Suze su bile nezadržive. Čim je prošao ciljnu liniju i nakon 945 dana čekanja opet pobijedio, Lewisa Hamiltona savladale su emocije i u 18 godina F1 karijere i poslije 344 utrke prvi puta nije imao obranu od kolopleta osjećaja koji su ga “sažvakali” dok je vozio počasni krug i zastavom mahao navijačima na “svom” Silverstoneu.
Iako su možda navodnici u ovom slučaju nepotrebni jer više nego ijedan vozač u povijesti i više nego bilo koje drugo trkalište, Hamilton ima pravo zvati i smatrati Silverstone svojim. Ovo mu je bila deveta pobjeda tamo, na nekadašnjoj pisti kraljevskog ratnog zrakoplovstva (RAF), čime je srušio još jedan rekord, odnosno postao vozač s najviše pobjeda na jednoj stazi. Dosad je dijelio vrh te liste s Michaelom Schumacherom jer su obojica imali po osam, s time da je kod Nijemca u pitanju bio francuski Magny-Cours. Hamilton ima osam i na mađarskom Hungaroringu, ali jasno da su ove na domaćem terenu, u vlastitom dvorištu, i to pred obitelji - s majkom i ocem dugo se grlio na kraju priče, a bili su tamo i brat, sestra, nećaci... - ipak posebna kategorija.
- Ne mogu prestati plakati - rekao je čim je izašao iz bolida.
- To je vjerojatno najemotivniji završetak utrke koji ću ikada doživjeti.
Momčad s vrha u prosjek
Nije to samo zbog devete u Silverstoneu, nije ni do količine jer ovo mu je bila ukupno 104. u karijeri, dakle itekako se već navikao na pobjede. Ovom je, međutim, prekinuo najdužu stanku između dviju pobjeda. Posljednju je upisao u prosincu 2021. u Saudijskoj Arabiji, a od tada do nedjelje u pitoresknom Northamptonshireu, prošlo je 2 godine, 7 mjeseci i 2 dana. U međuvremenu, prošao je vrlo turbulentne trenutke i okolnosti su se uvelike promijenile otkad je posljednji put stajao na vrhu pobjedničkog postolja.
U Džedi je 2021. pobjedom došao na prag osme titule prvaka (čime bi se odvojio od, eto, sada još uvijek surekordera Schumachera), ali tjedan dana kasnije u Abu Dhabiju, na posljednjoj utrci sezone, idila se pretvorila u noćnu moru. Krivac je Michael Masi, tadašnji direktor utrke, koji si je dao za pravo određivati pravila “u hodu”, kako mu se svidjelo tijekom utrke i zapravo darovao Maxu Verstappenu premijernu titulu. Koja se piše i koja će ostati zauvijek zapisana uz Nizozemčevo ime, ali koju mu mnogi F1 zaljubljenici jednostavno ne žele, ne mogu i neće priznati.
Poraz, ali prije svega zato što je “opljačkan”, toliko je, pak, pogodio Hamiltona da je cijelu zimu koja je slijedila razmišljao hoće li dignuti ruke od Formule 1 i napustiti sport. Odabrao je drugu opciju, odlučan sljedeće sezone ispraviti nepravdu. Međutim, od 2022. na snagu su stupila nova pravila, a tu je, pak, njegova momčad, Mercedes, potpuno zabucala i s vrha potonula u debeli prosjek.
Trebalo im je više od dvije i pol godine da se vrate na pravi put. A u međuvremenu je i sedmerostruki prvak uvelike sumnjao i u sebe i u momčad da su sposobni za “comeback”.
- Problemi kroz koje smo prošli kao momčad i koje sam ja osobno iskusio, bili su veliki kamen na leđima. Puno sam puta osjećao da dajem sve najbolje od sebe, a to nije dovoljno dobro i razočaranje koje uslijedi nakon toga je nešto s čime se vrlo teško nositi. Živimo u vremenu gdje je mentalno zdravlje ozbiljna tema i neću lagati i negirati da sam i ja bio u problemima. Definitivno je bilo trenutaka između 2021. i ovog sada kada sam mislio da nisam dovoljno dobar ili da se pobjeda više nikada neće dogoditi. Prije nikad nisam plakao nakon pobjede. Ali, sada su osjećaji sami izlazili iz mene - objasnio je Lewis.
