Mark Thompson/Getty Images
STIGLE I HD KAMERE

KOME SE BOLID UOPĆE NE KVARI, A TKO JE NAJBRŽI Jeste li spremni za najdužu sezonu u povijesti Formule 1?

Eliminacijske kvalifikacije i širi izbor guma obilježje su nove F1 sezone u kojoj Hamilton i Mercedes s 'pole postiona' kreću u lov na treću uzastopnu titulu
Piše: Marijan ProjićObjavljeno: 19. ožujak 2016. 00:37

U nedjelju u 6 sati ujutro po hrvatskom vremenu, utrkom u Albert Parku započinje najduža sezona u povijesti Formule 1. U kalendaru 67. prvenstva koji broji 21 utrku (dvije više u odnosu na 2015.) najveća novost je Baku, utrka ulicama glavnog grada Azerbajdžana, te povratak Nürburgringa odnosno Njemačke. Nova sezona donosi i veći broj bolida na stazi (ukupno 22) zahvaljujući ulasku momčadi Haas. Nakon 30 godina F1 je ponovno bogatija za jednu američku momčad, a u najbrži cirkus vratila se i tvornička momčad Renault preuzevši posrnuli Lotus.

Kao i prošle godine, uloga favorita pripada aktualnom prvaku Lewisu Hamiltonu i momčadi Mercedesa. Njemačka momčad u lovu na treću uzastopnu titulu tijekom zimskih testiranja igrala se skrivača sa suparnicima. Hamilton i Rosberg ni jednom u osam dana testiranja nisu izašli s najmekšim smjesama guma na španjolsku stazu i vrlo rijetko su bili među najbržima. No, srebrni bolidi pokazali su zastrašujuću konstantu i pouzdanost odradivši oko 6000 km (ekvivalent 20 utrka) uz tek jedan banalan kvar na prijenosu posljednjeg, osmog dana testiranja. Kao glavni rival zastrašujućem Mercedesu nameće se Ferrari koji je posljednju titulu osvojio 2007. s Kimijem Raikkonenom, autorom najboljeg vremena na testiranjima u Barceloni. Talijani su značajno izmijenili bolid, ali sve nade polažu u Sebastiana Vettela koji im je prošle godine donio tri pobjede.

U prvenstvo koje se kronično bori sa sve manjim interesom publike nova sezona donosi i nekoliko promjena u pravilnicima. Eliminacijski sustav kvalifikacija, personalizirani izbor guma (bogatiji za sedmu ultra mekanu gumu za suho), te dodatna ograničenja u radiokomunikaciji između zida i vozača koji će se ove godine morati malo više oslanjati na svoj instinkt, novi su pokušaj potrage za uvjetima koji će unijeti više neizvjesnosti, pretjecanja i direktnih ogleda na stazi.

Kritike na račun pretihih hibridnih motora rezultirale su izmjenom ispušnog sustava, no, oni koji se sjećaju atmosferskih V8 motora neće biti oduševljeni ni novim rješenjem. Duži kalendar vozačima je donio još jedan motor za sezonu (5 umjesto 4), a za bolji prijenos i analizu eventualnih nezgoda bolidi su opremljen sofisticiranim HD kamerama.

Linker
22. studeni 2024 17:06