BARCELONA - Nogometna Barcelona rajsko je mjesto za bijeg od jada i bijede HNL-a. Dok se Hajduk, a još više Dinamo, ponašaju kao da bježe od svih kojima su bijela ili plava boja mila, i ostalih gostiju Zagreba i Splita s kojima bi mogli podijeliti dio svoje povijesti. FC Barcelona, koja je uistinu više od kluba, živi sa svojim navijačima i u tjednima i mjesecima izvan klupske sezone.
Ako među prijateljima ili članovima obitelji imate onih koji nisu skloni odlascima u muzeje, nema lakše zadaće da ih navučete na takvo mjesto ako im ponudite i nogomet. Posjet domu i upoznavanje s poviješću jednog od najvećih nogometnih klubova na planetu, dobitna je kombinacija. Nogomet prodaje sve, pa i posjete muzejima. Uostalom, multimedijalni klupski muzej lociran na stadionu Camp Nou godišnje privuče više posjetitelja nego bilo koji drugi u ovome gradu (Picassov, Gaudijev...) i to vam sve govori. Klub koji se hvali da njima upravljaju navijači („sociosi“) na odličan način se približio navijačima, ali i ostalim običnim ljudima.
No, hram katalonskog ponosa ujedno je i tvornica novca, posebno u turističkoj sezoni kada muzejom i ogromnom klupskom „botigom“ prođe i do deset tisuća ljudi dnevno. Druga je stvar koliko uprava potroši novaca na igrače pa unatoč tim prihodima koji u „špici“ premašuju i stotinu tisuću eura dnevno klub se bori s financijskim dugovanjima. No, udio ovoga projekta (muzej i klupski dućan su povezani) u ukupnom prihodu je znatan.
Cijeli vaš boravak na Camp Nou u posjeti instituciji koja je „veća od kluba“ (més que un club) isprogramiran je tako da se i iz vas izvuku količine novca koje niste planirali. Istina, ima se što i vidjeti. Gostujuća svlačionica, prostorije za novinare, svečana loža, kapelica prije izlaza na teren, šetnja uz aut-liniju, trofejni kabineti, a stalno se vrte i filmovi s najboljim akcijama i najvažnijim trenucima slavnoga kluba koji je prema posljednjem dostupnom podatku imao točno 173.071 člana.
U jednom trenutku počnete se osjećati kao dio velike obitelji pa su vam domaćini i na polovici puta osigrali mini štand kako bi nastavak turneje mogli provesti s nekim od klupskih obilježja. Razgledavanje možete razbiti fotrografiranjem s trofejima Lige prvaka i španjolskog prvenstva, ali i u društvu najvećih klupskih zvijezda. Novost u programu najveći je hit jer, u prosjeku, više od polovice posjetitelja poželi sa sobom ponijeti komad papira na kojem su u zagrljaju s Messijem, Xavijem, Iniestom, Puyolom, ali i Davidom Villom koji još nije odigrao prvu utakmicu za Barcu, ali je odradio ovaj promotivni zahtjev. Mamac je i to što ne fotografiranje ne plaćate odmah nego se za to možete odlučiti kasnije, nakon što vidite u čijem društvu najbolje izgledate. Fotografiranje je virtualno, namjeste vas u traženu pozu, i kasnije računalnim programom pored vas instaliraju omiljenkog nogometaša. Nakon što je Španjolska pokorila svijet Xavi, Iniesta i Villa postali su traženiji od Messija.
Brojke
19 eura - ulaznica u muzej za odrasle (od 14 godina nadalje)
12 eura - fotografija s virtualnim igračem najmanje veličine
3 eura - nadoplata za tu istu fotografiju u digitalnom obliku
3 eura - piće u svečanoj loži stadiona
85 eura - dres sa svim oznakama, prezimenom i brojem igrača
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....