EKSTREMI U FORMULI 1

'U Formuli se isplati biti anoreksičan. Kilo manje donosi 0.035 sekundi po krugu'

Biti na dijeti i nije toliko teško, ali trenirati s malo hrane pravi je pakao. Nisam jeo šećer od početka prosinca, radi sna o naslovu prvaka živim kao redovnik - dodao je Nico Rosberg
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 03. travanj 2014. 22:22

Makar se smatra da su brzi i žestoki, vozači Formule 1 zapravo su gladni i žedni. Jer iako se ove godine u Formuli 1 sve vrti oko novih turbo-motora, njihove pouzdanosti i snage, u sjeni je ostao drugi veliki problem - kilogrami.

Nova pravila od ove sezone diktiraju da minimalna težina bolida s vozačem mora biti 691 kg. Međutim, kako se početna procjena težine novih motora pokazala pogrešnom - s otprilike 145 kg malo su teži nego se očekivalo - onda su se kilogrami morali skinuti na nekom drugom mjestu. A ostali su jedino - vozači.

Tako je protekle zime većina vozača mahnito vježbala kako bi spustila tjelesnu masu. Ne zato što su debeli, već zato da bi njihovi inženjeri u momčadi dobili veći manevarski prostor, odnosno rasporedili balast na idealna mjesta u bolidu.

- Riješiti se 4 kilograma mišića teže je nego ih nabaciti. Ovo mi je bila najteža zima u životu - rekao je "stanjeni" Lewis Hamilton.

- Biti na dijeti i nije toliko teško, ali trenirati s malo hrane pravi je pakao. Nisam jeo šećer od početka prosinca, radi sna o naslovu prvaka živim kao redovnik - dodao je Nico Rosberg.

Jenson Button otkrio je da je protekli vikend u Maleziji sve otišlo do ekstrema.

- Neki su se vozači namjerno izgladnjivali i dehidrirali, samo da bi iscijedili što više iz sebe - rekao je Englez iz McLarena priznavši da posti uoči svake utrke i nikad ne jede ugljikohidrate.

- To je ono što sam i ja namjeravao, otići u saunu, ne piti ni jesti ništa prije kvalifikacija i utrke. Žalosno je što se moramo tako ponašati.

Prema nekim izvorima, jedan od vozača je tijekom vikenda čak pao u nesvijest u boksu od gladi i onemoćalosti. Zasad nije otkriveno o kome je riječ, ako je to uopće istina, ali sasvim je očito koje se opasnosti kriju iza toga da netko juri stazom 320 na sat i padne u nesvijest jer je gladan i žedan.

- Brutalno je ovo što radimo, a nisam siguran da je pametno da F1 vozači budu anoreksični - naglašava Hamilton.

No, macho F1 muškarci postali su kao manekenke pa im je rigorozna dijeta postala svakodnevica. Najviše trpe oni najviši, koji su logično automatski i teži. Tako je, primjerice, 184 cm visine Nici Hülkenbergu zapravo hendikep, a makar je sjajan za volanom, jedan od 5-6 najboljih danas u Formuli 1, navodno je upravo zbog 74 kg težine ostao bez mjesta u momčadi McLarena. No, zato se za vikend u Maleziji počastio u McDonald'su.

- To je bila iznimka. Bila je hitna situacija, morao sam nešto pojesti, a to je bilo najbliže.

Idealna težina F1 vozača danas je između 60 i 65 kg.

- To je potpuno krivo i sramotno jer time su neki vozači diskriminirani. Pa nisu oni džokeji - javio se Nigel Mansell koji je, između ostalog, ostao upamćen i po tome što 1995. doslovce nije mogao stati u kokpit McLarena jer je bio predebeo.

S druge strane, s novim pravilima profitiraju vozači koji na TV-u možda izgledaju prosječne visine i težine, ali su zapravo toliko sitni da izgledaju kao da bi ih povjetarac mogao otpuhati.

- Nikad nisam bio tako sretan što sam mali - komentirao je Felipe Massa, koji je sa 58 kg doista u manekenskim mjerama.

A zašto uopće tolika strka oko 4-5 kg više ili manje? Zato što kilogrami donose dragocjene desetinke na stazi. Prosječno 1 kg manje donosi 0.035 sekunde po krugu.

Primjerice, Alonsovih 68 kg naspram Hülkenbergovih 74 kg Španjolcu donosi 0.2 sekunde brže vrijeme po krugu. U teoriji, jasno, neovisno o kvaliteti bolida za koju su zaduženi inženjerski umovi.

Eto, nisu samo centimetri bitni. I kilogrami su.

Linker
24. studeni 2024 22:30