Nikada nisam prodao nijednu fotografiju iz svog privatnog života španjolskom magazinu Hola, ni bilo kojem drugom mediju. Nikada, uostalom, nisam otvorio profil na Twitteru, niti sam na bilo kojoj društvenoj mreži stavljao svoje fotografije. Zapanjen sam da poznati književni prilog uglednih novina kao što je New York Times objavljuje takve tračeve i naklapanja.”
Napisao je to uredništvu New York Timesa slavni peruanski književnik Mario Vargas Llosa, romanopisac, kritičar, esejist i jedan od najznamenitijih pripadnika hispanoameričkog književnog booma, i to nakon zavrzlame koju su izazvale njegove privatne fotografije, nedavno objavljene u španjolskom tabloidu Hola.
S malo riječi i puno slika magazin Hola, naime, objavio je ljubavnu priču o slavnom piscu i njegovoj partnerici Isabel Preysler, bivšoj ženi Julija Iglesiasa s kojim ima sina Enriquea.
Dizajnerska odjeća
Isabel Preysler, 64-godišnja dama, nekadašnja misica i model, danas uspješna poslovna žena, rođena je na Filipinima pa je svjetski tabloidi nazivaju “Biserom Manile”. Objavljene fotografije snimljene su na privatnom karipskom otoku Mustique, na kojem inače obitava svjetski jet-set, te prikazuju par kako se odmara u luksuznoj vili. Kako i priliči tabloidu, navodi se sve o njihovim romantičnim večerama, uz trivijalnosti o dizajniranoj odjeći i obući koju su imali na sebi.
Nije to prva vijest o vezi pisca i elegantne dame koja inače puni španjolske tabloidne stranice. Posljednjih osam mjeseci, naime, šuškalo se da je zbog Isabelina šarma i ljepote 79-godišnji Mario Vargas Llosa ostavio suprugu s kojom je godinama bio u braku i s kojom ima troje djece. Početkom srpnja britanski se Daily Mail također pozabavio njihovom romansom, ali na te se napise Llosa nije previše javno obazirao.
Nešto drugo je prije nekoliko dana razbjesnilo vrhunskog pisca. U spomenutom književnom prilogu New York Timesa mladi američki novelist i kolumnist Joshua Cohen (35) obrušio se na Llosinu posljednju knjigu “Bilješke o smrti kulture: Eseji o spektaklu i društvu”. Riječ je o dokumentarnoj prozi sastavljenoj od odabranih kolumni koje je Llosa godinama pisao za madridski El Pais, vodeće dnevne novine španjolskoga govornog područja. U njima Llosa utvrđuje da je kultura mrtva i žali što svijetom caruju tehnološka zabava i kapital.
Čovječanstvo je duhovno i intelektualno otupjelo jer se pokorilo vizualnim senzacijama. Zasićeni smo slikama koje umrtvljuju naša čula, maštu i razum, uzvikuje nobelovac i žali zbog toga što je plitka razonoda potopila kulturne vrijednosti. Političari su se pretvorili u klaunove i spremni su učiniti sve kako bi privukli tabloidnu pažnju medija, između ostalog proziva Vargas Llosa.
Njegove umotvorine nisu se svidjele Joshui Cohenu koji objavljuje recenzije u književnom prilogu New York Timesa. Cohen ih je ocijenio kao “mrzovoljan i ishitren manifest” te zamjerio Llosi da se gubi na općim mjestima.
Opsada paparazza
Knjigu je napravio od već objavljenih novinskih tekstova, “bockalica i peckalica” o islamu, internetu, političarima i tehnološkom napretku, nabraja Cohen i ismijava Llosine zaključke da su “kuhari i modni dizajneri u centru pažnje, umjesto znanstvenika, a masovno konzumiranje narkotika odgovor je na trku za brzim i lakim zadovoljstvom”.
Nadalje, proziva ga da mu godi što ga nazivaju pripadnikom generacije latinoameričkog buma, kojeg opsjedaju paparazzi, iako se kroz njegove novinske kolumne provlači blagi prezir prema zaostalosti amazonskih starosjedilaca. Na kraju je u recenziji iznio da je nobelovac kontradiktoran jer je privatne fotografije prodao španjolskom tabloidu Hola i žutu vijest objavio na Twitteru.
Opasno se naljutio
Vargas Llosa se opasno naljutio i oštro odgovorio New York Timesu da je riječ o kleveti i da su narušili pravila dobrog žurnalizma. Budući da je njihov kolumnist od londonskoga Daily Maila uzeo neprovjerenu informaciju, njujorški dnevni list priznao je pogrešku. U međuvremenu madridski dnevnik El Mundo zaključuje da je Llosina nova ljubav zasigurno prodala pravo na ekskluzivne fotografije sa skrivenog karipskog otoka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....