Navigation toggle

Kristjan Staničić

 MARKO TODOROV/CROPIX
USUSRET MEMORIJALU

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić: ‘Hrvatska i Zagreb u rujnu su u fokusu sportske javnosti‘

"Kvalitetna i velika događanja potiču ekonomiju, privlače goste, a samu destinaciju čine privlačnijom"
Piše: Boris Hanžeković MemorijalObjavljeno: 02. rujan 2023. 13:27

Često se kaže kako je Hrvatska u svijetu najbolje prepoznata po turizmu i sportu. Koliko je sport važan za promociju naše zemlje, turizma i koliko se on često koristi u promotivnim aktivnostima?

Spoj turizma i sporta predstavlja odličan temelj za promociju naše zemlje i naših ljepota. Moram naglasiti i kako je sportski turizam jedna od najbrže rastućih turističkih grana u svijetu, koja pritom nije ograničena godišnjim dobima čime se pozitivno može utjecati na cjelogodišnji turizam. Brojne hrvatske destinacije otišle su vrlo daleko kada govorimo o razvoju sportskog i aktivnog turizma, a možemo se pohvaliti i brojnim sportskim događanjima, natjecanjima, turnirima, kao i stručnim sportskim skupovima koji se održavaju u našoj zemlji. Puno radimo na promociji Hrvatske kao turističke destinacije kroz sport, sportska događanja, ali i kroz direktne suradnje koje ostvarujemo s brojnim hrvatskim sportašima i nacionalnim savezima. Moram ovom prilikom podsjetiti i na naš promotivni film "Ambasadori hrvatskog turizma" u kojem su glavni akteri bili hrvatski sportaši i koji je u više navrata međunarodno nagrađivan te proglašen najboljim turističkim promotivnim spotom jedne zemlje.

Pred nama je 73. Hanžekovićev memorijal, vrlo važno atletsko događanje u Hrvatskoj?

Tako je, Zagreb i Hrvatska će početkom rujna biti u fokusu sportske javnosti, našu će zemlju posjetiti velik broj atletičara, njihovih timova, članova obitelji, sve će pratiti brojni domaći i inozemni mediji, a tu su i brojni navijači. Upravo smo zbog toga u Hrvatskoj turističkoj zajednici prepoznali promotivne potencijale atletskog mitinga te smo njihov dugogodišnji partner i prijatelj. Na 73. izdanju memorijala se očekuje više od 200 natjecatelja iz cijeloga svijeta, ovaj sportski spektakl će trajati tri dana na tri lokacije, a među natjecateljima je i Sandra Perković, odlična hrvatska sportašica s kojom također ostvarujemo uspješnu suradnju u promociji naše zemlje i turističkih destinacija.

Osim što doprinose promociji i vidljivosti destinacije u kojoj se održavaju, koliko su sportska događanja važna kao motiv dolaska i možete li navesti neka najznačajnija koja podržava i Hrvatska turistička zajednica?

Događanja i manifestacije, neovisno o njihovoj tematici, često su glavni motiv dolaska u neku destinaciju. Kvalitetna i velika događanja potiču lokalnu ekonomiju, privlače nove goste, stvaraju potražnju za smještajem, restoranima, prijevozom i drugim uslugama, a samu destinaciju čine zanimljivijom i privlačnijom. Hrvatska turistička zajednica s organizatorima događanja, sportskim savezima i sportašima suradnju ostvaruje isključivo u vidu marketinške suradnje i zajedničkih promotivnih aktivnosti kojima je cilj promocija Hrvatske kao atraktivne turističke destinacije. Od najvažnijih sportskih događanja u sklopu kojih promoviramo Hrvatsku u ovoj godini su WRC Croatia Rally, biciklistička utrka CRO Race, ATP teniski turnir u Umagu, a tu su i druge marketinške suradnje sa sportskim savezima i sportašima.

Kako ste zadovoljni dosadašnjim tijekom turističke sezone i ostvarenim rezultatima?

