AKCIJA

Cesta ubojitija od rata

Vozači Formule 1, iako sudjeluju u brojnim kampanjama za sigurnu i pametnu vožnju, u praksi nisu cvijeće...

ZAGREB - Kad je Louis Hamilton nakon prvog odrađenog treninga za Veliku nagradu Australije sjeo u iznajmljeni Mercedes SLR i upustio se u jurnjavu bez presedana ulicama Melbournea vjerojatno nije razmišljao o posljedicama lude vratolomije. Krajem ožujka još uvijek je bio visokopozicioniran na ljestvici pretendenata za ovogodišnji naslov svjetskog prvaka u Formuli 1, već i na mnogo više. Mlađahni Britanac samo je jedan od brojnih vozača F1 kojim nije zadatak jedino juriti po 19 svjetskih staza na kojima se vodi bitka za titulu najbržeg Zemljanina. Louisu Hamiltonu je poput većine pilota iz Velikog cirkusa namijenjena i mnogo veća uloga.

On je zajedno sa svim vozačima F1 i ambasador dvije mega akcije FIA-a, krovne automobilističke organizacije. Kad god to može, najčešće po nalogu Jeana Todta, čelnika najveće svjetske društvene organizacije, propagira sigurnu vožnju, poštivanje prometnih propisa, kulturu ponašanja za upravljačem...

Upravo stoga je njegov nestašluk proljetos na ulicama Melbournea naišao na unisonu svjetsku osudu. Tim Pallas, ministar prometa australske države Victorije čak je Hamiltona nazvao debilom. Sve bi to možda i moglo proći da taj isti dužnostnik nije zaboravio na sličan prijestup upozoriti sunarodnjaka Marka Webbera samo koji dan ranije.

Jurnjava cestama

Kako netko poput Hamiltona može licemjerno glumiti pravednika, promotora sigurnosti i lidera među mladim vozačima, koji su najčešći sudionici prometnih nezgoda, kad zna prevariti na prvom zavoju? No nije samo Louis Hamilton jedini grešnik kojeg je policija ulovila u jurnjavi običnim cestama. I Michael Schumacher i Kimi Raikkonen i Sebastian Vettel..., a ni većina pilota Formule 1 nisu cvijeće.

Paljenje guma cijelu minutu

I dok su trenutno vodećem u ukupnom poretku u Melbourneu vadili mast zbog toga što je gradskim ulicama vozio i 100 km/h iznad dopuštenoga, u isto su vrijeme Fernando Alonso i Felipe Massa prošli lišo, a činili su slične gluposti samo koji kvart dalje. Na YouTubeu je osvanula snimka Fernandovog divljanja s Ferrarijem California i Felipeovog sa Aston Martinom V12 Vantage, ispred hotela u kojem su odsjeli. Video radoznalog sudionika u prometu ovjekovječio je ne samo Alonsovu i Massinu jurnjavu, već i senzacionalno paljenje guma u trajanju od gotovo pune minute.

Mogu li idoli katkada zgriješiti i plivati uzvodno? Nije nikakva tajna da se njihovoj dvoličnosti progledava kroz prste, no činjenica je kako su javne osobe, a posebice vozači Formule 1, sve više pod lupom javnosti. Nekada su se bogati i slavni nekažnjeno provlačili kroz slične nestašluke, a legendarna je priča o pokojnom Gillesu Villeneuveu koji je sredinom osamdesetih jurio gradskim ulicama u autima poput borbenog zrakoplova. Nije nikakva tajna da je ocu budućeg svjetskog prvaka i tada jednom od najbeskompromisnijih pilota u Formuli 1 trebalo od Monte Carla, u kojem je boravio, do četristotinjak kilometara udaljenog Maranela svega 2,5 sata.

Ludi mladi Schumacher

Jacquesov tata mora da je vozio, po i iznad Genovskog zaljeva brzinama i višim od 200 km/h. No kad bi ga zaustavili karabinjeri, prvo bi za njegov Ferrari kazali ‘Che bella macchina’, a kad bi ga prepoznali zatražili bi autogram. I povijest sedmerostrukog svjetskog prvaka Michaela Schumachera je poznata, ali ne toliko i ona koja se odvijala na običnim prometnicama. Dok je bio mlađi, Michael je često je bio na zaslonu njemačkih radara. Danas je heroj bez presedana, a to što je znao zabrljati u običnom prometu malo tko zna.

Akcija od Australije, preko Latinske Amerike do Europe

Gotovo sve značajnije momčadi Formule 1 u svom voznom parku posjeduju i takozvane tandem bolide. Demo formule služe im prije svega u promocijske svrhe. U njima razvikani piloti voze od poslovnih partnera, novinara i političara pa sve do kuharica. Momčad McLarena jedan je takav demo bolid ustupila Johnnie Walkeru koji s njima promovira ne samo svoje proizvode već i veliku akciju čiji je pokrovitelj i FIA, pod nazivom Never Drink and Drive. U glavnim su ulogama Mika Hakkinen i Louis Hamilton, a posebice važnu rolu ove godine igra četrdesetjednogodišnji Finac. Putuje sa deseteročlanom ekipom i ukazuje na štetnost vožnje pod utjecajem alkohola. Ove su godine startali u Australiji i Maleziji i već početkom proljeća preselili su se u Latinsku Ameriku. Prošlog tjedna su se obreli u Mađarskoj, a u Europi će ostati sve do jeseni. Samo Mika

Hakkinen za ovaj posao dobiva od Johnnie Walkera godišnje 12 milijuna eura.

Slavni divljaci na gradskim prometnicama

Alonso

Na YouTubeu se vrti snimka divljanja Fernanda Alonsa u Ferrariju California

CoultHard

Škotski vozač s 13 pobjeda u F1, a željan je ‘pobjeda’ i na običnoj cesti

Massa

Aston Martinom V12 Vantageom divljao je ispred hotela u Melbourneu

Gachot

Francusko-belgijski vozač opalio je nekoliko šamara taksistu u prometu

Schumacher

Dok je bio mlađi, često je bio na zaslonu njemačkih radara zbog jurnjave

Vettel

Vozio je kao test vozač BMW-a. Divljao je toliko da su se drugi hvatali za glavu

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 18:09