COURTNEY LOVE

Hoće li joj nakon svega pomoći recept ‘doktorice za posrnule karijere’?

Novim albumom grupe Hole ‘Nobody’s Daughter’ zločesta Love odlučila se vratiti na scenu, a s njom u paketu stižu i novi skandali. Bivši ljubavnik i suradnik Billy Corgan već ju je optužio da je pokrala njegove rifove i pjesme
 AFP

Courtney Love je mrtva, odjeknula je nekidan vijest prenesena iz New Musical Expressa. Smrt je, naravno bila metaforička, a ne fizička, kako su to u trenu zlobno možda poželjeli Cobainovi tvrdokorni fanovi koji njegovu udovicu i danas smatraju najodgovornijom za samoubojstvo njihova idola.

Courtney Love, naime, poželjela je svoju burnu prošlost i negativne konotacije vezane uz svoje scensko ime ostaviti iza sebe i okrenuti novu stranicu u karijeri i životu, ovaj put pod svojim pravim imenom: Courtney Michelle Harrison.

Loša majka

Ubrzo je stigao i demanti, ali još je jače odjeknula vijest da je njezin bivši ljubavnik Billy Corgan, nekoć lider u devedetima vrlo popularnog alter-rock sastava Smashing Pumpkins, preko svoje stranice na Twitteru optužuje da mu je pokrala rifove i pjesme za novi album grupe Hole “Nobody’s Daughter”. Zapravo, Billy je počeo s Courtney pripremati njezin povratak na scenu, ali ratoborna udovica Kurta Cobaina navodno mu je okrenula leđa, uzela rifove i poneku melodiju te otišla svoj novi album dovršiti uz pomoć “doktorice za pop i rock pjesme i posrnule karijere” Linde Perry, nekoć šefice rock benda 4 Non Blondes, čiju su skladateljsku i aranžersku pomoć svojedobno zatražili Pink, Christina Aguilera, Gwen Stefani, Jewel, Melissa Etheridge, Kelly Osbourne, Juliette Lewis i druge ženske, ali i muške zvijezde poput Jamesa Blunta i Robbieja Williamsa.

Povratnički album Cournteyine alter-rock grupe Hole, koja je pozornost na svoje djelovanje skrenula tijekom devedesetih albumima “Live Through This” i “Celebrity Skin”, trebao bi ustabiliti karijeru Cobainove udovice koja je posljednjih deset do dvanaest godina pozornost medija uglavnom plijenila narkomanskim i alkoholičarskim ekscesima, golišavim fotkama, intervjuima u kojima nije štedjela ni pokojnog supruga, optužujući ga da je bio narkoman i prije negoli se udala za njega te da ga ništa u životu nije zanimalo osim toga da bude ovisnik o heroinu.

Prije sedam godina prvim, a nedavno i drugim gubitkom skrbništva nad njihovom kćerkom Francis Bean Cobain, koja će uskoro navršiti osamnaest godina, Courtney sigurno nije poboljšala svoj imidž i status u javnosti. Corgan je u svojojoj provali bijesa na Twitteru išao toliko daleko da je Courtney optužio da samo žena poput nje može “zanemariti tako prekrasno, nevjerojatno dijete, koje je mnogo pametnije i kul nego ti”. Usput je poručio Courtney kako bi joj bilo pametnije da ne krade tuđe pjesme, nego da u miru troši novac koji je Cobain zaradio “svojim veličanstvenim pjesmama”.

Kako je prepotentni i arogantni Corgan visoko na mojoj listi najantipatičnijih likova alter-rocka, ne bih stavio ruku u vatru za mnogo toga što kaže, ali neke njegove optužbe na konto Courtney Love vjerojatno ipak stoje.

Skrbništvo

Ako tvrdnje Cobainovih najvećih fanova - koji i danas smatraju da je Courtney najveći krivac za smrt lidera Nirvane, premda znaju da se pokojnik teško nosio s vlastitom slavom i porocima - možda i pripadaju u sferu teorija zavjere, posve je točno da Courtney baš i nije bila uzorna majka svojoj kćeri, koju su više odgajale Cobainova majka Wendy O’Connor i sestra Kimberly Cobain. Njih dvije su nedavno dobile skrbništvo nad Francis Bean, ali ne i pravo upravljanja njezinom zakladom. Sreća što je zaklada i osnovana jer Courtney je bila toliko nemarna prema novcu da su je neki njezini suradnici već “olakašali” za 20-ak milijuna dolara, a da nije ni primijetila, barem dok nije malo došla k sebi i spustila se s “anđeoskog praha” koji na svom novom albumu, u pjesmi “Loser Dust”, sada naziva “prahom gubitnika”.

Zanimljivo bi bilo i saznati apostrofira li Courtney nazivom novog albuma “Nobody’s Daughter” svoju kći Francis ili samu sebe s obzirom na to da je odrasla uz majku u hipijevskoj komuni dok se otac morao držati po strani zbog optužbi da je trogodišnjoj kćerci davao LSD.

Courtney definitivno nije žena s kojom bi većina muškaraca željela imati posla, pa čak ni neobavezan seks, iako joj se seksepil kojim je zavela Corgana, Cobaina, Edwarda Nortona i još neke ne može poreći.





