NEOBIČAN POTHVAT

OBITELJ ŠTROK DOBILA NOVU ZVIJEZDU ‘U obitelji imam najbolje uzore da moj londonski butik uspije’

Najmlađa kći Gorana Štroka skuplja pohvale za neobičan pothvat u kojem je spojila modu i strast prema zdravom životu

Mora da je stvar u genima - govori mi Tena Štrok. “Odrasla sam u atmosferi upravljanja ljudskim potencijalima u hotelskom biznisu mojih roditelja. Istovremeno, uz sestru sam bila okružena svijetom mode. Moj je projekt danas, u stvari, kombinacija tih dviju stvari, rezultat okolnosti u kojima sam odrasla”, zaključuje.

Potpuna alternativa

Nalazimo se u Celestine 11, novom poduzetničkom pothvatu 28-godišnje Tene Štrok, mlađe kćeri najpoznatijih hrvatskih poduzetnika u Ujedinjenom Kraljevstvu Gorana i Renate Štrok. Riječ je o butiku i centru za holističku njegu u londonskom Shoreditchu, dijelu istočnog ruba grada koji se naslanja na financijsko središte City, a postao je spiritualni dom alternativne scene grada. Ovaj splet ulica često uspoređuju s Meatpacking Districtom u New Yorku i omiljeno je okupljalište umjetnika, dizajnera, arhitekata, a od nedavno i svih znatiželjnika koji žele barem proviriti u Celestine 11. Butik otvoren ovo ljeto londonski TimeOut magazin proglasio je “najboljim primjerom nezavisnog shoppinga” i pohvalio “sanjivu atmosferu” njegova interijera, a riječi hvale objavili su i prestižni modni magazini Vogue i Elle. Kada govori, Tena Štrok djeluje samopouzdano, kao netko tko zna što želi i poduzima korake kojima će to postići.

“Oduvijek sam željela otvoriti ovakvo mjesto, ali jednostavno se morao dogoditi pravi trenutak, morale su se posložiti okolnosti”, govori mi. Ispijamo zeleni čaj - Tena je veliki poklonik zdravog života i alternativne medicine - okružene zanimljivim odjevnim predmetim, ručno rađenim nakitom, knjigama neobičnih naslova, prirodnim kozmetičkim pripravcima i impresivnim kristalima. Celestine 11 ime je dobio po knjizi “Celestinsko proročanstvo” koja je Teni, kako kaže, promijenila život. Svaka robna marka ima svoju priču, govori, i djelo je dizajnera poznatih uskom krugu zaljubljenika.

- Ako izdvojiš 600 funti (gotovo 6000 kuna, op.a.) za hlače, želiš se osjećati posebno, želiš znati da ih nemaju svi - govori Tena.

‘Ovo je moje ogledalo’

Celestine 11 je mjesto koje je veliko ogledalo nje same, tvrdi, objedinjavajući sve stvari koje i sama voli: modu, literaturu, nakit, holistički pristup životu, literaturu, putovanja. Svaki od mnoštva raznolikih artikala izložen u butiku, Tena je odabrala sama.

- Iako sam o svakom detalju odlučivala sama i svaki predmet birala po svome, cijelo vrijeme imala sam na umu svoju ciljnu skupinu, odnosno sve ono što bi oni željeli imati kod kuće. To je netko tko razumije da je luksuz puno više od materijalnih stvari. Najveći je luksuz mentalno i fizičko zdravlje - govori Tena, nekoliko spominjući kulturu hipija koja je fascinira.

Od nekoga tko je odrastao u obitelji koja je u Hrvatskoj već godinama sinonim poduzetništva, Tena, koja je odrasla između okolice Londona, kuće u zagrebačkom Rokovu perivoju, jadranske obale gdje je njezin otac osnovao riječki hotel Bonavia i dubrovačke Jadranske luksuzne hotele - ove riječi možda su neočekivane. Kako na Tenu utječe činjenica da dolazi iz obitelji biznismena i da je odrasla uz sestru koja je bila jedna od najhvaljenijih modnih dizajnerica u Londonu, sa svojom robnom markom Gharani Strok. Sestre su vrlo bliske i Tena mi govori da je Vanja česta gošća njezina butika.

- Na obitelj gledam kao na skupinu uzora, oni su mi pokazali put za uspjeh. Zbog njih sam odrastala u okruženju koje me dovelo do ovoga gdje sam sada - govori Tena. Ipak, ovo je njezin projekt. U butiku je svaki dan, katkad i do 22 sata.

- Jedini način za samostalno vođenje biznisa je biti bačen u duboku vodu i sam isplivati. Ne postoji škola za ovako nešto. To je svakodnevni menadžment koji učiš iz iskustva - govori Tena, tečnim hrvatskim obilježenim tragovima engleskog naglaska. Tena je, naime, jedini član obitelji Štrok rođen u Londonu.

Naporan rad

- Mene osobno zanima subkultura i alternativna medicina koja je ovdje još dio subkulture, za razliku od zapadne obale SAD-a gdje je puno razvijenija. Celestine 11 nudi holističko iskustvo kupnje, jedino takve vrste u Londonu. Kad sam ga stvarala, razmišljala sam zašto netko tko kupuje haljinu od 2000 funti ne bi bio u mogućnosti istovremeno kupiti organsku kremu za lice? - govori Tena.

Prije ovog Tena je radila kao stilistica za vodeće britanske magazine kao što su Vogue, Harper's Bazaar i Tag, a u budućnosti, Celestine 11 vidi kao brand koji bi se širio i preko Atlantika, u New York i Kaliforniju, možda i Pariz...

Nekoliko mjeseci prije ovotjednog razgovora, bila sam na istom mjestu tijekom njegova otvaranja. Sve je tada bilo prepuno modnih novinara i fotografa. Bili su tu, dakako, i Goran, Renata Štrok i Tenina sestra Vanja, koja se danas osim modom bavi dizajnom interijera. Tena, vidno nervozna i iscrpljena, bila je obasipana komplimentima. Pitam je koji joj je kompliment ipak najviše značio.

“Neki dan, u butik je ušla jedna gospođa koja je točan primjer ciljne skupine koju sam imala na umu kad sam stvarala ovo mjesto. Prišla mi je i rekla: Ovo je moje omiljeno mjesto u Londonu! Ovo je najbolji butik u kojem sam ikad bila! To mi je bila potvrda da sam uspjela”, zaključuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. rujan 2024 23:47