NOVI TREND

KUPUJU PJESME U SRBIJI Otkriveno koliko Severina i Rozga daju srpskim autorima za hitove

Skladatelji Dušan Bačić i Aleksandar Milić osim Ceci i Lepoj Breni, pjesme pišu mnogim hrvatskim pjevačima
 CROPIX

Pjesma ‘Tsunami’ osvaja na prvu, tjera vas na ples, a neke od vas natjerat će i da se popnu na stol - rekla je Jelena Rozga najavljujući svoj novi hit koji je nastao u radionici beogradskog skladatelja Dušana Bačića.

Ovaj 28-godišnjak najpoznatiji je po suradnji s Nedom Ukraden i Severinom Vučković, ali i Željkom Bebekom, Ivanom Zakom, Crvenom jabukom, Jasminom Stavrosom...

Razvalila Balkan

Gotovo sve što napiše postaje hit, pa ne čudi da na estradnoj sceni slovi kao jedan od najskupljih kompozitora koji pjesme naplaćuje po cijeni od čak 7000 eura. Jer, točno toliko, šuška se po glazbenoj sceni, primio je od Severine za uspješnicu “Tarapana” pomoću koje je lijepa Splićanka, po Bačićevim riječima, “razvalila” Balkan.

Severina, kao neokrunjena kraljica balkanske estrade, u posljednje vrijeme često surađuje sa srpskim skladateljima. Još prije pet godina atraktivna je Splićanka počela koketirati sa srpskom folk glazbom, pa je tada snimila pjesmu “Lola” koju je za nju napisao Aleksandar Milić, autor albuma Lepe Brene i Cece Ražnatović. Posljednja glazbena suradnja s našim istočnim susjedima, vele upućeni, stajala ju je oko 4000 eura. Investicija se itekako isplatila jer je “More tuge”, duet što ga je Severina snimila sa Sašom Matićem, u prvih 24 sata na YouTubeu skupio 785.000 pregleda, čime je postao regionalni hit singl u rekordnom roku.

Regionalni rekord

Severina i Saša Matić time su nadmašili regionalni rekord koji je dosad također držala Severina s pjesmom “Uno momento”, a koju su po cijeni od navodno 3000 eura napisali Filip Miletić i Miloš Roganović.

Za uslugama srpskih skladatelja osim Severine nerijetko posežu i Nina Badrić, Maja Šuput, grupa “Karma”, Sandi Cenov, Martina Vrbos ... Pjesme u prosjeku stoje između 1000 i 4000 eura, ali kada je u pitanju hit, te granice se pomiču naviše.

Jeftino podilaženje

- Nažalost, posljednjih je godina postalo normalno da se granice pomiču u smislu jeftinog podilaženja i dodvoravanja publici. Pojedini izvođači okrenuli su se skladbama napravljenim u ruhu turbo folka i banalnim stihovima u nadi da će proširiti svoje glazbeno tržište - kaže dugogodišnji radijski urednik Zlatko Turkalj Turki, s kojim se slaže Zrinko Tutić.

- Pjevači su prepoznali masovni ukus publike, baš ih briga za kvalitetu i činjenicu da u svom opusu imaju sve više hitova za jednokratnu upotrebu. Srpskim kompozitorima okrenuli su se jer većina domaćih skladatelja naprosto ne želi pisati ni potpisivati takve glazbene uratke. Konkretno, ja nikad ne bih mogao napisati skladbu koja ne zadovoljava moj estetski minimum - kaže Tutić.

Za razliku od njega, iskusnog estradnog menadžera Zorana Škugora čudi najnovija pomama za skupim uslugama srpskih skladatelja.

Tužba zbog krađe

- Našim pjevačima bilo bi isplativije da se direktno obrate rumunjskim skladateljima od kojih srpski kolege kradu pozamašne dijelove skladbi. Ovako će ih pjesma stajati još više, jer će uz cijenu koju su platili srpskim kompozitorima u konačnici morati pridodati i troškove što će ih morati platiti autoru originala, baš kao što će to morati Severina, protiv koje ovih dana tužbu zbog ‘Uno momento’ podiže rumunjski glazbenik Costi Ionita - otkriva Škugor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 18:18