Croatia Rally, osim što je pronašao sada i drugu godinu uzastopno svoje mjesto u kalendaru utrka za Svjetsko reli prvenstvo (WRC), a ima zajamčeno i za sljedeće godine, stekao je i svoje specifično mjesto, na određeni način ugled u relijaškom svijetu. Ona o "50 nijansi Hrvatske" je znana. Misli se na mnoštvo nijanse sive asfaltne podloge odnosno cesta kakve mi znamo u Hrvatskoj. Prepuna "krpi i zakrpi". Za reli vozače vrlo zahtjevno, ali ako ćemo iskreno, za promet u cijelosti, za sve nas vozače ovo i nije baš pohvalno. Pače, nerijetko je i potencijalno pogibeljno, asfaltna podloga u cijeloj Hrvatskoj je izrazito loša. S iznimkom jasno auto-cesta, ali reli se i vozi po lokalnim prometnicama.
Druga posebnost Croatia Rallyja je nepredvidljivost meteo-uvjeta koje u kombinaciji s ne baš sjajnim cestama, nudi izazov više. Primjerice, subotnje jutarnje dionice Croatia Rallyja spadaju u krug najtežih na cijelom WRC-u. Nije to naše, laičko razmišljanje, već tvrdnja samih vozača koje smo prikupljali, osluškivali minulih dana. Bilo je trenutaka gdje se vozilo gotovo pa "na slijepo".
Posebno je bio težak Platak, zbog magle i kiše, gotovo da je bilo nemoguće da bilo tko vidi kamo ide, a uvjeti su bili toliko loši u poslijepodnevnim satima subote da je jedna dionica (bila je to 15. etapa, Platak 2). Bilo je to ruku na srce ne samo dobra vijest za same vozače već i olakotna okolnost za organizatore koji su se najviše pribojavali baš te dionice. U subotnje se prijepodne djelomice po Platku vozilo, ali to je bio pravi test sposobnosti za svakog vozača. Neki su u tome uspjeli bolje, poput Otta Tanaka, koji je imao postavljen kompletan komplet Pirellijevih mokrih guma sa žljebovima. Drugi su se borili unatoč ograničenoj vidljivosti koja se spuštala na tek koji desetak metara. Užasavajuće kada vozite uskom cestom, kroz šumu sa 110-120, pa i nešto malo više kilometara na sat
- Bilo je nevjerojatno nezgodno, moram reći. Magla nije bila nešto što sam očekivao - rekao je primjerice Irac Craig Breen iz M-Sporta.
- Očekivao sam da će biti magle, ali tek kada smo došli na samu etapu shvatili smo koliko je to loše. Mislim da sam vjerojatno vozio i kroz goru maglu, ali možda na šljunku kada imate malo veću marginu za ispravljanje. Ali ovdje... kada imate apsolutno nultu marginu i nula gripa ponekad. Tako da mislim da je to sveukupno meni bila jedna od najtežih dionica u karijeri.
Gledajući snimku svakog vozača koji se hvata u koštac s Platkom, lako je prepoznati da vozači ne vide mnogo dalje od haube svog automobila. Ali to nije jedini problem. Gubi se ponekad i percepcija u silnoj brzini i otežanoj vidljivosti. Pomislite da cesta ide u drugom smjeru, i tada uloga suvozača doista dolazi do izražaja.
- Pokušavaš ne dopustiti da te oči ponekad prevare jer su suvozačeve bilješke te koje su tvoja biblija, a ne tvoje oči ponekad. Ludo je to reći, ali ponekad vaše oči mogu uočiti nešto što nije točno - dodao je Breen.
Bilo je i nekih koji su se Platka doslovno uplašili. Recimo Japanac Takamoto Katsuta iz Toyote. Odustao je od tih 15.85 kilometara dionice Platka 1 u subotu prijepodne.
- Da, odlučio sam samo vratiti auto jer su uvjeti bili tako loši. Naravno, izgubio sam jednu minutu, ali mislim da bez samopouzdanja samo činiš glupe pogreške, pa sam tako odlučio - priznao je Katsuta.
Katsuta se nije samo malo povukao, usporio je do te mjere da u gumama nije bilo vrućine, a na kraju je i isključio hibrid.
- Ponekad vam hibridno pojačanje može pomoći da dobijete više vremena, ali ponekad samo doprinosi većem klizanju po cesti.
Croatia Rally definitivno "gradi" svoje mjesto u svijetu WRC-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....