PIŠE S. MUFIĆ

Slavene, nismo ni prijatelji, ni neprijatelji, već partneri

Slavene, kad ćeš napokon i ti shvatiti da novinari nisu ni tvoji prijatelji, ni neprijatelji, već tvoji poslovni partneri
 Drago Sopta / Cropix

Zatvorite li vrata svog doma, spriječit ćete poštene ljude da uđu. Oni koji to nisu ionako će ući. Izbornik Bilić vjerojatno nije čuo za ovu mudrost, jer skrivanje od novinara u predvečerje utakmice s Walesom u Gradskom vrtu znak je njegova dubokog prezira i straha od medija.

O nekoliko izbornikovih fotografija i rečenica nakon finala Lige prvaka, u kojem su sudjelovala i dvojica hrvatskih nogometaša, Bilićev glasnogovornik nije želio ni razgovarati.

Jasno nam je da portparol reprezentacije ne shvaća da njegov posao nije zaštititi selektora od novinara, već olakšati komunikaciju sa stožerom i igračima i promovirati najbolji hrvatski sportski proizvod u javnosti.

Ali nije nam jasno da Bilić ne shvaća da bi upravo on, a ne Mamić, Svaguša ili Marković, trebao biti stjegonoša hrvatskog nogometa, kreator pozitivnog i optimističnog ozračja oko reprezentacije i promotor sporta. I umjesto da prijenos utakmice sezone u Madridu gleda u društvu novinara, da ih pouči i čuje njihovo mišljenje, on se subotnje večeri izolirao ne samo od medija, već i od vlastitih igrača.

A prije 12 godina Ćiro samo što nije pustio novinare u svoju postelju u Vittelu. Medijima je tijekom Svjetskog prvenstva bio na raspolaganju gotovo od 0 do 24 i - uspio postići povijesni rezultat. Znači, izolacija ipak nije preduvjet uspjeha.

Jurčić je pokušao otići u drugu krajnost i oko sebe podigao bunker nepovjerenja i nepristupačnosti prema medijima. Otresao se na novinare, prelazio granicu prostojnosti i bahatio se pred kamerama javne televizije, izrugivao se svakoj kritici i ponižavao kritičare kao nogometne neznalice. Na kraju ga ni rezultatski uspjeh nije spasio. Nakon što ga je Mamić gurnuo niz stepenice nitko nije pustio suzu za njim.

Konačno, pitanje je socijalne inteligencije držati novinare blizu sebe, jer to je danas jedini način da se koliko-toliko utječe na njihovo pisanje, a time i na javno mišljenje o sebi i svom radu. Ćiro je to odavno spoznao, Kruno vjerojatno neće nikad. Slavene, kad ćeš napokon i ti shvatiti da novinari nisu ni tvoji prijatelji, ni neprijatelji, već tvoji poslovni partneri.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. rujan 2024 21:34