Karakteristika sezone u kojoj je Ivica Kostelić našao svoj sveti gral bio je naramak bodova sakupljenih u brzim disciplinama. Karakteristika sezone u kojoj još uspješno čuva taj gral je samo jedna utrka (spust) u kojoj je bio među 30, i to još u prosincu prošle godine.
“Sto posto je materijal.”
Zapravo, Ivica je samo glasno ponovio ono što iz hrvatske skijaške reprezentacije sluša- mo cijelu zimu. Sažetak bi glasio: “ Fischer nema dovoljno ljudi za razvoj skija jer im nedostaje informacija, a ove godine nemaju sreće jer diljem svijeta pada previše snijega pa ima manje ledenih, vodom prepariranih staza”.
Vodeći skijaš Svjetskog kupa ponudio je detaljnije objašnjenje.
- Fora je u tome da Fischer ima mali pogon za brze discipline, samo Streitbergera i mene u Svjetskom kupu, dok je broj natjecatelja na drugim skijama mnogo veći. To znači da Fischer ima manju ekipu za testiranje skija i, na kraju krajeva, raspolaže s manje informacija za njihov razvoj.
Objasnio je i što se događa nakon što skije izađu iz tvornice.
- Skije prvo isprobavaju test-vozači, a zatim na red dolazimo mi natjecatelji i proizvođačima šaljemo informacije o tome što nam odgovara, a što smeta. Slijedi proces mazanja i razvažanja skija kako bi postale brze i tek nakon barem dvadesetak dana na snijegu uistinu postanu brze. S obzirom na to da nastupam i u ostalim disciplinama nemam dovoljno vremena za testiranje, samo na službenim treninzima prije utrka, što je premalo. Na kraju dobijem skije od nekoga tko ih je razvozio, ali bez da sam ih ja testirao. I da vas preduhitrim jer me često pitaju što se može promijeniti. U ovako kratkom vremenu - ništa!
No, fascinantna je razlika između prošle i ove sezone. Laik bi poručio Ivici da uzme prošlogodišnje skije, nije valjda moguće da su druge tvornice u samo nekoliko mjeseci toliko napredovale da “fišerovci” zaostaju dvije sekunde više nego lani.
- Priprema ovosezonskih staza i snijeg na kojem se skija loši su za Fischerove skije. Piste nisu preparirane vodom nego običnim snijegom, nisu zaleđene. Naše spustaške skije najbolje funkcioniraju na ledenim ili grbavim stazama. U Kitzbühelu obično imamo priliku za pravi rezultat, ali drugdje ne funkcioniraju dobro. I onda nam se dogodi da na stazi u Kitzu vozimo po 20 centimetara novoga snijega. Ne bismo smjeli imati skije koje funkcioniraju samo na ledenim pistama. Bila bi to sasvim druga priča da su staze zaleđene - kaže Kostelić.
Ali nisu...
- Tražili smo od Fischera određene preinake na skijama, ali to ne ide tako brzo.
Promjena dobavljača skija nije opcija za Kosteliće. Zadovoljni su ugovorom koji imaju i najvažnijim, slalomskim skijama, a Fischer nema niti jednu partnersku tvornicu od koje bi “posudio” skije za brze discipline.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....