KULTNI KOZMETIČKI BREND

OTVARA SE PRVI DUĆAN U HRVATSKOJ Kako je MAC osvojio zvijezde i dizajnere, ali i milijune žena u svijetu

U Zagrebu će biti smješten najveći dućan u jugoistočnoj Europi, a cijene će biti malo veće od onih američkih
 MAC

Još je tri dana preostalo do otvorenja prve trgovine globalno popularnog kozmetičkog brenda MAC u središtu Zagreba. A Hrvatice su vrlo nestrpljive i raduju se što će napokon i kod nas moći nabaviti proizvode s tim potpisom.

Na svim kontinentima

Inače, MAC je lansiran 1984. godine u Torontu kao brend profesionalne kozmetike Makeup Artist Cosmetics. No, vrlo je brzo postao omiljeni brend žena diljem svijeta. A pokrenula su ga dvojica muškaraca: modni fotograf Frank Toskan i vlasnik lanca frizerskih salona Frank Angelo. Deset godina kasnije većinski udio u MAC kozmetici kupio je konglomerat Estée Lauder, a nakon četiri godine ga i u potpunosti preuzeo.

U 30 godina, koliko su prisutni na svjetskom tržištu, osvojili su različite etničke skupine i proširili se po svim kontinentima.

Direktorica Orbico Beautyja Snježana Zvonarević smatra da upravo u filozofiji brenda - All Ages, All Races, All Sexes - leži i njegov uspjeh.

- Vjerujem da je zato brend toliko uspješan, snažan, raširen... jer se obraća svima - ističe direktorica.

Otkriva i da je bilo prilično teško pripremiti otvorenje zagrebačke trgovine.

- MAC je broj jedan na svjetskom tržištu u profesionalnom make-upu i ima striktna pravila. A dućan u Preobraženskoj bit će najveći dućan u jugoistočnoj Europi. Sve je moralo biti odobreno s njihove strane. Ništa nismo radili bez Pariza i New Yorka - otkriva.

U zagrebačkoj trgovini radit će isključivo profesionalni, školovani vizažisti koje su uz to, kaže nam direktorica Zvonarević, educirali i MAC-ov tim i stručnjaci.

Foto: Kampanja MAC kozmetike i Rihanne

Širenje tržišta

U MAC-u osoblje mora pratiti i modne trendove te na prodajnim mjestima rado savjetovati kupce.

Po cijeni MAC spada u višu srednju klasu, a cijene u Hrvatskoj su zapravo europske cijene. U Americi su one niže.

- To je uobičajeno. Čim se odmičete od matice, rastu i cijene, ali naše su cijene u skladu s austrijskim, njemačkim... - objašnjavaju.

Dodajmo i da MAC neprestano širi svoje tržište, pa su tako 2013. godine otvorili trgovinu i u Nigeriji, a najprodavaniji su u Brazilu, Indiji, južnoj Africi i Turskoj.

Najveći izvor rasta cijele Estée Lauder korporacije u smislu razvoja tržišta danas je MAC brend.

A ukupna prodaja korporacije u 2013. godini iznosila je 10,18 milijarde dolara.

I make-up artistica Žana Kožul vrlo rado u svom poslu i privatno koristi upravo MAC kozmetiku.

- Obožavam MAC. Prvenstveno zato što se radi o izvrsnim, postojanim proizvodima. Imaju super pigmente ili sjenila u prahu i savršenu paletu ruževa.

Osim toga, volim i njihove korektore. Ma, kad kupujete MAC, ne možete pogriješiti - objašnjava Žana.

- Njihove proizvode osobno koristim, ali i u poslu, za različita snimanja... - otkriva. Dosad je njihovu kozmetiku nabavljala u Beču, a sad će napokon sve što joj treba moći kupiti u Zagrebu.

Foto: Kozmetička kuća MAC u suradnji s Lady Gagom i Cyndi Lauper

Ističe individualnost

- Jako se veselim otvorenju MAC trgovine. Jer kad sam išla u Beč, to je zahtijevalo i određenu organizaciju, ali i više novca - kaže Žana koja voli i njihove četke za šminkanje, a često joj se svide i njihove kolekcije ‘limited edition’ koje brzo nestanu. Otkrila nam je da i naše poznate žene vole MAC.

Pa tako voditeljica Antonija Blaće obožava Pink Plaid ruž, a dizajnerica Alex Dojčinović njihovo roza rumenilo Dainty.

Stilist Borut Mihalić također smatra kako tajna uspjeha tog brenda leži u tome što je to make-up namijenjen osobi koja ga nosi i njezinoj individualnosti.

- Vani je MAC sada već mainstream. Vani traže da ne bude MAC jer je on svuda.

Radi se o izvrsnom omjeru cijene i kvalitete, a i brzo izmjenjuju kolekcije, puno je limitiranih, imaju izvrsne palete boja... MAC je i modno jak. Surađuje sa zvijezdama, svjetskim dizajnerima... Brend koriste make up artisti surađuju i rade na tjednima mode... - objašnjava Mihalić fenomen zvan MAC. Dodaje i da za MAC zna koliko je i u modnom biznisu.

MAC

Foto: Kampanja MAC kozmetike te Nicki Minaj i Rickyja Martina

RIJEČ STRUČNJAKA

BORUT MIHALIĆ

modni stilist

‘Vani je MAC sada već mainstream. Tamo traže da ne bude MAC jer je on svuda. Brend je modno jak, na svim tjednima mode’

ŽANA KOŽUL

make-up artistica

‘Volim njihove proizvode i koristim ih za snimanja. Dosad sam zbog njih išla u Beč, pa se veselim trgovini kod nas’

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 20:09