U rijetkim je prilikama, ali i onda s ne toliko detalja, Hamilton govorio o posljedicama koje je na njega ostavila “krađa” u Abu Dhabiju 2021. Sada se, pak, otvorio.
- Kada sam se vratio na stazu i u bolid na startu 2022., mislio sam da sam prebolio sve što se dogodilo. Ali, ispostavilo se da nisam i trebalo mi je dugo vremena za rane zacijele. To je vjerujem prirodno svakome tko doživi takvo iskustvo. Nastavio sam raditi na sebi i tražio unutarnji mir iz dana u dan.
Puno je mira i staloženosti zahtijevala i nedjeljna utrka, koju su dva kraća razdoblja s ne odveć obilnom kišom, ali dovoljnom da “zakuha” stvari na stazi, pretvorila u jednu od najboljih ove sezone. Jer vodio se zapravo u jednom trenutku petoboj za prvo mjesto i to s vozačima triju momčadi.
Mercedesi su poveli kolonu, George Russell jahao je na sretnom valu nakon pobjede u Austriji tjedan ranije - koja je realno bila splet sretnih okolnosti (sudar Verstappena i Landa Norrisa u borbi za prvo mjesto), a ne objektivne snage bolida - ali onda su McLareni preuzeli kontrolu. Međutim, krivo vrijeme odlaska u boks unazadilo je i Norrisa i Oscara Piastrija, zbog čega je Lando već četvrtu utrku zaredom plakao za “propuštenom pobjedom”.
Tek je pola sezone iza nas
U završnici se probudio i Verstapen koji je tek u posljednjih pet krugova dograbio drugo mjesto, a to mu ujedno bio i najbolja pozicija kroz cijelu utrku, jer je uglavnom fluktuirao između trećeg i petog mjesta.
Međutim, nije imao vremena dohvatiti i Hamiltona, koji se pobrinuo da ako se i ne dogodi ništa više od ovog i ne bude li novih pobjeda do kraja sezone, da rastanak s Mercedesom bude u stilu. Ovo mu je, naime, posljednja sezona u Srebrnim strijelama jer je još i prije početka ove sezone objavljeno kako Hamilton sljedeće zime prelazi u Ferrari.
Razlog je i taj što su u određenoj mjeri popucali Britančevi odnosi s Mercedesom, s momčadi u kojoj vozi svoju sada 12. sezonu i s kojom je uzeo šest titula i ostvario 83 od svoje 104 pobjede. K tome, nedavno su se pojavile i glasine preko anonimnog e-maila s tvrdnjama kako ga Mercedes sabotira zbog transfera u Maranello. Slučajno ili ne, ali taman kako su se te priče zakotrljale eterom, Lewis je počeo ostvarivati bolje rezultate - prvo postolje sezone u Španjolskoj, sada i prva pobjeda na Silverstoneu. Je li Mercedes prestao sabotirati Hamiltona, ako je to i radio, kada su optužbe postale javne, pa je to rezultat njegova rezultatskog uspona? Ljubitelji teorija zavjere sigurno su dočekali svojih pet minuta...
- Volim Mercedes, s njim sam vezan od svoje 13. godine i uvijek ću biti Mercedesov navijač - rekao je 39-godišnji Britanac.
Inače, tek je prva polovica sezone iza nas, 12 od 24 utrke, i svašta se još može dogoditi. Hamilton je čak šesti različiti pobjednik (Verstappen, Sainz, Leclerc, Norris, Russell) ove sezone i to je fascinantan podatak s obzirom na to koliko je na početku sezone Red Bull, odnosno Verstappen bio dominantan.
Odnosi snaga među momčadima mijenjaju se svemirskom brzinom, ali u negativnom je trendu Ferrari. Nakon pobjede u Monte Carlu kao da su isparili, a to je potencijalno loš znak upravo za Hamiltona. Jer iz momčadi koja je napokon opet počela pobjeđivati uskoro seli u giganta koji pati.
- Apsolutno se ne kajem zbog odluke da idem u Ferrari. Moj je posao sa sadašnjom momčadi ostvariti što je moguće bolje rezultate, a od sljedeće ću godine to raditi s novom momčadi. Ne znam što se trenutačno događa s njihovim bolidom i zašto su u poziciji u kojoj jesu, ali svejedno zbog toga se nimalo ne premišljam oko svoje ranije odluke - podvukao je Hamilton.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....