ZAGREB - Publika koja ovih dana prati Splitski festival sve češće se nostalgično prisjeća nekadašnjih velikih pjevača koji su nastupali na Prokurativama. Najviše je to do izražaja došlo druge festivalske večeri tijekom retrospektive najpoznatijih hitova sa “Splita”, kada su se mnogi - slušajući kako Maja Šuput pjeva “Ta tvoja barka mala”,
, a Saša Jakelić “Zvona moga grada” - zapitali zbog čega na našim pozornicama više nema velikih pjevača poput Olivera Dragojevića ili Vice Vukova.Srušene vrijednosti
- Oliver je jedan, Vice je bio jedan jedini. I u vrijeme kada je Vice 1967. otpjevao ‘Pismo ćali’, skladbu što ju je u četvrtak izveo Goran Karan, baš kao i tri godine poslije kada je Vice na ‘Split’ došao s pjesmom ‘Zvona moga grada’, nije bilo mnogo pjevača koji su se s njim mogli uspoređivati. Splitski festival pratim od samog njegova početka i mogu reći da je nekad bilo mnogo više profesionalizma, da se svakom poslu, pa tako i pjevačkom, pristupalo ozbiljno i odgovorno. U međuvremenu su se urušile mnoge društvene vrijednosti, pa bi u svjetlu svega toga bilo iluzorno očekivati da su pjevači ostali na razini nekadašnje kvalitete - smatra Goran Pelaić, festivalski kroničar.
Zrinko Tutić, koji je i sam prve festivalske večeri nastupio na Prokurativama, smatra da su za srozavanje glazbe i glazbenika u najvećoj mjeri krivi mediji koji pjevačima diktiraju svoj žuti tempo.
- Jedanput do dvaput godišnje netko se sjeti zapitati gdje je nestala glazba. Ostatak godine svi šute i zabavljaju se time je li neka pjevačica u javnosti isturila cice ili guzice. Pjevačice koje samo dobro pjevaju medijima su dosadne, ali zato pomno prate niz silikonskih likova s pozitivnom psihijatrijskom dijagnozom - kaže Tutić.
I Ksenija Erker upozorava da većina mlađih pjevača na sceni najvjerojatnije neće ostati ni opstati. - Danas bih ruku u vatru dala za to da će i za 30 godina na pozornici biti Marko Tolja i Jacques Houdek. Sama činjenica da mi nitko treći sada ne pada na pamet dovoljno govori.
Ipak presudna kvaliteta
Nažalost, naša glazbena scena je takva kakva jest. I u inozemstvu danas postoji 30 posto pjevača koji su popularni zahvaljujući skandalima. No, vani ipak 70 posto glazbenika opstaje na osnovi svoje kvalitete, dok kod nas takvih ima samo 15 posto. Hrvatska glazbena unija ima tisuće i tisuće članova. Svi oni vode se kao glazbenici, premda ih barem trećina ne zna ni note. A to se onda na kraju vidi i na pozornicama, baš kao što se vidjelo i čulo i na Splitskom festivalu - kaže Ksenija Erker.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....