Pjevačica Aleksandra Slađana Milošević preminula je danas u 69. godini u Zemunskoj bolnici nakon kraće bolesti.
Rock diva 80-ih život je provela živeći po svojim pravilima, a kompromis sa sobom i višim životnim ciljevima nije napravila ni kada je trebalo donijeti odluku hoće li postati majka, prenosi srpski Blic.
- Žena je danas češće na pojedinim rukovodećim položajima u društvu, emancipiranija je, financijski nezavisnija, slobodnija i više nije vlasništvo muškarca − može odlučivati o svojoj sudbini. Ali koliko god izgledali veliki, ti pomaci nisu dovoljni. Mnoga prava je samo nominalno osvojila, dok u praksi nije tako, izjavila je jednom prilikom umjetnica, čiju je karijeru, koja je započela 1977. godine izlaskom singla ‘Au, Au‘, obilježila neprestana borba s jačim spolom.
- Ni danas me ne doživljavaju kao ravnopravnog natjecatelja, već kao ženu koja se drznula ući u njihov svijet. I u Budvi sam osjetila da me, bez obzira na to što sam autorica teksta pobjedničke pjesme, ne vrednuju kao što to čine kada su muškarci autori. Kada žena nešto radi i stvara, bilo da sprema ručak ili piše tekst za pjesmu, muškarac to smatra njezinom dužnošću − nečim što se podrazumijeva, njezinom obavezom da služi interesima muškarca, rekla je u intervjuu za Blic Slađana Milošević.
- Žena o kojoj govorim u sebi ima oba psihološka spola i nosi ih ravnopravno. Došla je do spoznaje i snage koju je imala na početku nastajanja svijeta, kada je bila prirodno i ravnopravno biće, stvoriteljica i moćna majka prirode i bogova... Dvotisućljetno kršćanstvo degradiralo ju je na sluškinju, da bi se sredinom 20. stoljeća počeo buditi arhetip koji sam nazvala ‘muškom ženom‘, dodala je.
Smatrala je da u ljubavi ne treba biti konzervativan
- Zašto bi muškarci bili hvaljeni kada su s puno mlađom ženom, a žena neprihvaćena kada je s mlađim muškarcem? Ne treba tražiti partnera po kriterijima koje postavlja društvo, kao što su godine ili socijalni status, sve je to relativno, rekla je jednom prilikom.
- U mojim godinama čovjek nije u potrazi za ljubavlju kao u mladim godinama. Izašla sam iz jedne vrlo duge veze, imam prijatelje i jako sam zadovoljna emotivnim životom, otkrila je tada.
Slađana je iza sebe imala i jednu bračnu ponudu koja je trajala nepuna 24 sata i vjeruje da su u idealnom braku bili Jean-Paul Sartre i Simone de Beauvoir. Živjeli su u istoj zgradi, ali u različitim stanovima, a susrete dogovarali telefonom.
- Takav odnos dozvoljava slobodu i jednom i drugom i nikog ne stavlja u podređeni položaj. Kada ste umjetnik, kada stvarate ili pišete, ne možete se potpuno posvetiti drugoj osobi, rekla je Slađana i objasnila zašto nije opstao njezin brak u Americi s glazbenikom i novinarom Jimom Hagadoneom, s kojim je ostala u prijateljskim odnosima.
− Iako smo imali veliki stan u kojem smo oboje imali svoj mali studio, čuli bismo i dekoncentrirali jedno drugo svojom glazbom. Tako smo živjeli više od godinu dana, dok na kraju nismo shvatili da je ta životna postavka neodrživa, a zatim se i razdvojili.
Ikona novog vala u bivšoj Jugoslaviji priznavala je da se svjesno odrekla majčinstva i posvetila karijeri te raznim poljima u umjetnosti, kao što su glazba, pisanje, slikanje i režija.
− Procijenila sam da je za mene značajnije napisati i snimiti 150 pjesama, da me ispunjava stvaranje harmonije zvuka i teksta pisanjem ili režijom i da pokušavam popraviti svijet oko sebe. Takvo životno određenje za mene je bilo veće i značajnije od materijalnog i fizičkog stvaranja, što mogu i drugi. Moji potomci ne moraju biti biološki, jednako je važno imati i ideološke, objasnila je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....