Zima pomalo popušta i prvi znaci proljeća se naziru, a to znači da će oktanska sezona zaživjeti punim životom. Na svjetskoj pozornici relijaši već poodavna odrađuju svoj program, uskoro stižu i u Hrvatsku, u toplijim krajevima krenuo je novi “cirkus” Formule 1, a u domaćim okvirima radno-svečanim dvodnevnim aktivnostima zaključena je prošlogodišnja, izuzetno bogata i sadržajna domaća automobilistička sezona Hrvatskog auto i karting saveza. Bila je to i najava nove, koja u dvije discipline kreće prvog travanjskog vikenda, u Karlovcu relijem, a u Taru kronometar vožnjama.
Iz kartinga na krug
Tek koji dan nakon zagrebačko-jaskanskih svečanosti put Italije, na poziv Academy Motorsport Teama, što se natječe u europskoj seriji popularnog Nascar programa, krenula je mlada, uskoro tek 20-godišnja hrvatska automobilistkinja, Pazinjanka Stefani Mogorović. Zadaća je bila dvodnevno testiranje u jednom od vozila Whelen Euro Series NASCAR-a, upravo one koja je već tri godine u nizu pomalo pozitivno “razbucala” jesenju svakodnevicu na Automotodromu Grobnik.
Stefani Mogorović, mlada djevojka, danas studentica opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, za volan je sjela već s tri godine. Bilo je to u dvorištu u istarskom Katunu Trviškom, u jednom dječjem “bolidu”, da bi vrlo brzo sjela i u karting kojim je, ovisno o uzrasnoj kategoriji, proteklih desetak godina upravljala ravnopravnim dvobojima sa svojim muškim kolegama. Članica trofejnog Istra racing teama, za koji je nastupao, a i danas povremeno nastupa i njen otac Emanuel, svojim je vozačkim kvalitetama, s vremenom rezultatima, zadivila publiku, stručne i medijske eksponente, proglašavana najboljom vozačicom, potom i sportašicom na gradskoj i županijskoj razini. Iz kartinga je pred nepune tri godine uplovila u automobilističke vode i to na velika vrata, na kružne staze.
Njen je talent, ali i sportske vještine, prepoznat upravo na grobničkoj stazi, pa je tijekom proteklih mjeseci tinjala želja za novim iskorakom. Uslijedio je nedavno poziv iz tima NASCAR-a, koji je u vlasništvu nekadašnjeg F1 vozača Alexa Caffia, pa se tako Stefani priključila trojici već iskusnih vozača ove serije u dvodnevnom upoznavanju s NASCAR automobilom, kao i treninzima koji su bili dobar pokazatelj nečega što bi mogla biti skora budućnost.
Po povratku s tog događanja Stefani je bila puna dojmova.
- Zaista sam oduševljena. Primljena sam izuzetno lijepo, ravnopravno s kolegama. Prvog smo dana, gotovo sve vrijeme druženja, proveli u upoznavanju s automobilom. Prvi dojam, ha... onako specifičan. Iznutra, izgleda kao brod. Sve je nekako ogromno, navikla sam na mali vozački prostor, neznatno drugačije okruženje. Upravljački mehanizmi su specifični, posebno mjenjač. Ipak je to ona bazna, čista tehnika - istaknula je Stefani.
Samo jedan faktor
Stefani je odvezla četiri treninga od po 20 minuta, a što je vožnja dalje odmicala i vremena stazom bila su sve bolja.
- Zadovoljna sam ostvarenim, primakla sam se u najboljem krugu tek na dvije sekunde slabijem vremenu vozača koji su već dio timova u NASCAR seriji. Posebno mi je zadovoljstvo da sam pozvana iz jednog od vodećih timova, da sam vozila u automobilu kojeg je u sezoni 2021.godine vozio Jacques Villeneuve. Nimalo neskromno, ali moram kazati, svidjelo mi se, oduševljena sam i bilo bi mi drago vratiti se u to okruženje, što više startati i voziti prave utrke NASCAR serije - kazuje Stefani.
Team manager i vlasnik Academy Motorsport Teama ponašanjem, vožnjama i ostvarivanim vremenima testiranja bili su izuzetno zadovoljni, pa ne čudi ponuda koju je Stefani dobila za ugovor i nastupe već u sezoni 2023. godine u skupini Euro NASCAR 2. S tom se konstatacijom vratila svakodnevici, ali i s onim, za naše prostore uvijek najvažnijim, da je za realizaciju projekta potrebno sakupiti i znatna sredstva, posebno kada je riječ o nastupu u cijeloj sezoni.
Izvorni američki NASCAR ove godine obilježava dugih 75 godina postojanja i slave, da bi onaj europski upisivao 15 godina, od čega posljednjih 11 pod, sada znanim brendom NASCAR Whelen Euro series. Protekla je godina obilježila neviđen rast NASCAR-a na europskom tlu, što je sve začinjeno završnicom na Automotodromu Grobnik i svečanošću dodjele priznanja u Opatiji. Automotodrom Grobnik početkom studenog bit će domaćin svojevrsnog spektakla, posebne All Stars Race, utrke NASCAR zvijezda, koja nije u sustavu bodovanja ovogodišnje sezone.
Može li i hoće li i hrvatski automobilizam imati svoje mjesto za upravljačem jednog NASCAR-a ove sezone ovisi praktično samo o jednom faktoru - pronicljivosti i dobroti, poslovnoj procjeni domaćih tvrtki da iskoriste ovu marketinšku prigodu i kroz nastupe talentirane Pazinjanke Stefani Mogorović obiđu europske oktanske destinacije, ali i zavladaju privlačnim medijskim prostorom.
Još se jednom dokazalo da znanja i talenata imamo, samo im moramo pomoći i pažnju usmjeriti na mlade. Sport je oduvijek bio najveći hrvatski adut u promidžbi. Tako i oktanski.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....