Jan Pokos, Vili Oslaj

 ZELJKO PUHOVSKI Cropix
TURBULENTNE VOŽNJE

Hrvatski vozači našli se u opasnoj situaciji: ‘Ljudi mi pišu da to nije bilo normalno, srećom nema posljedica‘

Od sedam domaćih posada nakon drugog dana najbolje stoji Viliam Prodan, Tomas Hrvatin vodeći je u Rally4 kategoriji, a najveći peh imao je Jan Pokos
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 20. travanj 2024. 17:30

Prvu polovicu utrke uspješno je okončalo svih sedam hrvatskih posada. Doduše, ovo uspješno je subjektivan pojam za svakog od njh, odnosno ovisno s kakvim su ambicijama krenuli u utrku u odnosu na plasman nakon završenih prvih 12 brzinskih ispita.

Najbolji plasman od Hrvata drži Viliam Prodan, koji je u subotnju servisnu zonu kod Westgatea stigao kao 31. u ukupnom poretku, a kao osmi u kategoriji Rally3 automobila.

- To je ono čemu smo se manje-više i nadali i s čime smo zadovoljni - rekao je Buzećanin.

- Uhvatili smo vrlo, vrlo dobar ritam, čak bih rekao i odličan, ne griješimo i nadamo se nastaviti tako do kraja. U petak smo imali jedno bušenje gume na Ravnoj Gori, ali ništa strašno, a u subotu smo imali dva nešto opasnija trenutka. Prvi je bio jedan zeznuti skok na Jaškovu, pa onda kasnije i na Pećurkovu Brdu. Odmah sam dobio poruke da smo nenormalno letjeli, no srećom bez posljedica.

Nešto manje zadovoljstva isijavalo je iz Jana Pokosa, našeg najmlađeg predstavnika u utrci, ali prije svega zbog kazne koju su dobili u petak, kada je zapravo već sve bilo završilo. Došli su do cilja na 35. mjestu, da bi par sati kasnije stigla obavijest sudaca u kojoj su Pokos i suvozač mu Vili Ošlaj opisani kao da su odustali, ali da mogu nastaviti utrku od subote po super-reli pravilima, dakle uz vremensku kaznu.

- Roknuli smo u kamen za zadnjim lijevim kotačem u posljednjem pravom zavoju - opisao je Zagrepčanin situacija s kraja prve etape.

- Strgali smo homokinetički spoj na autu, uspjeli ga nekako vratiti, ali nam je predugo trebalo odnosno nismo na vrijeme ušli u vremensku kontrolu, tako da smo dobili penale.

Nisu to bili jedini problemi za Jana...

- U prvom nam je brzincu ulje počelo curiti, pa nismo imali kočnice, što je na dijelovima s nizbrdicom bilo vrlo nezgodno. Onda sam i ja malo "štekao" u prva dva subotnja brzinca, a onda smo u zadnjem prije servisa pogodili kamen kod jednog "haklanja" zavoja pa smo spigali špur i tu isto izgubili nešto vremena.

Sve u svemu...

- Vozimo dalje, ali s obzirom na okolnosti sada je to više za svoj gušt, odnosno da me malo više boli briga za plasman.

Tomas Hrvatin na polovici dana bio je prvi u klasi Rally4, očito je lanjski debi na hrvatskom WRC-u pomogao da mu sada ipak bude malo lakše na zahtjevnim brzincima.

- Malo je lakše iz razloga jer ovo je sasvim nešto drugo nego što mi vozimo u nekim manjim utrkama. Ostali vozači puno više koriste "haklove", više izlaze s ceste, a naš auto je teško voziti u takvim uvjetima jer je niži pa mi puno stružemo po podlozi. No, snalazimo se, imamo nešto iskustva, a ove je godine i automobil bolji, odnosno lakši za voziti pa sam sveukupno zadovoljan.

Hrvatin je, inače, vlasnik najboljeg plasmana hrvatskog vozača u sve tri dosadašnje godine Croatia Rallyja. Lani je u svom debiju osvojio 29. mjesto, a možda to ostane tako i nakon ove godine.

- Moglo bi biti jer sada je i dosta jača konkurencija. Ali, vidjet ćemo kako će završiti do nedjelje, puno je još do cilja.

Linker
29. studeni 2024 02:06