Hrvatska je izgradila imidž kvalitetne, sigurne i ponudom bogate destinacije, odnosno jedne od najpopularnijih destinacija Mediterana. Pozitivan trend je uspješno zadržan i tijekom ove godine u kojoj smo tijekom prvih osam mjeseci ostvarili preko 16 milijuna dolazaka i 88 milijuna noćenja što u odnosu na lani predstavlja rast u dolascima od 7 posto te u noćenjima od 2 posto, dok u odnosu na rekordnu 2019. godinu navedeno predstavlja izjednačenje rezultata. Godina je vrlo izazovna, konkurencija se u potpunosti vratila, prisutna je i globalna inflacija, no mi vjerujemo kako ćemo na koncu biti zadovoljni ostvarenim rezultatima, posebice prihodima od turizma za koje u Hrvatskoj narodnoj banci procjenjuju da će ove godine za 1,3 milijarde eura biti veći nego lani kada je uprihođeno oko 13 milijardi eura.

Očito je kako će vrlo izazovne biti i naredne godine kada govorimo o međunarodnom sektoru putovanja. Postoji li plan i strategija promocije naše zemlje za nadolazeće godine? Koji su najvažniji ciljevi hrvatskog turizma za buduće razdoblje?

Već smo duže vremena svjedoci kako se pojedine hrvatske destinacije u samoj špici sezone teško nose s velikim brojem turista, odnosno velikim pritiscima na infrastrukturu. Tu je i naša izuzetno bogata kulturno-povijesna baština, kao i očuvana priroda pa i u tom smislu moramo poduzeti sve mjere kako bi naše najveće vrijednosti zaštitili. U tom smislu kao najvažniji cilj hrvatskog turizma moramo istaknuti njegovu održivost te u tom smjeru idu novi strateški dokumenti hrvatskog turizma koji određuju njegov daljnji razvojni smjer, ali i smjer u njegovoj promociji, odnosno u pozicioniranju naše zemlje na inozemnim tržištima. Usvojena je Strategija razvoja održivog turizma do 2030. godine, kao i novi Strateški marketinški i operativni plan hrvatskog turizma do 2027. godine koji sadrži konkretne smjernice za pozicioniranje Hrvatske kao održive turističke destinacije visoke vrijednosti, odnosno kao destinacije koja nudi širok spektar kvalitetnih autentičnih turističkih doživljaja različitim segmentima turističke potražnje. Također, neki ciljevi i dalje ostaju aktualni, a to su razvoj cjelogodišnjeg turizma, razvoj i promocija turizma na području cijele Hrvatske te povećanje prihoda od turizma.

Koji će se dijelovi hrvatske turističke ponude pritom najviše isticati i promovirati?

Hrvatska se u narednom razdoblju treba pozicionirati u niši između standarda i premiuma s ciljem kako ne bi bili percipirani kao destinacija niske vrijednosti, odnosno kao masovna destinacija. U budućnosti će u većoj mjeri fokus biti na isticanju turističke ponude visoke vrijednosti. Pritom će naglasak biti na proizvodima kao što su nautika, zdravstveni turizam, priroda i aktivni turizam, eno-gastronomija, kulturni turizam, poslovna putovanja i dr.


Boris Hanžeković memorijal i ove je godine trodnevni miting. U petak 8. rujna se u 18 sati na Trgu bana Jelačića održava Zagreb City Challenge na kojem će nastupiti najbolje skakačice i skakači u dalj, dan kasnije je u 19 sati pokraj Zagrebačkih fontana Memorijal Ivana Ivančića sa svjetskom elitom bacača kugle, dok su u nedjelju 10. rujna od 17 sati na stadionu Mladosti na programu sve ostale discipline.

Ulaznice za 73. Boris Hanžeković memorijal osigurajte na vrijeme preko sustava Ulaznice.hr, kao i na svim njihovim prodajnim mjestima diljem Hrvatske.

11. prosinac 2025 03:05