostar može tumačiti kao “nova zvijezda” ili spoj novog i starog.

Servis svih brendova

Iza marketinškog predstavljanja stoji plan prema kojemu bi AutoZubak krenuo u ozbiljniji biznis servisiranja svih brendova novih automobila, ali ne kao ovlašteni serviser pojedinih automobilskih marki, već bi garanciju za obavljeni servis davali sami kao AutoZubak Neostar.

- Ljudi uvijek gledaju kako proći što povoljnije, ali pritom ne izgubiti na kvaliteti. Prema našem poslovnom planu, mi možemo ponuditi servisiranje svih marki automobila, biti cjenovno povoljniji u odnosu na ovlaštene servisere pojedinih brendova i kvalitetu jamčiti vlastitim ugledom - obrazlaže Trbović.

Riječ je o konceptu u kojem Zubakovi s biznisom pod brendom Neostar zapravo žele odvući vlasnike automobila iz ovlaštenih servisa nudeći povoljniju cijenu, ali i privući one koji automobile servisiraju kod automehaničara bez certifikata i garancija da radi jamstva na servis dođu k njima. Pod brendom Neostar na tržište planiraju plasirati i motorna ulja za automobile. Ugovor o suradnji potpisali su s tvrtkom Michelin.

- Planiramo značajno širenje posla otkupa i prodaje rabljenih automobila, a da bismo u tom poslu bili pouzdan partner, bitno nam je da možemo garantirati kupcu za rabljeni auto koji smo prethodno otkupili - kaže Trbović, pojašnjavajući kako planiraju zatvoriti krug u kojem svakom kupcu novog automobila zapravo nude brigu o njemu kako bi mu, kada ga poželi prodati, mogli dati ponudu i otkupiti ga. Uspjeh takvog posla ovisi im prvenstveno u cjenovnom pozicioniranju. Trenutačno AutoZubak godišnje proda oko 2500 rabljenih auta.

(...)

Članak u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 01:46