Puca bez kontrole

Ona je i (bivša?) narkomanka i alkoholičarka i loša majka svoje kćeri, ali je li baš posve bez talenta kako tvrdi Corgan? Teško. Courtney jest “loose cannon” i često puca bez kontrole, pa čak i po mrtvom “anđelu” Cobainu, ali moglo bi se lamentirati i o tome koliko je ona “queen bitch of rock’n’roll”, odnosno žena koja se ne da podjarmiti ni maltretirati od bilo koga, a takve često nedostaju u preumivenom svijetu pop-glazbe.

Njezin rašpav glas i bijesno prevaljivanje često otrovnih stihova s putenih usana doista mogu uvjeriti slušatelja da iza njezinih pjesama nije samo poza, nego stav. Njezini albumi “Live Throguh This” i “Celebrity Skin”, a donekle i “American Sweetheart” te “Nobody’s Daughter” snažno su reflektirali njezin život pod paskom tabloida žednih krvi najomraženije udovice rock’n’rolla koja sa sebe nikada neće sprati krivnju za Cobainovu smrt. No, tvrditi da je zbog ekscesa ultimativna punk ili alter-rock ikona, jako je nategnuto.

S druge strane, njezina uloga pokojne supruge izdavača Penthouse magazina Larryja Flinta u filmu “Narod protiv Larryja Flinta”, vjerojatno u velikoj mjeri temeljena i na nekim vlastitim ovisničkim iskustvima, doista je bila maestralna i opravdano nagrađena Zlatnim globusom, ali ne i Oscarom.

Kritičari je neće maziti

Često je bila žrtva medija, ali se znala vješto nositi s njihovim pritiscima i uzvraćati paljbu, ne želeći glumiti ucviljenu udovicu. Morala se nositi i s uhićenjima, borbom protiv ovisnosti, gubitkom skrbništva nad kćeri, no za dobar dio svojim problema sama je kriva.

Ipak, reći da joj je lako samo zato što je naslijedila Cobainovu ostavštinu bilo bi prejednostavno. Nositi se svaki dan s mržnjom milijuna ljudi nije baš ugodan posao. Podeblji bankovni konto pomaže, ali sigurno ima dana kada Courtney Love mrzi svoj život.

Sada je smogla snage za comeback premda zna da će njezin povrtak mnogi dočekati na nož. Bivši ljubavnik i suradnik Billy Corgan, iako uredno potpisan na nekolicini pjesama, prvi je ispalio otrovne strelice, a sigurno je neće maziti ni kritičari, posebice ne oni koji ne mogu prežaliti Cobaina.

Problem je manje u Love, a više u pratećem bendu

Courtney Love ne može i ne zna dovršiti posao bez suradnika poput Corgana, Linde Perry ili Melisse auf der Maar, ali problem njezina novog albuma manje leži u njoj, a više u prilično ravnodušnoj izvedbi njezinih pratećih glazbenika.

Čini se da oni nisu ti kojima se može vjerovati jer kad Courtney počne režati stvarnosna dimenzija njezinih pjesama kojima briše granicu između javnog i privatnog počinje funkcionirati. Naravno, “Nobody’s Daughter” bez pozadine dobro poznatih životnih pikanterija Counrtye Love bio bi mnogo manje zanimljiv, ali to je i problem krvožedne publike, a ne samo Courtney Love. Mogli bismo se i zapitati nismo li licemjerni kada optužujemo, recimo, Courtney zbog ovisnosti, zanemarivanja kćeri i “anđela” Cobaina, a onda hvalimo stvarnosnu dimenziju njezinih pjesama. Ili, zašto nam je nečija umjetnost najuvjerljivija kada proizlazi iz životnih tragedija ili ovisnosti. Možda stoji i pitanje o tome ima li velike umjetnosti bez tragedije umjetnika koja može biti njegova, ali i nečija tuđa krivnja.

Sva se ta pitanja prelamaju i na novom albumu grupe Hole “Nobody’s Daughter”, čije najveće kvalitete proizlaze baš iz problematičnog života Courtney Love, dok mu bolno očite glazbeničke mane više idu na dušu njezinih suradnika koji se nisu maknuli dalje od izraubanog modela alter-rocka 90-ih.

Od grungea do ravea

Možda je novi album grupe Hole sa svim svojim vrlinama i manama i nešto više od povratka Coutney Love. Možda je on najava jednog novog trenda. Za malo više od godinu dana navršit će se 20 godina od izlaska Nirvanina albuma “Nevermind” i “Ten” Pearl Jama, odnosno od velikog praska grungea i alter-rocka ranih 90-ih. Pričekajmo još malo, ali gotovo sam siguran da nam uskoro slijedi nostalgija za 90-ima u rasponu od revivala grunge preko comebacka alter-rock bendova stasalih u toj dekadi (Alice In Chains već su se vratili) do povratka ravea (stari DJ-i iz 90-ih već mjesecima iznova okupiraju Zagreb, a evo uskoro i Fatboy Slima u Umagu) i brit-pop zvuka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:57