PIŠE DRAŽEN KRUŠELJ

SEKS U SLUŽBI NOGOMETA Kako privući navijače na utakmice hrvatske nogometne lige!

Seks prodaje apsolutno sve, pa zašto mu ne bismo dali priliku da se okuša na terenu

Nakon dva mjeseca hladnog pogona narod se iskreno zaželio dobre stare HNL. Dvoboj Splita i Istre tako je privukao 200 duša, izvjestitelji se nisu mogli složiti jesu li Zagreb i Slaven igrali pred 100 ili ipak 150 gledatelja, ali je izvjesno da su Dinamo i Lokomotiva na Maksimir dovukli 356 znatiželjnika. Na neku čudnu foru Zadar i Osijek otrgnuli su se kolektivnoj depresiji pa je derbi začelja u Stanovima uživo pratilo možda i 1500 navijača.

Pomno osmišljen makeover, navodno uzbudljiv format “10 klubova četverokružno”, videonadzor stadiona, strogi uvjeti licenciranja, solidni legionari iz Čilea, Alžira, Brazila ili Ukrajine, sinergija s televizijom upristojili su HNL i učinili je do te mjere atraktivnom da ovih dana više navijača izabire rovove oko Mariupolja nego tribinu. Da nema Hajdukova masovnog pokreta otpora i euforije koju su Kek i Mišković zakotrljali na Kantridi, stvar bi poslužila kao predložak za “freaky” dokumentarac.

Ovi ljudi su tijekom tjedna obični službenici, trgovci i liječnici, ali subotom se preodjevaju u junake Star Warsa i mrtvi ozbiljni igraju uloge Jode i Obi-Wana, rekao bi narator, a ovi nogometni profesionalci pak svakog vikenda igraju utakmice pred temeljito ispražnjenim tribinama i čak se raduju pobjedama, kao da one nekome uistinu nešto znače... Analizirajući kako bi se ligu moglo učiniti ponovno poželjnom masama, potpisnik ovih redaka nije se uspio sjetiti suvislijeg rješenja od seksa.

Čuli ste već milijun puta da seks prodaje apsolutno sve, pa zašto mu ne bismo dali priliku da se okuša na terenu. Umjesto otrcanom najavom “dođite u Park mladeži provjeriti mete li nova trenerska metla bolje od stare”, meč Splita i Istre oglasite kao klinč nabijen erotikom. Otprilike, “div iz Žminja” se probudio iz zimskog sna, željan je akcije i sada planira proletjeti famoznim tunelom Splitova gazde. Za tri boda spreman ih je obojati i dva puta...

Politički korektnim jezikom, utakmicu Dinama i Lokomotive možete najaviti kao mali gradski derbi u kojem “lokosi” i nakon 15 okršaja čekaju prvu pobjedu, ali nećete pogriješiti ako na plakatu oglasite “clasico spuštenih gaća”. U televizijskom foršpanu dvoje ljubavnika došaptavaju se na izlasku iz noćnog kluba. “Your place or mine?”, pita mladić, nazovimo ga ovdje Gnko. “Svejedno je, ionako smo zamijenili domaćinstva”, odgovara ona uspuhana kao parna lokomotiva. Sa Zagrebom i Slavenom namučili bi se i iskusniji copywriteri, ali recimo da bi u optjecaju bio neki kongres “farmaceuta”, na njega bi zalutao malodušni “pjesnik” i bio ponuđen viagrom za sretan bijeg prema sredini tablice.

Što, međutim, ako seks ne dâ očekivane rezultate? Koliko dugo još igrači mogu rezignirati pred kazališnim auditorijem? Ostane li prva liga neprivlačna, netko bi u HNS-u trebao ponuditi alternativnu strategiju. Možda nam treba kalendarski komprimirana sezona, prvenstvo “in continuo” od ožujka do studenog, s utakmicama u ljetnim mjesecima. Možda je rješenje u preslici južnoameričkog modela, s “aperturom” i “clausurom” kao dva prvenstva u jednom, a možda bi u uvjete licenciranja trebalo uvrstiti odredbu prema kojoj klubovi s manje od tisuću posjetitelja po utakmici ne zadovoljavaju kriterije. Uvjeravam vas, marketinzi bi brzo spas pronašli u seksu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 15:49