ISPUNJEN PLAN

PUNI SE BLAGAJNA Nema više državnih sponzora, ali Hajduk je bogatiji za čak 10 milijuna kuna

Uprava kluba je u svom planu prihoda za 2014. godinu u proračunu od 67,5 milijuna kuna naznačila neznatno povećanje u sponzorskom segmentu s prihodom od 10,5 milijuna kuna
 Joško Ponoš/CROPIX

Potpisom Splitske banke kao sponzora Hajduka za sljedeće dvije godine u iznosu od 400.000 eura po sezoni, Bijeli su zaokružili sponzorska davanja na planiranom godišnjem nivou od 10 milijuna kuna. Puno ili malo, upitat će se mnogi. Odgovor na tu temu je vrlo jasan, ni puno ni malo, nego realno. Od 2009. u velikom su padu sponzorska ulaganja u Hajduk, jer dok su 2009. iznosila čak 23% klupskog proračun, već 2010. su pala na nivo od 7,9% proračunskog novca. Danas Hajduk u svojim planovima, koje su iznijeli i Gradskom vijeću Splita, planira da godišnje od sponzorstva i oglašavanja uprihodi 10,198 milijuna kuna. Taj plan je ispunjen potpisima sa sponzorima u posljednja tri mjeseca otkada Bijeli bilježe značajnu uzlaznu putanju.

U kolovozu ove godine Hajduk je nakon tri godine dobio novoga generalnog sponzora, tvrtku Tommy koja se u sljedeće dvije godine obvezala dati milijun eura, koliko će obnašati ulogu prvog klupskog sponzora.

Bijelima se nakon Tommyja priklonila i tvrtka Pro Energy, opskrbljivač električne energije koji spada u kategoriju "robnih sponzora". Jer, Pro Energy je Bijelima riješio dug koji su imali prema HEP-u, a uz to će sponzorskim ugovorom brinuti o daljnjoj opskrbi električne energije za Hajduk. Poslije Tommyja i Pro Energyja uslijedio je i produžetak ugovora sa Splitskom bankom i potpis sponzorstva s Mesnom industrijom Pivac. U zadnja dva mjeseca Hajduk je dobio sponzorstva vrijedna čak osam milijuna kuna i, reklo bi se, krenulo je dobro na Poljudu.

Međutim, u odnosu na nekadašnja sponzorska ulaganja, to je samo kap u moru. Istina, promijenila se ukupna financijska, ali i politička situacija u društvu i više nema "državnih sponzora" kao nekada. Primjerice, u "zlatno doba" prije pet godina Hajduk je od državnih firmi (INA, HEP, Croatia osiguranje, Hrvatska poštanska banka) godišnje dobivao gotovo 20 milijuna kuna. Danas bi pola realnog proračuna kluba od 40-ak milijuna kuna (bez kredita) bilo pokriveno nekadašnjim sponzorskim državnim kvartetom. Ali, nema više sponzorstva takvog tipa i Hajduk se mora pokriti sa 10-ak milijuna kuna u tom segmentu. Nije dovoljno za bogati klub, ali je realno. Pritom isplata kredita i dalje ostaje velika zapreka, jer unatoč činjenici što je Grad Split preuzeo njegovo plaćanje, Hajduk se obvezao dati 30% svih budućih prihoda u otplati kredita kroz sljedeće tri godine.

Trenutno Hajduk ima 37 sponzora, ali gotovo 80% prihoda daje pet tvrtki. Pritom treba dodati kako je Uprava kluba u svom planu prihoda za 2014. godinu u proračunu od 67,5 milijuna kuna naznačila neznatno povećanje u sponzorskom segmentu s prihodom od 10,5 milijuna kuna. Prodaja igrača tako će ostati glavni prihod od kojeg će Hajduk i dalje pokušavati preživjeti, jer projekcija prihoda za sljedeću godinu kaže da se Hajdukova zarada bazira na 37,5 milijuna kuna od transfera igrača. Sponzorski novac druga je stavka po veličini u toj projekciji prihoda, ali predstavljat će i sljedeće godine tek 15% prihoda i daleko je manja od prodaje igrača. Za početak bi bilo dobro da se pronađe još sponzora za omladinsku školu, a to je već i zatražio predsjednik Uprave Marin Brbić na ovotjednoj sjednici Gradskog vijeća:

- Pomognite nam u održavanju stadiona i financiranju omladinske škole - poručio je Brbić gradskim vijećnicima.

U svakom slučaju, bitka za sponzore nije završena. Dapače, tek je krenula, jer s obzirom koliko su transfera Bijeli napravili u posljednjem prijelaznom roku, morat će bitno podići nivo od 10 milijuna sponzorskih ulaganja kako bi sljedeću godinu napunili proračun od 67 milijuna kuna.

SPONZORI 2008.

Croatia osiguranje - 8,5 milijuna kuna

INA - 7 milijuna kuna

Dalekovod - 3 milijuna kuna

Splitska banka - 3 milijuna kuna

Hrvatska poštanska banka - 2 milijuna kuna

Portus Adria - 1,5 milijuna kuna

Agrokor - 700.000 kuna

Brodomerkur - 700.000 kuna

T-Com - 300.000 kuna

SPONZORI 2013.

Tommy - 3,5 milijuna kuna

Splitska banka - 3,0 milijuna kuna

Croatia osiguranje - 1,3 milijuna kuna

MI Pivac - 1,0 milijun kuna

Pro Energy - 0,5 milijuna kuna

Ostali - Izvor osiguranje 350.000, Cineplex...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 10:01