Za početak - svi su vozači dali 'palac gore' za južnokorejsku stazu nakon što su je u protekla dva dana razgledavali na biciklu (Alonso), skuteru (Webber, Barrichello), pješice (Kubica, Vettel) ili, pak, prilikom uobičajenog jutarnjeg jogginga (Trulli). U petak rano ujutro po srednjeuropskom vremenu su je isprobali i u bolidima.
- Sve izgleda impresivno, staza sama po sebi, zavoji, rubnici, zone izlijetanja, asfaltna površina izgleda glatko... Jedino što ne znamo kako će gume reagirati, koliko će gripa imati i koliko će vremena trebati da se površina očisti od prašine, odnosno da se utere guma na trkaću putanju - objasnio je trkaći inženjer McLarena Phil Prew.
Iako se posljednjih dana puno više govori o stazi, kako je kasnila s izgradnjom, kako nitko nije znao što će ih dočekati i sve što ide uz to, najvažnije od svega će biti ono što će se događati u nedjelju - što donosi nova epizoda petoboja za naslov prvaka? Vjerojatnija je opcija da će prije netko otpasti iz utrke za naslovom, nego što će netko pobjeći na nedostižnu prednost.
Samo Alonso u ‘čistoj situaciji’
U najboljoj situaciji je trenutačno Mark Webber koji drži vrh ljestvice sa 14 bodova ispred prve dvojice pratitelja, ferrarijevog aduta Fernanda Alonsa i momčadskog kolege iz Red Bulla Sebastiana Vettela.
Australac je četiri puta bio na postolju u posljednjih pet utrka, od čega je jedna pobjeda pa je s konstantnim skupljanjem bodova stigao u 'predvorje raja'. Međutim, već i poslije VN Japana najavio kako neće ići na kalkuliranje uoči finalne tri utrke. Primjerice, tri druga mjesta iza Vettela ne bi mu bila dovoljna za naslov.
- Bilo bi preoptimistično razmišljati na takav način, radije ću jednom pobijediti pa biti mirniji - rekao je Australac ujedno najavivši kako ne namjerava mijenjati svoj beskompromisni stil vožnje koji ga je već nekoliko puta ove sezone stajao sudara i gubitka bodova (Australija, Turska)
- Ne namjeravam spustiti nogu s papučice gasa. Jasno mi je da je prvi zadatak stići do cilja, to znamo sva petorica koja se borimo za naslov, ali to ne znači da ćemo prepuštati pozicije ako se nađemo u dvoboju na stazi.
To, jasno, vrijedi i za Sebastiana Vettela s kojim se već sudario u Turskoj, ali 'uprava' momčadi (vlasnik Dieter Mateschitz i šef Christian Horner) i dalje odbija odrediti tko će biti prvi, a tko drugi vozač, odnosno hoće li jedan od njih imati 'malo jači vjetar u leđa' od strane momčadi.
To je, pak, mala šansa za Fernanda Alonsa. Španjolac je jedini od 'velike petorke' koji ima čistu situaciju što se tiče podrške momčadi. Felipe Massa je već odavno ispao iz utrke za titulu i njegova jedina funkcija u preostale tri utrke je pokušati pomoći Alonsu tako da se ugura iza Španjolca, ali ispred ostalih pretendenata za naslov i na taj im način 'oduzimao' bodove. Međutim, ako Massa i uspije pomoći, to neće biti presudni faktor, Alonso će za veći i važniji dio posla morati biti 'sam svoj majstor'.
- Ovo je bila sezona s puno uspona i padova, već sam bio otpisan pa se vraćao, sada sam blizu glavne nagrade. No, kada se sve to uzme u obzir, plus dolazak u novu momčad i integracija u Ferrari, rekao bih da je ovo moja najbolja godina u karijeri - poručio je Fernando bez obzira na osvajanje naslova 2005. i 2006.
Posljednja slamka za McLaren
Vettel se, pak, nada reprizi raspleta iz 2007. Nadahnuće jem, naime, našao u Kimiju Räikkönenu.
- Kimi je imao male šanse za osvajanjem naslova, ali je učinio svoj maksimum i uspio je. No, trebalo mu je malo pomoći u smislu da su mu konkurenti odustajali u utrci i gubili bodove.
