Jacques Villeneuve
 Privatna arhiva
SVJETSKI PRVAK U HRVATSKOJ

‘Schumacherov sin nema puno vremena prije kritika, a evo što bi Hamiltona moglo koštati naslova‘

Svjetski prvak u Formuli 1 iz 1997. ponovno je došao u Hrvatsku, ovaj put na Grobnik...
Piše: Marijan ProjićObjavljeno: 20. rujan 2021. 21:49

Za momčad Academy Motorsport koju vodi bivši vozača Formule 1 Alex Caffi, prošle godine na Grobniku nastupao je najtrofejniji hrvatski vozač Niko Pulić. Proteklog vikenda u njenim redovima u drugom dolasku EuroNascara prvenstva na Grobnik nastupao je bivši prvak svijeta u Formuli 1 Jacques Villeneuve.

- Ne, nema to veze s nostalgijom. Europska verzija Nascara miljama je daleko od američkog izdanja, ali meni se jako sviđa. Vozimo na zanimljivima stazama, automobili su izjednačeni, jednostavni i sve se svodi na vještinu vozača. Organizatori koji vode Prvenstvo uspjeli su stvoriti ugodnu atmosferu i od 2019. kada sam debitirao uvijek se osjećam da sam dio ekipe. Kao i svaki natjecatelja nastojim uvijek dati sve od sebe na stazi, a ove godine krećemo s malo ambicioznijim planovima.

Korak naprijed za Red Bull

Potvrdio je to Kanađanin samo sat vremena nakon našeg razgovora osvajanjem trećeg mjesta u borbenoj subotnjoj utrci na Grobniku isprekidanoj čestim ulascima sigurnosnog automobila. No, razgovor s karizmatičnim vozačem koji se u okruženju Formule 1, ali i izvan nje uvijek isticao iznimno jasnim stavovima i mišljenjima o gotovo svemu, vrlo brzo skrenuo je prema aktualnoj sezoni Formule 1 koju već godinama prati s pozicije televizijskog komentatora. Osoba živahne inteligencije i kulture (tečno govori engleski, francuski, talijanski), racionalan, ali istodobno vrlo instinktivan i odan svojim životnim načelima zbog čega je često bio neshvaćen, odličan je poznavatelj aktualnih događaja u najbržem cirkusu.

image
LIONEL CIRONNEAU Afp

Preda nama je zanimljiva neizvjesna i borbena sezona u kojoj se dva vozača i dvije momčadi bore za titulu. Može li McLaren u nastavku sezone biti ključa raspleta borbe za titule?

- U završnici prošlogodišnje sezone moglo se nazrijeti da je Red Bull napravio veliki korak naprijed. Na sve se nadovezala pandemija koja je izazvala zamrzavanje razvoja bolida i Mercedes je dobio pravog konkurenta u Red Bullu. Red Bull je iskoristio priliku i pokazao da se može nositi s aktualnim prvacima. Imamo zanimljivu sezonu u kojoj bi do kraja trebali gledati taj dvoboj Maxa i Lewisa. McLaren je odlično odradio Monzu, ali to je bila na staza na kojoj su kvalitete njihova bolida došle do izražaja. Slijede nam nove utrke na kojima to neće biti tako i gdje će se vratiti stvari u normalu. Utrke na kojima će ponovno vidjeti taj jaz koji postoji između njih i Mercedesa, odnosno Red Bulla. Kada će scena biti rezervirana za samo dva vozača koji su potpuno različiti. Verstappen je tip koji razmišlja samo u utrkama. On je onaj čisti vozača kojem je staza i učinak na njoj sve. Na drugoj strani je Hamilton koji svaki svoj potez gleda kroz prizmu imidža i jako je pažljiv prema slici koju pruža na stazi i izvan nje.

Verstappen je gladan uspjeha, dok Hamilton lovi rekorde. Uspio je i izjednačiti i vaš rekord od četiri pobjede u debitantskoj sezoni? Tko je u prednosti?

- Mislim da je Hamilton umoran. Nije to zbog godina ni zbog titula koje je nanizao. Jednostavno ima previše obaveza i to bi ga na koncu moglo koštati obrane titule. Iskreno nisam ni znao za taj moj rekord, ali svi ti primati su tu da jednom budu srušeni. Pritom su neki od njih izgubili značaj i smisao. Primjerice od kada se za pobjedu dodjeljuje 25 bodova, broj osvojenih bodova u karijeri vozača postao je podatak koji se ne može uspoređivati s nekim rezultatima vozača iz prošlosti kada je pobjeda nosila 10 bodova. Tu je naravno i broj utrka u jednoj sezoni. Ipak za pojedine vozače poput Hamiltona rekordi su dobar motiv.

