Thierry Neuville

 GUILLERMO SALGADO Afp
FINALE SEZONE

Drama na startu i katastrofalan dan najvećeg pehista: ‘Ne znam što se događa‘

Uzbudljiv prvi dan u Japanu u borbi za titulu WRC prvaka
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 22. studeni 2024. 18:25

Je li moguće? To si je pitanje vjerojatno postavio svatko tko prati WRC utrke nakon što je vidio ishod prvog dana posljednje utrke sezone u Japanu.

Jer nakon njega se Thierry Neuville, vječiti pehist svjetskog relija, nalazi na tek 15. mjestu poretka i u određenoj mu mjeri “visi” osvajanje prve titule prvaka, koja je praktički već bila u njegovim rukama. Belgijski vozač - koji je rekordnih pet puta bio doprvak svijeta, a u nekolicini utrka zbog kojekakvih pehova ostajao bez pobjeda - na finale u Japan došao je sa 25 bodova prednosti ispred jedinog konkurenta za titulu, ujedno i momčadskog kolege iz Hyundaija, Otta Tänaka. Kako je maksimalno moguće u utrci osvojiti 30 bodova, jasno je kako su matematičke šanse debelo na Neuvilleovoj strani. I sve je bilo dobro - Neuville je bio drugoplasirani - nakon prva dva od ukupno osam brzinskih ispita u petak u Japanu, međutim onda su krenuli problemi.

- Ne znam što se događa, jednostavno je automobil izgubio snagu - požalio se Belgijanac, a nisu znali ni iz momčadi jer nije bilo servisne zone sve do kraja etape pa zapravo nisu mogli intervenirati i pomoći mu (sumnja je inače na problem s turbopunjačem i radom ventila).

Neuville je do konca spuznuo na skoro osam minuta zaostatka za Tänakom, koji pak čvrsto drži prvo mjesto, koje mu daje nadu da može u posljednjoj utrci sezone sve preokrenuti. Estonac, koji je, inače, bio prvak 2019. godine, s pobjedom bi i osvajanjem 25 bodova više od Neuvillea uzeo drugu titulu.

No, nije još sve izgubljeno za Neuvillea jer još uvijek mu treba minimalno šest bodova, s čime bi bez obzira na Tänakov rezultat, postao prvakom. A budući da su puna dva dana (subota i nedjelja) utrkivanja preostala u Japanu, te uz ovogodišnji sustav bodovanja, Belgijanac i dalje ima dobre šanse za to ostvariti. Pod uvjetom, jasno, da mu preko noći mehaničari Hyundaija osposobe automobil.

Naime, posebno se boduje nedjeljna etapa za koju se maksimalno može dobiti sedam bodova, pa onda i još pet bodova samo na posljednjem brzinskom ispitu (Super Special) relija. Također, bude li opet imao konkurentan automobil pa subotu odradi dobro, i tu se još uvijek može popeti natrag sve do sedmog-osmog mjesta te i tu također uzeti pokoji bod.

POREDAK: 1. Tänak (Hyundai), 2. Evans (Toyota) +20.9, 3. Fourmaux (Ford) 1:53.9, 4. Katsuta (Toyota) +1:54.0, 5. Ogier (Toyota) +2:15.6... 15. Neuville (Hyundai) +7:41.3...

Linker
22. studeni 2024 19:44