U najlošijoj poziciju su McLarenovi vozači, Lewis Hamilton i Jenson Button u Koreji trebaju maksimalan učinak da bi ostali 'na životu'. Ali, njihov bolid u posljednjim utrkama nije izgledao uvjerljivo u odnosu na Red Bull i Ferrari.
- Imamo neke novitete na bolidu za ovu utrku, nadamo se da će nam biti od pomoći - rekao je tandem Engleza.
Oči će ovoga vikenda biti uprte u 'veliku petorku', tko će prvi posustati ili nas čeka novi veliki preokret?
Prije samo dva tjedna nije se uopće znalo hoće li trkalište u Južnoj Koreji biti spremno za dolazak oktanskog cirkusa, a vozače i momčadi je po dolasku na stazu dočekala - vojska. I to naoružana. Doduše ne vatrenim oružjem, već metlama, lopatama, tačkama, kantama s bojom i sličnim artiklima. Naime, vojnici su priskočili u pomoć kako bi u posljednji čas uredili i očistili tribine kako bi barem donekle spremne dočekale vikend tijekom kojeg će TV slika iz Koreje obići svijet i predstaviti državu milijunskom auditoriju. A prvi dojam je vrlo često najvažniji i ostaje najduže u sjećanju.
Makar su još u srijedu, dakle pet dana prije utrke, stazom 'gospodarili' kranovi, dizalice, bageri, radnici koji su tek 'sadili' umjetnu travu, odnosno iscrtavali linije na startu i u boksu, Južna Koreja će se (ipak) upisati u povijest kao 30. država koja je ugostila utrku Formule 1 na svom teritoriju.
Južna Koreja je do sada organizirala olimpijske igre (1988), Azijske igre (1986, 2002), Svjetsko nogometno prvenstvo (zajedno s Japanom 2002), a još jedan veliki svjetski spektakl bit će Formula 1. I vjerojatno će pasti na plodno tlo jer ipak je J. Koreja država s bogatom autoindustrijom, domovina Hyundaija, Daewooa, Kije... Uostalom, na to je računao i Bernie Ecclestone kada je krenuo u još jedan projekt širenja svog poslovnog carstva i 2006. godine dao zeleno svjetlo Korejcima za ulazak u ugledno društvo.
Korejci su stazu smjestili u južna provinciju Yeongam, zbog čega se i danas postavljaju upitnici. Zašto, pobogu, graditi F1 stazu 400 kilometara udaljenu od jedinog 'pravog' i u svijetu prepoznatljivog grada, Seoula? Zato što su Korejci imali (vjerojatno je još imaju) viziju za budućnost - prvo će izgraditi stazu, a tek potom oko nje grad koji prema nacrtima ima futurističke vizure i trebao bi prerasti u novu veliku urbanu sredinu. Takva budućnost bi trebala zaživjeti oko 2011.
A sada? Sada to izgleda jadno i bijedno. Sve je pusto, okolo staze nema apsolutno ničega, staza se nalazi usred ničega, najbliži grad je 15 km udaljeni Mokpo (240 tisuća stanovnika) i sve zajedno ne zvuči nimalo glamurozno kako to inače biva kada je F1 u pitanju.
Iako su još 2006. znali da će se ovoga vikenda kod njih voziti utrka, Korejci su sve sklepali u posljednji tren. Prvo zato što je mjesto na kojem se građena staza močvarno tlo, pa su Korejci instalirali čak 800 tisuća mehanizama za drenažu kako bi ga isušili. Potom su još dopremili 6 milijuna tona zemlje kako bi 'učvrstili' podlogu da staze ne bi potonula, a odmogla im je sezona monsuna koja potrajala duže nego inače zbog čega su građevinski radovi kasnili. Na koncu je ipak smrad nekadašnje močvare zamijenio miris svježeg asfalta i utrka - ide.
- 1.2 km je dugačka potpuno ravna dionica staze, najduža u F1
- 3,5 godine je trajala izgradnja trkališta
- 5. staza koja se vozi u obrnutom smjeru od kazaljke na satu (Turska, Singapur, Brazil, Abu Dhabi)
- 55 krugova će se voziti na utrci
- 172 hektara je površina cjelokupnog kompleksa
- 257 milijuna dolara je utrošeno u izgradnju trkališta
- 315 km/h na sat je predviđena maksimalna brzina
- 5.621 metar je dugačka staza
- 350 km je staza udaljena od glavnog grada Seoula
- 135.000 je kapacitet gledatelja na tribinama
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....