Brawnovo priznanje

U F1 došli ste s titulom prvaka Indy Car formule, kao pobjednik legendarne utrke 500 milja Indianapolisa, ali u Formuli 1 za mnoge ste bili samo sin Gillesa Villeneuvea. Koliko je slavno ime opterećenje za mlade vozače?

- Ni jednom sportašu nije lako kada ima oca koji je ostavio trag. Pažnja medija, stalne usporedbe, su teške i treba imati snage nositi se s time. Ima to svojih prednosti i mana, ali ishod je vrlo jednostavan. Ako ostvariš rezultate onda si opravdao ime, ako ne sasijeku te prije nego nekog drugog vozača. Mick Schumacher je u istoj situaciji. Premda ne sjedi u bolidu koji je konkurentan, koji bi mu mogao pružiti mogućnosti za borbu za bodove, nema puno vremena za dokazivanje prije nego počnu kritike.

image
JOSE LUIS ROCA Afp

U posljednjem dokumentarcu Netflixa koji se bavi životom Michaela Schumachera, Ross Brown tada dizajner bolida Ferrarija, priznaje da je Schumacher namjerno skrivio sudar na posljednjoj utrci 1997. na Jerezu.

Teško do 24 sata Le Mansa

- Nisam još pogledao dokumentarac, ali to priznanje mi ništa ne znači. Svi koji su realno sagledavali stvari od samog početka znali su kako stvari stoje. Mislim da tu nema nikakvog iznenađenja za nikoga. Nema ni neke posebne satisfakcije. U konačnici uspio sam doći do naslova prvaka na stazi i to je bilo ono najvažnije u cijeloj priči te sezone.

U svojoj kolekciji imate pobjedu na 500 milja Indianapolisa i naslov prvaka F1, ali na 24 sata Le Mansa 2008. osvojili ste drugo mjesto i ostali doslovno na korak od Trostruke krune. Postoji li mogućnost da vas ponovno vidimo u pohoda na pobjedu na Le Mansu?

- Želja postoji, ali za sada je teško da će doći do neke realizacije. Svi proizvođači koji ulaze u nadmetanje za 24 sata prvenstveno žele pobjedu svog automobila, a tko će biti za upravljačem manje je važno. Mislim da bih u ovoj situaciji trebao financijsku pomoć za ulazak u neku od momčadi koje se pripremaju za ulazak u endurance prvenstvo koje uz to imaju ambicije za sam vrha. Bilo bi lijepo objediniti sve i postići ono što je za sada postigao samo Graham Hill, ali tješim se da sam barem ispred Alonsa.

Ležerniji povratak

Niste prvi put u Hrvatskoj, ali prvi put ste na Grobniku...

- Dojmovi su odlični osobito nakon kiše koja nas je dočekala prvog dana. Staza je jako brza i zanimljiva, rekao bih stara škola sa zavojima koji imaju nagib. To je ponudio i Zandvoort ove sezone u Formuli 1 i svi su bili oduševljeni. Rekao bih da je to povratak na staro što svakako nije loše i daje dodatnu draž sezoni u utrkama. Nažalost sada ovaj put nemam vremena za obilaske, ali bio sam u Hrvatskoj na ljetovanju i kao što sam rekao vaša zemlja doista me oduševila svojim ljepotama. Nadam se da ću opet imati prigodu za posjet u nekim ležernijim uvjetima.

Tko je Jacques Villeneuve?

- Rođen 9. IV. 1971. u gradiću Saint-Jean-sur-Richelieu, pokrajina Quebec, 40-ak kilometara jugoistočno od Montreala
- Sin Giles Villeneuvea koji je u McLarenu i Ferreriju od 1977. do pogibije na Velikoj nagradi Belgije 1982. ostvario šest pobjeda u Svjetskom prvenstvu Formule 1
- S 13 godina tražio i dobio majčino dopuštenje da se utrkuje poput oca
- Sa 17 godina debitirao u talijanskom Superturismo prvenstvu
- Iste godine, 1988. potpisao trogodišnji ugovor za Reynar-Alfa Romeu u talijanskoj Formuli 3
- Nakon što se okušao u japanskoj Formuli 3, 1994. počeo voziti CART prvenstvo
- Zauzeo četvrto mjesto na Indianapolisu 500 i proglašen najboljim rookiejem
- Godinu kasnije, 1995. Pobijedio na Indianapolisu 500
- Potpisao za Williams i 1996. debitirao u Formuli 1
- Da 2006. vozio još za BAR, renault i Sauber, u Williamsu 1997. postao svjetski prvak
- Startao 163 utrke u Formuli 1, ostvario 11 pobjeda i 23 puta se penjao na postolje
- Od 2007. vozi NASCAR utrke, u europskoj seriji od 2019.
- Nastupio i na 24 sata Le Mansa, u Peugeoutu Total osvojio drugo mjesto 2008.

Linker
24. studeni 2024 00:56