U prva 24 sata glazbeni spot za pjesmu “Kill This Love”, koju izvodi K-pop (kratica za korejsku pop glazbu) kvartet Blackpink, dosegnuo je nevjerojatnih 56,7 milijuna pregleda na YouTubeu. Šest dana poslije, spot ima gotovo 150 milijuna pregleda, a to ga je prometnulo u najbrže rastući muzički spot u čitavoj povijesti YouTubea.
Južnokorejska je K-pop senzacija tako s trona istisnula i slavnu američku pop i R&B pjevačicu Arianu Grande, čiji je spot za pjesmu “Thank You, Next” “ugrabio” 55,4 milijuna pregleda u prva 24 sata. Prije nekoliko godina ozbiljna je senzacija bio spot Taylor Swift “Look What You Made Me Do”, sa “samo” 31 milijunom pregleda u prva 24 sata.
Turneja po SAD-u
Početkom godine spot djevojaka iz Blackpinka za drugu njihovu pjesmu, “Ddu-du Ddu-du”, postao je najgledaniji glazbeni spot K-pop grupe (danas ima gotovo 700 milijuna pregleda), a Jisoo, Jennie, Rosé i Lisa pozvane su da kao prva korejska grupa nastupe na ovogodišnjem izdanju američkog festivala Coachella, nakon kojega će, javljaju iz benda, nastaviti svoju sjevernoameričku turneju.
Očekivani je to nastavak priče koju je još u 2012. godini započeo također južnokorejski izvođač Psy, koji je zaludio svijet svojim naveliko poznatim hitom “Gangnam Style”. Taj spot danas sa 3,3 milijarde pregleda drži šesto mjesto najgledanijih spotova na YouTubeu. Na prvome je mjestu pak “Despacito” Luisa Fonsija i Daddyja Yankeeja.
Obje se pjesme izvode na jezicima koji nisu engleski, a u tom smislu vrijedi izdvojiti i situaciju iz sredine prošle godine, kada je album muškog K-pop benda BTS “Love Yourself: Tear” zauzeo prvo mjesto po broju prodanih ploča na Billboardovoj ljestvici, prestigavši tako i Amerikanca Post Malonea, glazbenika tada već etabliranog u mainstreamu, koji je u istoj godini izbacio svoj hvaljeni album. Bio je to prvi album otpjevan većinom na jeziku koji nije engleski, a koji je zauzeo prvo mjesto na toj ljestvici.
Ako se pak govori o singlovima, “Macarena” na španjolskom jeziku 1996. također je ispala viralni hit, uvrstivši se u top 10 pjesama Billboardove ljestvice “vrućih hitova”, no trebalo je proći mnogo vremena do pojave Psyja i “Gangnam Stylea” da bi se takvo što ponovilo.
U proteklih je nekoliko godina, međutim, broj pjesama i albuma koji nisu pisani na engleskom, a koji redovno ruše Billboardove rekorde i plasiraju se vrlo visoko na njihovim ljestvicama, u evidentnom porastu. Najviše zahvaljujući rastu popularnosti reggaeton izvođača poput Fonsija i Yankeeja, ali i K-pop bendovima, koji imaju ludo zagrižene, gotovo pobožne fanove u Aziji. Čini se kako isti trend upravo zahvaća i anglofone slušatelje.
Fascinacija jezikom
Nakon uspjeha “Despacita”, Fonsiju su ljudi iz čitavog svijeta slali svoje videe u kojima pokušavaju izgovarati španjolski. Ista fascinacija jezikom događa se i u vezi s K-pop fenomenom - između 2013. i 2016. godine, istodobno s rastom žanra na američkoj sceni, broj upisa na sate korejskog jezika pri američkim koledžima porastao je za 65 posto. Jasno je kako je među mladim studentima upravo K-pop generirao pojačan interes za korejski jezik i kulturu.
Mobilna aplikacija za učenje jezika Duolingo lansirala je tečaj korejskog jezika u 2017. godini. Trenutno ga pohađa gotovo tri milijuna njihovih korisnika, od koji su mnogi na forumu pri aplikaciji priznali kako ih je jeziku privukao upravo K-pop. Aplikacija je reagirala žurno, implementiravši mnoge jezične lekcije koje se baziraju upravo na K-pop fenomenu.
Velika većina pjesama i albuma koji se preuzimaju i “streamaju” u SAD-u i dalje su na engleskom jeziku. Ipak, rapidni rast pjesama koje su pisane i izvođene na drugim jezicima na američkim ljestvicama, kao i na godišnjim top 10 YouTube listama, sugerira kako upravo svjedočimo početku mogućeg velikog obrata - onog u kojemu engleski jezik više neće biti dominantni jezični izričaj američkog, pa tako i svjetskog popa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....