REUTERS
ROĐENJE 'NOVIH HAMMERSA'

SIMBOL RADNIČKOG SLOJA DRUŠTVA NA HRVATSKI POGON KRENUO STOPAMA GLOBALNIH NOGOMETNIH TRENDOVA Više ne žele biti samo radnički klub iz istočnog Londona

Dopisnik Sportskih Novosti izravno donosi duh istočnog Londona koji stvara jedan novi West Ham...
Piše: Ivan TomićObjavljeno: 08. svibanj 2017. 18:41

Istočni dio Londona diše neki novi zrak. Novi stadion, novi logo kluba. Sve je tako novo, a opet tako poznato i prepoznatljivo. Klub koji prije svega predstavlja radnički sloj društva krenuo je stopama globalnih nogometnih trendova. Brending kluba je postao novi ‘alat’ u rukama Čekićara. Osvajanje tržišta diljem svijeta nameće se kao okosnica svih poslovnih razmišljanja menadžmenta West Hama.

Posjeta West Hamu je bila značajna iz više aspekata. Naravno, samo zanimanje za ovaj klub proizlazi iz činjenice da je menadžer Slaven Bilić, a njegov pomoćnik Nikola Jurčević. No, nije West Ham zanimljiv samo iz tog razloga. Nogometni zaljubljenici znaju da je ovaj klub predstavnik radničke klase, narodni klub, kako bi se reklo. Klub sa stoljetnom tradicijom. Nikada prvak Engleske, no uvijek cijenjen u nogometnom svijetu.

Kako se klub nosi s bogatom poviješću te s novim trendovima nogometnog tržišta bio je cilj posjeta West Hamu. O izazovima smo razgovarali s voditeljem komunikacijske službe Maxom Fitzgeraldom te glasnogovornikom kluba Adamom Capperom.

Promjena stava

West Hamovi navijači su jedni od najpoznatijih na britanskom otočju. Poznata je njihova himna 'I'm Forever Blowing Bubbles'. U takvom ozračju jako je bitno ispravno komunicirati poruke kluba.

- Naši navijači su nevjerojatni! Oni žive West Ham svaki trenutak. Zato uvijek osjećamo veliku potrebu odužiti im se za njihovu potporu - naglašava Adam Capper.

- Ove sezone imali smo cjelodnevno druženje naših navijača s igračima i stručnim stožerom. Druženje je ciljano organizirano za vrijeme školskih praznika kako bi naši mali navijači imali priliku upoznati svoje heroje. I to je bio pun pogodak. Preko 10.000 navijača je uživalo u tom danu - dodaje Capper.

STRATFORD, ENGLAND - APRIL 22:  Supporters await kick off prior to the Premier League match between West Ham United and Everton at the London Stadium on April 22, 2017 in Stratford, England.  (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Dan Istitene/Getty Images

Takva vrsta druženja postaje uobičajen način komuniciranja većine klubova prema svojim najvjernijim navijačima. West Ham je klub tradicije. Nije to klub koji robuje trendovima. Barem to nije bio do sada. No, vidljivo je i da se taj tvrdi stav počeo mijenjati. West Ham je nakon 102 godine prestao igrati domaće utakmice na kultnom Boleyn Groundu. I ne samo to, West Ham ima i novi službeni logo. West Ham više ne želi biti klub iz istočnog Londona, on želi biti identificiran kao pravi londonski klub.

- Klupski logo je najosjetljiviji dio promjena. Svjesni smo važnosti tradicije kod naših navijača te smo toj problematici pristupali jako studiozno. Sve smo radili u suradnji i komunikaciji s predstavnicima navijača - otkriva Adam Capper, započinjući priču o ‘novom’ West Hamu.

- Također smo svjesni nove klime u kojoj živimo. Moderniziranje loga je bio samo jedan od koraka približavanja našeg kluba široj publici - dodaje.

Nova tržišta

Promjene su nužne da bi se napredovalo. Nogomet danas funkcionira na potpuno drukčijim načelima nego prije. To više nije samo sport. Za konkurentnost je potrebno puno više od sportske strategije kluba. Potrebno je mijenjati se kada to trenutak nalaže. Sve promjene su u službi brendinga. On je taj koji donosi opipljiv poslovni uspjeh. A za kvalitetan brending je potrebna kvalitetna suradnja odnosa s javnošću i marketing odjela. Upravo na tom tragu i West Ham je krenuo u osvajanja novih tržišta.

Azija izuzetno bitna

- PR odjel usko surađuje s odjelom marketinga. Naša suradnja donosi brending strategije kluba. Naša je strategija pozicioniranje West Hama na interkontinentalnom tržištu. To je ključno da bismo uhvatili korak s najjačim klubovima - govori voditelj komunikacijske službe Fitzgerald.

Za takva ‘osvajanja’ je potrebno puno toga. No, bez strateške komunikacije prema tim tržištima, uspjeh će izostati. Može se reći da je Azija postala strateško tržište za većinu nogometnih organizacija. Ona donosi enormne prihode klubovima. West Ham je novim ruhom sasvim sigurno počeo pozicioniranje na toj tržišnoj mapi.

Reuters / Tony O'Brien Livepic
REUTERS

- Azija je za nas izrazito bitna. Uzmimo primjer Kine. U komunikaciju s kineskom publikom ulažemo puno truda. Otvorili smo službene klupske profile na Weibo i WeChat društvenim mrežama, koje su izrazito popularne u Kini. Svu komunikaciju radimo na kineskom jeziku da bismo dosegli do što šire publike.

West Ham proživljava uistinu tržišnu ekspanziju. Ništa ne prepuštaju slučaju. Svemu se pristupa profesionalno i strateški. Sve predispozicije za podizanje kluba na veću razinu su ostvarene. Uz takav pristup rezultati neće izostati. Jer, bolji imidž kluba će donijeti i bolje igrače koji donose rezultatski uspjeh. Novi put za ‘lokalni’ klub pokazuje da je za uspjeh potrebno ići u korak s vremenom.

Linker
28. studeni 2024 07:08