Kalle Rovanpera

 DENIS LOVROVIC Afp
VELIKA ZVJERKA

Mlada zvijezda oduševila Lijepu našu i svijet: ‘Ovo je bilo jako teško, nezgodni su uvjeti tu u Hrvatskoj‘

Mlađahni Finac pobjednik je Croatia Rallyja i trenutačno vodeći u poretku Svjetskog prvenstva
Piše: Dean BauerObjavljeno: 25. travanj 2022. 14:50

U listopadu prošle godine je navršio tek 21 godinu. U nekim državama to je dob kada možete početi glasovati na izborima, piti alkohol ili tek tada dobiti vozačku. Ovaj klinjo s navršenih 21 proljećem, juri prema naslovu prvaka svijeta u reliju. Je, istina da je prerano takvo što baš tvrditi, ali Finac Kale Rovanperä, nakon 3 od ukupno 13 utrka WRC sezone je vodeći vozač. Od te tri utrke, dobio je dvije. Nije slavio samo u Monte Carlu gdje je najbrži bio "kralj" Sebastien Loeb. U Kneževini je Rovanpera bio četvrti.

No, reliji u Švedskoj i Hrvatskoj su bili, jesu njegovi. Stoga je logično, "leteći Finac" u ukupnom poretku vodeći je s 76 bodova ispred Belgijca Thierryja Neuvillea sa 47.

image

Kalle Rovanpera

DENIS LOVROVIC Afp

- Osjećam se dobro, naravno. Sveukupno je to bio prilično težak vikend i kada borba ide ovako do posljednjeg dana, morate forsirati, uvijek je uzbudljivije i bolje je - konačno je malo nakon utrke propričao Finac, dečko koji je bio poprilično škrt na riječima tijekom utrke.

Posljednjeg dana relija, u 6 ujutro, izabrali ste tvrde gume, suparnik za prvo mjesto, izravni suparnik za prvo mjesto, Estonac Ott Täak mekane. To se moglo pokazati i kobnim...

- Tada, u nedjelju ujutro je izgledalo dobro. Znali smo da će tvrda guma biti prilično dobra za prvu dionicu posljednjeg dana, bila je suha i imala je prilično dobro prianjanje tako da smo mogli koristiti tvrdu. Kroz prvu dionicu je bilo prilično OK, ali onda je kiša pala i onda nije bilo tako dobro.

image

Kalle Rovanpera I Jonne Halttunen

RONALD GORSIC/CROPIX Cropix

Uoči posljednje dionice ili neposredno nakon pretposljednje kada je izgubio silnu prednost od malo više od 20 sekundi (nakon prvog dana čak i više od minutu), kada je zaostajao 1,4 sekunde i prvi put na cijelom reliju izgubio vodstvo, "koji metar do cilja" odnosno prije posljednje dionice, Kale je izgledao kao da mu je sve brodovlje potopljeno, on izgubio najdražu igračku, a riječi... Njih nije ni bilo. Sad, kad odvrti film unazad, pri prisjećanju na subotu navečer i vjerojatno tešku noć sa subote na nedjelju, misli su...

- Da, s dvije mokre gume mogli smo ih prijeći, Tänaka i suvozača ne, ali s dvije tvrde gume na potpuno mokroj cesti nije baš išlo dobro. Teško je kada cijelo vrijeme znate da gubite puno vremena i da ne možete učiniti puno po tom pitanju. Pokušavate uspostaviti i održavati brzinu, ali nemate pravo prianjanje uz cestu. Takva situacija je poražavajuća jer ne možete učiniti ništa drugo.

Za tu završnu dionicu kada je sunce obasjalo Zagorje, izbor guma još uvijek nije bio optimalan. Koliko su tada bile ključne bilješke suvozača odnosno cijele ekipe koju ste zatim i pohvalili, spomenuli odmah po ulasku u kumrovečki cilj?

- Bile su važne cijelog vikenda. Ekipa je odradila veliki posao kako bi sva upozorenja bila dobra i precizna, kako bismo im mogli vjerovati, a odradili su dobar posao i na Power Stageu (posljednja dionice u WRC-u). Ulazeći u to uvjerio sam se da naša kombinacija nije najlakša za vožnju, ali na kraju je na nekim mjestima bila dobra na tvrdom asfaltu. Bilo je toliko blata i prljavih mjesta da ne znam je li to bila najbolja, ali.... Bilo je jako teško, ali samo sam pokušao "gurati".

image

Kalle Rovanpera I Jonne Halttunen

RONALD GORSIC/CROPIX Cropix

Pobijediti na šljunku, snijegu i asfaltu. Kako se to uklapa u vaše viđenje dosadašnjih pobjeda, koja je teža?

- Sve ima jednaku ili svoju težinu. Naravno da su cijeli protekli vikend u Hrvatskoj bili nezgodni uvjeti. Svi su imali pogreške ili probleme, probušene gume, izlijetanja i slično. Na kraju, i ja sam jednom i probušio gumu i jasno tu pogrešnu prosudbu o kiši, tako da je bilo teško vrlo i meni.

Nije se tako doimalo dok ga gledate na stazi, ali vjerujemo i njegovim riječima. Ovaj mali će biti velika reli zvjerka. Već sada i jest. Bit će ga zanimljivo gledati u Portugalu sljedeći mjesec kada se na stazu vraćaju dvojica Sebastiena, "stari mačak" Loeb te imenjak mu Ogier.

Linker
26. studeni 2024 17:20