PRIPADALA BEREZOVSKOM

FOTO: TKO JE HRVAT S NAJVEĆOM JAHTOM? Za jedno punjenje goriva 650 tisuća kuna, a za osiguranje od 50 do 100 tisuća eura na godinu!

Nepoznati Hrvat kupio je tvrtku koja je u vlasništvu imala tu jahtu. Čermak je za Jutarnji opovrgnuo glasine da je to on

Još se ne zna identitet Hrvata koji je postao vlasnik jahte Thunder B, nekada u vlasništvu pokojnoga ruskog oligarha Borisa Berezovskog.

Naime, naš nepoznati sunarodnjak kupio je tvrtku koja je u vlasništvu imala tu jahtu, a iako su se proširila nagađanja da je kupac umirovljeni general Ivan Čermak, on nam je to energično opovrgnuo. Tako i dalje ostaje tajna tko je Hrvat sa sada najvećom jahtom, jer njezinih 49,85 metara duljine za šest metara nadmašuje dosadašnjega gazdu jadranskih marina, jahtu Agram u vlasništvu Dubravka Grgića Agram.

Rekonstrukcija i uređenje

Pet milijuna eura plaćeni Thunder B, koji se sa svojim dimenzijama nalazi na razmeđi između megajahti (od 30 metara nadalje) i još većih superjahti (od 50), građena je 1998. po narudžbi u australskom škveru Oceanfast iz Pertha, a po porinuću se zvala Thunder A.

FOTOGALERIJA - Pet najvećih hrvatskih jahti nakon Thunder B-a

Za konstrukciju je bio zadužen pomorski arhitekt Phil Curran, pionir na polju rada s kompozitnim materijalima, a za unutarnje uređenje pobrinuo se studio Bannenberg Designs.

Porinuta 1998. godine

Osnivač te tvrtke, 2002. godine preminuli Australac Jon Bannenberg, proslavio se ponekad kontroverznim i uvijek futurističkim stilom dizajna, a radio je na megajahtama brojnih poznatih klijenata kao što su Larry Ellison (čija je Rising Sun, čest gost Jadrana, svojedobno bio najveća privatna jahta na svijetu), zatim Malcolm Forbes, Bennett S. LeBow, Adnan Khashoggi i Robert Maxwell. Jahta je porinuta 1998. u Fremantleu i nakon opsežnih testova predana vlasniku Borisu Berezovskom.

Iako se ne zna koliko je koštala kada je bila nova, ova jahta sve donedavno i nakon opsežne renovacije 2008. godine procjenjivala se na čak 14 milijuna eura. Prema procjenama hrvatskih stručnjaka, jahta takvog ranga realno vrijedi između 11 i 12 milijuna eura.

Prostrana unutrašnjost

Aerodinamično nadgrađe izrađeno je od laganih kompozitnih materijala, a sa širinom od 8,11 metara nudi iznimnu prostranost u unutrašnjosti za 10 putnika, za koje se brine između 8 i 10 članova posade. S relativno malenim gazom od 1,49 metara Thunder B ima velike mogućnosti manevriranja, teži 445 tona, a istisnina mu je 240 tona.

Kokpit u tikovini

Dva strujna generatora na brodu proizvode po 80 kilovata električne energije svaki, rezervoari za vodu primaju 5000 litara, dok za jedno punjenje dizelskih tankova od 70.500 litara treba izdvojiti astronomskih 650 tisuća kuna. Za godišnje osiguranje ovakve jahte, prema procjenama, treba izdvojiti između 50 i 100 tisuća eura. Thunder B ima pet prostranih i superluksuzno uređenih kabina, od kojih su dvije s king size krevetima. Kokpit je, naravno, obložen tikovinom, na gornjoj se palubi nalaze bazen i jacuzzi, a jedino što Thunder B nema je helidrom. Vlasnička kabina prostire se cijelom širinom broda i opremljena je jacuzzi kadom te saunom. Kao maksimalna moguća brzina navodi se 42 čvora (kada se dvama dizelskim motorima pridruži i moćna plinska turbina), dok je optimalna brzina (pri kojoj je domet 2500 nautičkih milja) između 12 i 18 čvorova.

Izvrsne sposobnosti

- Posebno treba naglasiti njezin pogonski stroj. Dva MTU-ova dizelska motora linije 396 sa po 2950 konjskih snaga te plinska turbina sa 4600 konjskih snaga i tankovi od 70.500 litara omogućavaju brzine od najmanje 30 čvorova i domet od 1000 nautičkih milja. To će omogućiti novim vlasnicima slobodu da lagano skoknu iz jedne u drugu luku. Također, njezini bowthrusteri osiguravaju izvrsne manevarske sposobnosti čak i pri malim brzinama i uskim privezištima - istaknuo je James Greenwod iz brokerske kuće De Valk, koji je vodio prodaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 03:50